En kuluta juuri yhtään ja sijoitan kaikki yli jäävät rahat
Hämmentävää, miten tätä elämäntapaa jopa paheksutaan. Nuukailen kaikkialla itseeni kohdistuvassa kulutuksessa. En osta krääsää, en omista autoa eikä minulla ole juuri mitään menoja. Potevatko keskiluokkaiset kulutusriippuvaiset huonoa omatuntoa verratessaan itseään minuun? Varallisuuteni kasvaa vuosi vuodelta mukavasti ja meinaan jättäytyä ennenaikaiselle eläkkeelle, kun salkun arvo on reilu 700000e.
Kommentit (18)
Mikä tuo ennenaikainen eläke on? Sellaista ei lainsäädäntö tunne eikä enää vakuutusyhtiötkään. Tarkoitatko sitä, että et enää tee töitä?
Minä kulutan paljon nyt, koska halua elää tässä hetkessä. Luultavasti en elä kovin pitkään sukusairauksien vuoksi, joten haluan todellakin nauttia jokaisesta hetkestä tässä ja nyt.
Onneksi on hyvä palkka, joten voin toteuttaa kaikki toiveeni.
Toisaalta olen perinyt paljon maita, joten on laskuvarjo myös eläkepäivien turvaksi eikä nyt tarvitse turhaan säästellä.
Ei tuossa ole minusta mitään ihmeellistä, noinhan järkevä ihminen toimii. Ei ole tullut mieleenkään että siinä olisi jotain paheksuttavaa.
Kyllähän sitä voi kavereita nähdä kotona ja lenkillä jne. mutta onhan se ärsyttävää, jos sun kanssa ei voi ikinä mennä kahville, elokuviin, terassille, shoppailemaan tai mihinkään mikä maksaa.
Jos jää ennenaikaiselle eläkkeelle, niin sehän vasta huonoa rahankäyttöä on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä voi kavereita nähdä kotona ja lenkillä jne. mutta onhan se ärsyttävää, jos sun kanssa ei voi ikinä mennä kahville, elokuviin, terassille, shoppailemaan tai mihinkään mikä maksaa.
Teemme kavereiden kanssa usein asioita, jotka eivät maksa tai ovat huomattavan edullisia. Joskus ihan maksullisiakin asioita ja niistä ei tule kuukaudessa merkittävää laskua. Shoppailussa olen vain mukana katselemassa, koska ostan vain ennalta harkittuja asioita ja olen päättänyt lopettaa turhat pahojen ja kalliiden erikoisoluiden litkimiset arkisin terasseilla, mihin jotkut kaverit yrittävät houkutella.
-ap
Ihanaa tuo Sitten kun -elämä höystettynä sijoituskiimalla.
Mikäpä siinä, perikunta tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo ennenaikainen eläke on? Sellaista ei lainsäädäntö tunne eikä enää vakuutusyhtiötkään. Tarkoitatko sitä, että et enää tee töitä?
Se tarkoittaa sitä, että pystyy elämään sijoitusten tuotoilla. Töitä voi tehdä tai olla tekemättä, ihan miten huvittaa. Siinä ei ole työpaikasta riippuvainen vaikka työnantaja lopettaisi toiminnan kokonaan, asuntovelkaista taitaisi hirvittää paljonkin siinä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä päätös.
Etkö pidä työstäsi?
En tekisi työtäni palkatta, joten teen sitä ensisijaisesti rahan vuoksi. Tästä voidaan johtaa, että en tekisi sitä, jos voisin elää sijoitusteni tuotoilla. Pidän kyllä työstäni työnä, mutta mielummin säästän nyt ja elän joskus päätoimisena sijoittajana.
Vierailija kirjoitti:
Minä suomennan tyhmälle eli sinulle.
Ennenaikainen eläke = eletään sijoitusten tuotoilla (pääomatulot) eli passiivisilla tuloilla. Töitä ei ole tarvis tehdä jos rahaa tulee vaikkapa 30 000 euroa vuodessa sormeakaan nostamatta ja asunto on velattomaksi maksettu.
Nyt sä voit ihmetellä miten tuollainen edes on mahdollista.
Myös osa-aikainen eläke on mahdollinen, silloin tehdään x viikkoa töitä ja ollaan x viikkoa eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa tuo Sitten kun -elämä höystettynä sijoituskiimalla.
Mikäpä siinä, perikunta tykkää.
Kaiken perustahan on se, että ei kärsi vähäisestä kulutuksesta ja nuukuudesta. Mielestäni olen onnekas, koska pärjäisin myös sellaisen onnettomuuden sattuessa, että minulla ei enää olisikaan näitä tuloja tai varallisuutta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä päätös.
Etkö pidä työstäsi?
En tekisi työtäni palkatta, joten teen sitä ensisijaisesti rahan vuoksi. Tästä voidaan johtaa, että en tekisi sitä, jos voisin elää sijoitusteni tuotoilla. Pidän kyllä työstäni työnä, mutta mielummin säästän nyt ja elän joskus päätoimisena sijoittajana.
Toivottavasti saat elää pitkään ja terveenä, että sinulle on sitten iloa niistä sijoitusten tuotoista. Itse olen elänyt lapsuuteni ja nuoruuteni köyhyydessä, ja nautin siitä, että voin nyt aikuisena kustantaa itselleni ja perheelleni esim. lomamatkoja, mukavan ja tilavan omiatusasunnon, eikä kaupassa tarvitse miettiä mitä ruokaa ostan, ostan sitä mitä tekee mieli. Kukin tyylillään, eikö niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa sitä, että pystyy elämään sijoitusten tuotoilla. Töitä voi tehdä tai olla tekemättä, ihan miten huvittaa. Siinä ei ole työpaikasta riippuvainen vaikka työnantaja lopettaisi toiminnan kokonaan, asuntovelkaista taitaisi hirvittää paljonkin siinä tilanteessa.
Missä tuossa on se eläke? Olen elänyt tuollaista elämää kohta 5 vuotta, mutta en koskaan väitä olevani ennenaikaisella eläkkeellä, koska en saa mitään eläkettä.
Elämäntapaasi paheksutaan koska et käytä rahojasi töiden tukemiseen, ainoastaan isojen herrojen taskuihin menee sijoituksesi. Muista myös, että kun kuolet, et tule saamaan rahoja mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä suomennan tyhmälle eli sinulle.
Ennenaikainen eläke = eletään sijoitusten tuotoilla (pääomatulot) eli passiivisilla tuloilla. Töitä ei ole tarvis tehdä jos rahaa tulee vaikkapa 30 000 euroa vuodessa sormeakaan nostamatta ja asunto on velattomaksi maksettu.
Nyt sä voit ihmetellä miten tuollainen edes on mahdollista.
Myös osa-aikainen eläke on mahdollinen, silloin tehdään x viikkoa töitä ja ollaan x viikkoa eläkkeellä.
Kuka maksaa tuon ennenaikaisen eläkkeen vaikka 45v ikäiselle? Ei sijoitusten tuottoja ja eläkettä voi verrata toisiinsa, koska ajattelumallillasi aika moni meistä on ennenaikaisella eläkkeellä (saa tuottoa sijoituksista) vaikka yhä käy töissä.
Olisiko niin, että sinulla on terminologia hakusessa? Ennenaikaisesti voi eläkkeelle jäädä 61v iässä joko kokonaan tai osa-aikaisesti eikä sekää ole oikeastaan ennenaikainen eläke vaan osittain varhennettu varhaiseläke.
Ihailen sinua ap. Minusta tuntuu että mua katsotaan ihan kieroon, kun en tuhlaa kaikkia rahoja. Esim. Ikeassa käynti. Siellä pitää ostaa kaikkea pientä kivaa. Minä ostin vaan pattereita. Muut ihmetteli, enkö osta edes kukkaa. No en, kun en tarvitse yhtään mitään, vaikka halvalla saisikin.
Samoin esim. ruoka. Siihen kuulema pitää laittaa paljon rahaa, jos haluaa syödä terveellisesti. No eikä pidä. Itse tein tänään lohikeiton - 60 % lohesta, saan siitä kolmelle päivälle töihin lounaan. Lisänä ruisleipää ja hedelmää. Lounaan hinta on kuudesosa siitä mitä maksaisi lounasravintolassa.
Kirpparit. En osta sieltäkään mitään, jos en oikeasti tarvitse.
Kyllä mä välillä tuhlaankin, mutta kun normisti elelee säästäväisesti niin hyvin jää säästöön ja sitten voi hyvällä omallatunnolla vähän tuhlatakin. Saan parin tonnin nettopalkasta yleensä puolet säästöön eikä tee tiukkaakaan. Asunto on kohta maksettu. Mukavaa elämää elän omasta mielestäni, vaikken kaikkia rahoja samantien hassaakaan.
Näin minäkin teen. Kyllä pienituloinenkin saa mukavan summan rahaa säästöön kun vaan viitsii ja lopettaa turhan kulutuksen.