Mies ei ymmärrä työtäni
Työni tuntuu aiheuttavan välillemme pientä kahnausta harva se päivä. Olen työssä, jossa olen sidottu työhön ja työaikoihin koko ajan, eli en pysty vastaamaan puhelimeen tai viesteihin milloin vain, koska istun pitkissä asiakaspalavereissa ym ym ja ylitöitäkin kertyy usein, koska jos palaverit venyy, niin on vain jäätävä sitten pidemmäksi aikaa. En myöskään pysty ottamaan lyhyellä varoitusajalla mitään vapaita iltapäiviä, koska kalenterini on buukattu täyteen palavereita ym pitkälle eteenpäin. Lisäksi monesti on kotimaan työmatkoja, joilla ei yövytä, mutta jotka edellyttävät, että lähden kotoa klo kuusi aamulla ja pääsen palaamaan vasta ilta seitsemän aikoihin. Olen siis aika kiinni työssäni ja teen pitkiä kiireisiä päiviä eikä minua saa aina töistä kiinni. Itse nautin työstäni suuresti, tämä on unelma-ammattini ja työpaikkakin erittäin mukava. Tietenkin työ näkyy myös palkassa kyllä, ja mieskin hyötyy työstäni siten, että elintasomme voi olla korkeampi. Mutta mies ei millään tunnu ymmärtävän työtäni, häntä tuntuu ärsyttävän kun minua ei saa kiinni tai kun en voi keskiviikkona enää saada perjantai-iltapäivää vapaaksi tai kun teen pitkiä työpäiviä enkä ehdikään hoitamaan vaikkapa ruokakauppaa siten, että kotona olisi ruokaa klo 17. Mies kyllä siis tekee yhtä usein ruokaa kuin minä, mutta minun vuoroilla se ruoka on vasta klo 20 valmis, koska työt venyy usein. Viikonloput pidän aina vapaana ja olen silloin vain miestäni varten, eli yhteistä aikaa meillä on kyllä. Mies on alkanut toivomaan, että vaihtaisin työni suunnilleen johonkin kassatyöhön, jossa olisi lyhemmät päivät ja selkeät työvuorot. Miten saan hänet ymmärtämään työtäni? Hän itse on hyvin erityyppisessä työssä ja ammatissa.
Kommentit (24)
Viikonloppu parisuhde aikaa pitäisi riittää, jopa vähempikin. Kuulostaa että miestä itseään ei työnteko paljon kiinnosta. Sano sille pennulle että sinulla on työt tehtävänä ja et jouda olemaan lapsenvahtina. Annat tuttipullon kouraan ja käsket lutkuttaa sitä silloin kun tulee "mamin" ikävä kesken päivän.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppu parisuhde aikaa pitäisi riittää, jopa vähempikin. Kuulostaa että miestä itseään ei työnteko paljon kiinnosta. Sano sille pennulle että sinulla on työt tehtävänä ja et jouda olemaan lapsenvahtina. Annat tuttipullon kouraan ja käsket lutkuttaa sitä silloin kun tulee "mamin" ikävä kesken päivän.
Kyllä miehenikin tekee töitä ja tykkää työstään, hänen työ vain on paljon joustavampaa esim. ajallisesti kuin minun (saa lyhyellä varoitusajalla muutoksia työvuoroihin, ylitöitä ei kerry, saa vapaita koska haluaa, vastuuta on vähemmän, mutta ok palkka kuitenkin). En usko, että ilkeät kommentit jostain tuttipulloista saisi miehen ymmärtämään työtäni paremmin.
AP
Mikä saa sinut ajattelemaan, että en olisi asiasta jo keskustellut puolisoni kanssa? Joskus sitä vaan kaipaa ulkopuolista näkökulmaa, ja sen vuoksi kirjoittaa tänne palstalle.
Miten mielestäsi haukun puolisoani? En itse tunnista haukkuneeni. Vai onko se haukkumista, jos kirjoittaa että puoliso ei ymmärrä jotain minun elämän asiaa?
AP