Huilun soitto, onko lapsenne harrastaneet? Mietin tässä vaihtoehtoja 6-vuotiaan soittoryhmähakemukseen.
Kommentit (6)
Ja sitäpaitsi pianonsoitto on helppo oppia myös toisena soittimena, säestystasoisesti siis. Mielummin 6-vuotiaalle kannattaa aloittaa joku sävelkorvaa kehittävä soitin, esimerkiksi viulu. Myös klassinen kitara on ihan hyvä, helpompi ja vanhempien korvia säästävämpi kuin viulu. Kannel on aika suppea-alainen, jos haluaa päästä pitemmälle, ja nokkahuilulla on myös hieman samanlainen maine... Puhaltimen voi sitäpaitsi aloittaa tosissaan vasta paljon myöhemmin, yleensä suositellaan vasta yli kymmenvuotiaille koska hengitystekniikka vaatii paljon voimaa. Pianonsoittaja jää myös orkesterisoitosta kokonaan paitsi, joten suosittelen ehdottomasti viulua!
Vierailija:
ja jos pianoa ei ensisoittimeksi niin sitten vaikka saxofoni! Siihen on helppo puhaltaa
Itse olen soittanut poikkihuilua, tytär 8v soittaa nyt nokkahuilua joka on tarkoitus aikanaan vaihtaa poikkihuiluun tai johonkin muuhun puhaltimeen.
nokkis on vielä helppo (muttei kovin haastava), mutta poikkihuilussa onkin jo eri meininki. Piano on paras ' yleissoitin' , jonka kanssa oppii niin nuotit kuin säestyksen ja yleensä musiikin ' perustan' . Pianon kun hallitsee, siitä siirtyminen lähes mihin muuhun tahansa käy helposti. Pianonsoitto kehittää myös matemaattista älykkyyttä ja syvyysnäköä sekä koordinaatiokykyä.
Itse olen soittanut puhaltimia ja pianoa koko elämäni (lähes) ja jos pianoa ei ensisoittimeksi niin sitten vaikka saxofoni! Siihen on helppo puhaltaa, soitin on looginen ja hauska-> jatkossa, jos musiikki jää pysyvästi harrastuksesksi, saxofonin musiikkiskaala on laajin kaikista: sillä soitetaan niin klassista, rockia kuin jazzia ja bluesiakin. Harvoin esim. viululla tai poikkihuilulla lähdetään big bandeihin jammailemaan...:) . vaikka joillekin nekin soittimet sopivat hyvin.
t. musiikkiluokan ope
tuosta kanteleesta? Myöhemmin ois tarkoitus ehkä siirtyä viuluun tai jos piano mahtuis kotiin, niin ehkä siihen=).
6-v. voi hyvin aloittaa harmonikalla...tosi monipuolinen soitin