Puolisosi rahoilla eläjä - mitä elämällesi tapahtuisi eron jälkeen?
Toisen ketjun inspiroimana kysyn, mitä elämällesi ja arjellesi tapahtuisi käytännössä, jos ero tulisi.
Minä etsisin kaupungin yksiön, jonka saisinkin nopeasti nollatuloilla ja -omaisuudella. Lapsisin KELA:an hakemaan toimeentulotukea. Joskus saattaisin harkita opintotukea ja opintolainaa jatkaakseni yliopisto-opintojani siitä mihin ne jäivät, eli joita jäljellä neljä vuotta. Opintojen jatkaminen kolmekymppisenä olisi kuitenkin epätodennäköistä, joten varmaankin jäisin toimeentulotuelle ja opettelisin hiljalleen uudelleen kauppareissut ja mitä siihen sinkkuarkeen nyt kuuluukaan.
Kommentit (26)
No erossa minulle jäisi huomattava omaisuus eli puillr paljaille en jäisi. Ostaisin terveen purkukuntoisena myytävän talon jostain syrjästä alle kymppitonnilla ja erakoituisin täysin. Kunnostaisin sitä pikkuhiljaa, joko olisin työtön tai sitten tekisin kuten nytkin eli osakekauppaa ja elelisin pääomatuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia ensin koulutus ja vasta sitten voi alkaa leikkiä kotia.
Ihan totta. Mutta se rakkaus osui kohdalle ennen koulutusta, joten koti tuli ensin, vieläpä sellainen, jossa ei tarvitse maksaa itse mitään. Nyt sitä sitten vähän ihmetyttää miettiä, että entä jos. Onneksi ei ole merkkejä ilmassa! :)
Ap
Estääkö se koti sinua kouluttautumista?
Kouluttautuminen olisi todellakin mahdollista, mutta aikoinaan sovittiin, että jätän opinnot pois, koska en niitä tarvitse. Olisihan niistä hyötyä sikälimikäli ero tulisi, mutta elän siinä olettamuksessa ettei se tule.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia ensin koulutus ja vasta sitten voi alkaa leikkiä kotia.
Ihan totta. Mutta se rakkaus osui kohdalle ennen koulutusta, joten koti tuli ensin, vieläpä sellainen, jossa ei tarvitse maksaa itse mitään. Nyt sitä sitten vähän ihmetyttää miettiä, että entä jos. Onneksi ei ole merkkejä ilmassa! :)
Ap
Kouluttautuminen olisi todellakin mahdollista, mutta aikoinaan sovittiin, että jätän opinnot pois, koska en niitä tarvitse. Olisihan niistä hyötyä sikälimikäli ero tulisi, mutta elän siinä olettamuksessa ettei se tule.
Ap
Onko teillä avioehto?
Yli kolmekymppisenä ilman työkokemusta, tai jos sitä on vain vuosien takaa niin työpaikkaa ei enää niin vain hankitakaan, vaikka olisi koulutus.
Menisin takaisin töihin, varmaankin menisin vuokralle jotta saisin asumistukea. Suurin muutos olisi siis omakotitalosta rivariin / kerrostaloon. Ehkä ostaisin itselleni jonkun halvan auton, nykyinen on miehen nimissä. Muuten elämäntapa ei juuri muuttuisi, olen aika säästeliäs. Toki lapsia hoitaisin ehkä enemmän, riippuen miten mies näkisi heitä. Minun tuloni siis kyllä nousisivat, koska elarit ja asumistuki, nyt kht 300e / kk.