Radi diagnoosin pienellä ylityksellä saaneet, minulla olisi kysymys.
Sain joitakin viikkoja sitten radi diagnoosin, koska paastoarvoni oli 0,1 koholla. Mittauksen jälkeen olen mitannut arvojani tarkasti kotona, eikä ylityksiä ole sattunut kertaakaan. Arvot ovat olleet täysin normaalit, eikä lähelläkään rajoja.
Asiaan: Diagnoosi on saanut minut varpailleni. En uskalla enää nauttia ruokailusta. En ole lähtökohdiltani ylipainoinen tai muutenkaan mikään herkuilla mässäiliä. Nyt en uskalla syödä esimerkiksi yhtä jäätelöä (siis tämän kuukauden sisään). Tuntuu, että ilo ja rentous odotuksesta on kadonnut.
Miten te muut olette suhtautuneet diagnoosiinne? Kuinka radikaalisti olette leikanneet sokerin ruokavaliostanne?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
19, itsensä kohdalla on helpompaa olla ”höveli” kuin tässä tilassa, jossa on vastuussa toisen ihmisen hyvinvoinnista. Näinhän se on.
Vauvani syntymäpainoarvio on 3400g, joten tällä hetkellä ei ainakaan näyttäisi siltä, että makrosomia uhkaisi.
T. Ap
Muista että makrosomia ei sekään kuitenkaan ole mikään kuolemantuomio.
Vierailija kirjoitti:
6, luin tuosta samasta jutusta ja laittoi kyllä miettimään.
Radi on raskausdiabetes.
No tajusinhan mä viestin lähetettyäni mikä se radi on! Kiitos vastauksesta, mä ajattelin aluksi jotain radioaktiivista säteilyä … :D
Kun olin viimeksi raskaana, 14 v. sitten, tuota nimitystä ei käytetty ja koska arvoni olivat hyvät asia ei ollut mitenkään ajankohtainen.
Ihmisethän syö nykyään aivan hirveästi lääkkeitä ja se on minusta pelottavaa. Antibioottiresistenteistä bakteereista tulee vielä maailmanlaajuinen ongelma. Ei esim. virtsatietulehdukseen tarvitse syödä antibioottia, se paranee kotikonsteilla. Sama pätee flunssaan.
6
22, ei varmasti. Se vain pelottaa, että vauvalla olisi syntyessään ongelmia oman sokeritasapainon säilyttämisessä. Ja erityisesti se, että se johtuisi jostain minun aiheuttamastani asiasta.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
22, ei varmasti. Se vain pelottaa, että vauvalla olisi syntyessään ongelmia oman sokeritasapainon säilyttämisessä. Ja erityisesti se, että se johtuisi jostain minun aiheuttamastani asiasta.
T. Ap
No jos olisi, niin niitä seurattaisiin ja vauvan pitäisi syödä tiheämmin ja asiaa hoidettaisiin. Toki radi pitää ottaa vakavasti, mutta neuvolan hössötyksestä kannattaa suodattaa osa pois.
19, itsensä kohdalla on helpompaa olla ”höveli” kuin tässä tilassa, jossa on vastuussa toisen ihmisen hyvinvoinnista. Näinhän se on.
Vauvani syntymäpainoarvio on 3400g, joten tällä hetkellä ei ainakaan näyttäisi siltä, että makrosomia uhkaisi.
T. Ap