Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palautetta suomalaisista verkkokauppiaista

Vierailija
18.08.2018 |

Olisin tilannut pienestä suomalaisesta verkkokaupasta "senioreille" tarkoitettuja jalkatukia. Kuvat ok, mutta halusin kysyä ensin tarkemmin. Eipä vastattu kahden soittoyrityksen jälkeen. En uskaltanut tilata, hoidin homman Alibaban kanssa. Palvelu oli erinomaista.
Eilen myöskin (pe-iltapäivä) tilasin luottokortilla kylpyhuonetuotteen luottokortillani. Kortin käytön jälkeen homma tyssäsi virheilmoitukseen epäilyttävästä osoitteesta. Eli homma k*si. Yritin soittaa lafkaan, ei vastausta. Jouduin soittamaan pankkiini ja perumaan homman.
Arvoisat pienyrittäjät: jos aiotte toimia verkossa, niin homman täytyy myös toimia. Enää en käytä korttiani Suomen yrityksiin, ainoastaan postiennakko. Aliexpress toimii kuin unelma, eli sinne siis ostoksille. Mrr.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista palvelua siis sait Alibabasta, vastattiinko siellä puheluusi?

Vierailija
2/7 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen halutessani saanut sähköpostiviestiini tyhjentävän vastauksen paluupostissa. En oletakaan, että toiselle puolelle maailmaa soiteltaisiin. Ovat muutenkin tosi tarkkoja asiakaspalvelun kanssa, joskus ihan liikaakin, suomalaisen mielestä ;).Suomi on vähän eri juttu.

Jos "virka-aikana" yritän soittaa, eikä vastata, niin voivoi. Ensi ajatus on, että vilunkifirma. Rahat pois, muusta viis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen halutessani saanut sähköpostiviestiini tyhjentävän vastauksen paluupostissa. En oletakaan, että toiselle puolelle maailmaa soiteltaisiin. Ovat muutenkin tosi tarkkoja asiakaspalvelun kanssa, joskus ihan liikaakin, suomalaisen mielestä ;).Suomi on vähän eri juttu.

Jos "virka-aikana" yritän soittaa, eikä vastata, niin voivoi. Ensi ajatus on, että vilunkifirma. Rahat pois, muusta viis.

Miksei suomalaiseenkin firmaan voisi lähettää sähköpostia? Itse olen aina saanut sähköpostiini vastauksen. Melko omituista ajatella, että jossain pikkufirmassa olisi mahdollisuus "virka-ajan" verran päivystää puhelinta. 

Vierailija
4/7 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli niin epäselvä kirjoitus, että huh. Kai siis yhtälailla otit puhelimitse kontaktia Alibabaan? Vertailun näkökulmaa nimittäin.

Itse laitan aina s-postia, johon myös ulkomaita myöten ollaan vastattu. Silloin siitä yhteydenotosta myös jää mustaa valkoisella.

Vierailija
5/7 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinakaupoista saa vastauksen saman vuorokauden aikana, huomioonoottaen aikaeron -milloin ovat hereillä.

Vierailija
6/7 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös huonoa kokemusta suomalaisista verkkokaupoista. Yhdestä tilasin kosmetiikkaa, useamman purtilon, joista yhdestä tuotteesta tulikin vain tyhjä pahvipakkaus. Oli kiva soitella sitten kyseiseen firmaan, että hei, teiltä on tilattu tuote jäänyt paketista... sain kuitenkin tuotteen myöhemmin.

Toinen epämukava verkkokauppakokemus oli suomalaisesta vaateketjusta, jonne palautin osan tilatuista vaatteista, kun eivät olleet sopivia. Olin tilatut tuotteet jo maksanut ja jäin odottamaan rahojen palautusta. Palautus tuli, muttei kaikkien palautettujen tuotteiden osalta. Soitin kyseiseen firmaan, jossa reklamaatiooni vastattiin, että "oletpas sinä tarkka". Soiton jälkeen sain puutuvat rahat palautettujen tuotteiden osalta. En ole kummastakaan verkkokaupasta enää tilannut mitään näiden heidän mokiensa jälkeen.

Vierailija
7/7 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes alkeellista asiakaspalvelua olettaisi saavansa. Puhelimeen ei vastattu, takaisin ei soitettu, maksusysteemit k*si. Se asiakas on entinen, jos vain rahastus onnistuu, ei muu. Kaipaan taviskauppoja, onneksi niitä on vielä jonkunverran. Tässä lyhykäisesti. -Ap-