Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitaja vai lähihoitaja?

Vierailija
19.08.2018 |

Haaveissa työ sairaalassa. Kummaksi kannattaisi lähteä opiskelemaan? Ja mielellään perustelut myös 😊

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lähihoitajatkin kuitenkin lääkkeitä jakaa ainakin pienimmissä vanhainkodeissa ja saattavat vielä myös "lajitella" ne valmiiksi seuraavalle. Itselle ainakin tämä on tuttua ja siinä mielessä vastuuta lääkkeistä on jonkin verran  ihan lh:lla myös. Kysymykseen palatessa vastaan, etten itse kyllä haluaisi jatkaa kummassakaan ammatissa.

Juuri näin. Itse olen töissä ympärivuorokautisessa vanhusten palvelutalossa ja meillä lähihoitajat jakavat lääkkeitä siinä missä saikutkin. Huumelääkkeisiin ei lähihoitajat muuten puutu kuin siten, että valmiiksi annostellun huumelääkkeen saa antaa potilaalle/asiakkaalle.

Vierailija
22/22 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lähihoitajatkin kuitenkin lääkkeitä jakaa ainakin pienimmissä vanhainkodeissa ja saattavat vielä myös "lajitella" ne valmiiksi seuraavalle. Itselle ainakin tämä on tuttua ja siinä mielessä vastuuta lääkkeistä on jonkin verran  ihan lh:lla myös. Kysymykseen palatessa vastaan, etten itse kyllä haluaisi jatkaa kummassakaan ammatissa.

Juuri näin. Itse olen töissä ympärivuorokautisessa vanhusten palvelutalossa ja meillä lähihoitajat jakavat lääkkeitä siinä missä saikutkin. Huumelääkkeisiin ei lähihoitajat muuten puutu kuin siten, että valmiiksi annostellun huumelääkkeen saa antaa potilaalle/asiakkaalle.

Omassa työpaikassani tosiaan vain ne iv-lääkkeet on sh:n vastuulla, helpottaa kyllä kaikkien työtä kun myös lähihoitaja voi sen kovankin kipulääkkeen potilaalleen viedä itse. Siis myös hakea sen tarvittavissa olevan huumelääkkeen kaapista ja kirjata itse ilman että sh joka ei edes hoida ko. potilasta, joutuisi siihen jotenkin puuttumaan.

Ja sairaalan vuodeosasto siis kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla