Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen hukuttaminen tavaraan

huolestunut ystävä
19.08.2018 |

Sivusta seuranneena ihmettelen tuttavaperhettä, jossa ainokaiselle 2v. ostetaan koko ajan tuhottomasti leluja. Kaikkea pitää olla 2-3 tai enemmän. Muilta saaduille syntymäpäivälahjoille perhe ostaa kilpailevat samanlaiset lahjat. Olen hienovaraisesti yrittänyt vihjata, että ei ehkä kovin hyvä juttu. Tästä loukkaannuttu. Lisäksi perheen vanhemmat leuhkivat tavaroilla ja matkoillaan jatkuvasti sekä omilla kasvatusmetodeillaan. Mitä pitäisi tehdä? Miten suhtautua? Parempiko vain vaieta ja seurata sivusta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka ostaa, vanhemmatko? Omille lapsille roinaa ostivat eniten isovanhemmat ja miehen täti, ostivat siis oikeasti roinaa. Sitä tuli viikottain. Samalla he jaksoivat ihmetellä, miten lapsilla on niin paljon tavaraa.

Vierailija
2/10 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään noin toimisi, mutta mitähän luulet saavuttavasi "puuttumalla" asiaan? Aikuiset saavat antaa omille lapsilleen niin paljon materiaa kuin haluavat, ei se ulkopuoliselle kuulu. Hoidat omat lapsesi niin kuin itse haluat tässä asiassa. 

Lapselle voi tehdä paljon pahempia asioita kuin totuttaa materiaan. T: lapsena ja nuorena henkisesti ja fyysisesti pahoinpidelty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko asia sinulle jotenkin?

Vierailija
4/10 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ostavat. Olen miettinyt, että minkälaisen arvopohjan lapsi oppii kyseisellä tavalla toimittaessa....

Ap

Vierailija
5/10 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ostavat. Olen miettinyt, että minkälaisen arvopohjan lapsi oppii kyseisellä tavalla toimittaessa....

Ap

Kuuluuko se sinulle, millaiset arvot vanhemmat haluavar antaa?

Vierailija
6/10 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne jossain vaiheessa kyllästyvät siihen roinaan ja mamma alkaa marittaa...

Vierailija
7/10 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos haluaa kasvattaa himohamstraajan....

Vierailija
8/10 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuuluuko se sinulle, millaiset arvot vanhemmat haluavar antaa?

Ei sen enempää sinullekaan kuulu se, kuuluuko asia ap:lle. Keskustelupalstoilla vähän niin kuin on tapana tunkea lusikka toisten soppaan.

Vierailija
9/10 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä jos haluaa kasvattaa himohamstraajan....

Ainakin tähän saakka himohamstraajat ovat kasvaneet pikemminkin köyhissä ja turvattomissa oloissa, esim. sota-aikana.

Kerskakulutus on toki vastuutonta, mutta siten kasvattaa pikemminkin piittaamattoman ihmisen, jolle ei mikään riitä.

Vierailija
10/10 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri, joka ostaa kaikille kolmelle lapselleen ihan kaiken mahdollisen. Siis aivan kaiken. Kun tulee markkinoille joku härpätin (hoverboard ym.) se ostetaan heti. Sitten sitä käytetään viikko ja taas tulee markkinoille jotain ja se ostetaan.

Vaatteita ostetaan valtavat määrät myös. Joka kuukausi koko vaatekaappi uusiksi. Ja joka tilaisuuteen uudet vaatteet, kahta kertaa ei juhlavaatteita koskaan käytetä.

Netistä tilaa koko ajan jotakin, kaikkea mahdollista kamaa tulee ovista ja ikkunoista. Kotinsa on todellakin kuin jostakin hamstraajaohjelmasta, polut lattioilla että mahtuu kulkemaan. Ja sitten ihmettelee kun ei kämppä pysy siistinä.