Oletko lihonut Citalopraamista?
Kokemuksia painonhallinnan kannalta kyseisestä lääkkeestä?
Kommentit (10)
Ensin oli hieman pahoinvintia, mutta sitten on hävinnyt kylläisyyden tunne- eli paino nousee helposti.
Olin ahdistuneena levoton ja purin levottomuutta pakonomaiseen liikuntaan ja koko kroppa tuntui olevan levottomassa tilassa. Lääkkeen "ansiosta" istun sohvalla suht tyytyväisenä ja mätän ruokaa naamaani tylsistyneenä. Paino on noussut joo.
Ei ole noussut, koska ei ole enää tarvetta syödä suruun.
On noussut paljonkin. Tavoite oli että lääkettä käytetään 12 kk ja sitten loppuu. Mulla on vielä 3 kuukautta sitä ja sitten kun se loppuu niin laihdutan 10 kiloa pois mitä tässä ajassa on kertynyt. Tai no ajattelin aloittaa vähitellen sitä ennenkin. On se vähän auttanut, mutta nämä liikakilot ei ole kivoja nekään. Ruokahalua on aivan liikaa.
Joo. Turvottaa hulluna. Kun lopetin lähti painoa reilusti tekemättä mitään.
Paino ei noussut paria kiloa enempää, mutta olo oli tosi turpea.
Vajaassa vuodessa painoni nousi 45 kilosta 110 kiloon. Lääkkeen lopettamalla painoa katosi melkein 30 kg.
Ei ole vaikuttanut painoon suuntaan eikä toiseen. Olen toki syönyt suurimmillaan vain 20 mg annosta. Eivät SSRI:t tyypillisesti painoon vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vajaassa vuodessa painoni nousi 45 kilosta 110 kiloon. Lääkkeen lopettamalla painoa katosi melkein 30 kg.
En usko.
Paino putosi kahdessa viikossa 7 kg, koska en pystynyt syömään mitään. Kaikki haisi pahalta ja mikään ei maistunut. Olin ennestäänkin laiha, mutta tuon kahden viikon jälkeen alipainoinen. Harakka olisi mahtunut reisien välistä lentämään läpi.