Siivooja kotiin, paljonko maksaa?
Onko kukaan palkannut siivoojaa, paljonko teillä maksaa ja mitä töitä teetätte siivoojalla?
Olen tänäänkin siivonnut koko päivän ja vieläkin on monta kohdetta ihan sotkussa. Tuntuu että lapset (3 kpl) sotkee samaa tahtia kun saan siivottua.
Mietin että olisi ihanaa jos siivooja kävisi vaikka kerran viikossa kuuraamassa kaksi vessaa, suihkukaapin ja pesuhuoneen. Olisi ihanaa kun ei tarvisi jynssätä vessoja ja pestä poikien ohipissejä päivästä toiseen. Paljonkohan tämmöinen kustantaisi?
Onko teillä siivoojat tehnyt hyvää jälkeä. Vähän aika sitten luin keskustelua, jossa siivoojat kertoivat miten vähän oikeasti siivoavat, en haluaisi maksaa pelkästä valohoidosta.
Kommentit (16)
Ulkomaalainen ottaa 30-40€ suomalaiset sitten 200€
Voisiko sillä puolisolla teettää ihan ilmaiseksi jotain hommia, vai oletko yksinhuoltajaäiti/isä?
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalainen ottaa 30-40€ suomalaiset sitten 200€
Ulkomaalainen ottaa sitten vielä kylkeen televisiosi ja läppärisi.
Mun kotiin ei oteta vieraita ihmisiä siivoamaan edes ilmaiseksi.
Siivoavat niin huonosti, etten maksaisi euroakaan. Kuuraamisesta ei tietoakaan! Lähinnä pyyhkäisevät lattiat yhtä huonosti kuin toimistoissakin. Ei voi sanoa aidosti puhtaaksi.
Mistä voi ostaa ihan Kunnon siivousta, missä jynssäävät hananympäryksetkin ja desinfioivat kaapinkahvat? Kaikki pöly pois, ihan kirjahyllyä myöten.
Tästä on jo aikaa kun meillä kävi siivooja, lapset olivat silloin pieniä. Kerran viikossa kävi ja teki perussiivouksen. Imurointi, pesi vessat, pyyhki peilit, keräsi lelut laatikkoon, pyyhki tasot. Oli kiva tulla kotiin perjantaina kun oli siistiä eikä tarvinnut aloittaa vkl siivoamalla.
Nyt en muista kauanko tuohon meni aikaa, ehkä 2½-3h/kerta. Firmojen sivuilta voi katsoa tuntihinnan siivouksella. Siitä pois vielä kotitalousvähennykset.
Vierailija kirjoitti:
Siivoavat niin huonosti, etten maksaisi euroakaan. Kuuraamisesta ei tietoakaan! Lähinnä pyyhkäisevät lattiat yhtä huonosti kuin toimistoissakin. Ei voi sanoa aidosti puhtaaksi.
Mistä voi ostaa ihan Kunnon siivousta, missä jynssäävät hananympäryksetkin ja desinfioivat kaapinkahvat? Kaikki pöly pois, ihan kirjahyllyä myöten.
Kyllä sitä saa laatua, mutta se maksaa. Työpaikoilla siivous nähdää yleensä pelkkänä tarpeettomana kulueränä joka kuitenkin on pakko jollain tavalla hoitaa. Siitä säästetään niin paljon kuin vaan ikinä pystytään. Sitten ollaan siinä pisteessä, että yhden siivoojan pitäisi päivässä kuurata koko iso toimistotalo yksin katosta laattiaan.
Olisiko aika opettaa kersat kusemaan siistimmin tai jos ei osu kohdalleen, niin siivoavat itse niin kauan, että jälki on hyvä? Rojut myös vähemmäksi, 2/3 varastoon heti ja lopuille paikka, mihin lapset ihan itse ne järjestävät. Suihkun voi viimeinen aikuinen siivota jälkeensä jne. Ei se ole niin vaikeaa.
Kolmen teinin äiti
Mikä estää sinua itse siivoamasta omaa kotiasi?
Kerran viikossa käy 3xylläpito ja 1xperusteellisempi siivous (esim:saunan pesu).
Itse järjestellään tavarat. 3x n.100e/kerta ja 1x130e.
Tästä sitten se -60% kotitalousvähennyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää sinua itse siivoamasta omaa kotiasi?
Niinhän minä siivoankin, mutta taas on kulunut yksi vapaapäivä siivotessa. Olisihan sitä voinut jotain muutakin tehdä...
Lapsista vanhin on 6v, eivät ole vielä siinä iässä, että voisivat omia kusiaan alkaa siivoamaan.
Arki on niin kiireistä, että pieni helpotus tulisi tarpeeseen.
Mies ei meillä kovin aktiivisesti siivoa. Joskus laittaa tiskit ja vie roskat. Tekee sitten muita hommia. (Ruokaa, talon huoltoa jne)
Kukaan ei oikeasti tarvitse siivoojaa, jos noudattaa vanhaa sanontaa, että siisteys ei pysy siivoten vaan pitäen.
Olen noudattanut tätä neuvoa ja meillä on lapset ja mieskin noudattaneet ja ei koskaan tarvitse kuurata mitään tai erikseen pitää siivouspäiviä.
Kaikki ihmettelevät, miten meillä on aina siistiä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei oikeasti tarvitse siivoojaa, jos noudattaa vanhaa sanontaa, että siisteys ei pysy siivoten vaan pitäen.
Olen noudattanut tätä neuvoa ja meillä on lapset ja mieskin noudattaneet ja ei koskaan tarvitse kuurata mitään tai erikseen pitää siivouspäiviä.
Kaikki ihmettelevät, miten meillä on aina siistiä.
Etkö muka ikinä sit imuroi tai pyyhi pölyjä vai mitä tarkotat pitämällä ja ettei tarvitse erikseen siivouspäiviä?
100-neliöisen asunnon siivoamiseen menee ammattisiivoojalta noin kolme tuntia, 150-neliöisen neljä tuntia. Tämä ei tarkoita vielä mitään suursiivousta, vaan sellaista viikkosiivousta, jossa imuroidaan, pyyhitään lattiat kostealla, pestää wc ja kylppäri, pyyhitään pölyt sieltä, minne siivooja ylettyy nousematta tuolille ja siivotaan keittiö.
Voit katsoa netistä eri firmojen tuntihintoja, mutta tyypillisesti ne vaihtelevat vähän yli kolmesta kympistä vähän yli neljään kymppiin tunnilta. Puolet saa sitten takaisin kotitalousvähennyksenä.
Esimerkki: siivooja kaksi kertaa kuukaudessa 3 tuntia kerrallaan, tuntiveloitus 40 eur / tunti. Maksu kuukaudessa 240 eur, josta saat verotuksessa takaisin 120 euroa. Käytännössä maksat siis 120 euroa kuukaudessa paitsi ensimmäisestä kuukaudesta 220 euroa kotitalousvähennyksen omavastuun takia.
Minulla käy siivooja kerran kuukaudessa. Velottaa noin 200 euroa/yksi kerta.
Noin puolet saa takaisin kotitalousvähennyksenä.
Ystäväni käy siivoamassa, pimeästi, velottaa 120-140 kerralta. Tekee tätä siis joka kolmas viikko.