Pitäiskö perua rippijuhlat?
Kutsuttuja yhteensä 30henkeä joista paikalle tulee isovanhemmat 3henkilöä ja kummit 2henkilöä.
Yks pariskunta ilmoitti piipahtavansa tuomassa kukan. Eivät jää edes kahville. Muista kutsutuista ei ole kuulunut mitään.
Pitäiskö vaan perua juhlat? Poikakin ihan allapäin kun kukaan ei tule.
Kommentit (18)
Tuleehan sinne kuitenkin 5 henkilöä + yksi tuomaan kukat. Luuletko, että poika olisi jotenkin vähemmän allapäin, jos peruisit kokonaan?
Ketä te oikein kutsutte rippijuhliin? Meillä rippijuhlat on lähisuvun pienet juhlat. Niihin kn kutsuttu juurikin isovanhemmat, rippilapsen kummit sekä sedät, tädit ja enot. Kaikki vanhempien sisarukset eivät ole aina päässeet paikalle, isovanhemmat ja kummit ovat olleet juhlissa.
Laitoitko kutsuun vastauspyynnöt viimeistään ...9.2018?
Ei pidä, juhlitte pienellä porukalla - mahtavaa! Panostat määrän sijaan laatuun ja lapselle ihana lahja! Ei ongelmaa!
Kutsut lähetetty kuukautta etukäteen ja vp oli viikko sitten. Juhlat ensi viikonloppuna.
Kutsuttuna siis isovanhemmat, kummit sekä mun sisarukset ja heidän lapset perheineen.
Ap
Viikko siis aikaa? Osa tulee ilman vastausta uskoisin. Voisit ehkä soittaa ja kysyä läheisimmältä jotka eivät ole vastanneet.
Älä peruuta juhlia 🙂
Mitenkä on kutsuitteko ollenkaan sukulaosoa? Entä pojan kaverit? Meillä riparilaosen kaverit kävi viorollaan toistensa luona onnittelemassa, sen jälkeen he menivät yhdessä Mäkkiin ja kävivät porukalla leffassa.
Ne sun omat sisarukset lapsineen ovat tietysti tulossa. Pitävät vaan itseään niin läheisinä, että eivät edes ajatelleet minkään vp:n koskevan heitä. Tulevat ilman muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kutsut lähetetty kuukautta etukäteen ja vp oli viikko sitten. Juhlat ensi viikonloppuna.
Kutsuttuna siis isovanhemmat, kummit sekä mun sisarukset ja heidän lapset perheineen.
Ap
Oletko tekemisissä sisarustesi kanssa säännöllisesti? Tapaatteko myös muulloin kuin suvun juhlissa? Jos ette muulloin pidä yhteyttä, ei minua kiinnostaisi juhlatkaan.
Tietysti pidätte juhlat, tuolla porukalla voisi juhlia vaikka ravintolassa, jokainen saisi varmasti mieleistään ruokaa, kakkukahvit voisi vaikka juoda kotona sen jälkeen.
Pojan kaverit voi ja pitää pyytää, naapurin kivan tädin voi pyytää.
Oikeat taiteilijatkin esiintyvät täysin sydämin myös sille yhdelle ainoalle esitystä seuraamaan tulleelle.
Tottakai juhlatkin järjestetään pitkän kaavan kautta juuri niiden ihmisten vuoksi, jotka tulevat, eikä itketä niiden perään, jotka eivät syystä tai toisesta tule.
Ja pojan vuoksi juhlitte iloisina - hän on se keskipiste!
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et tietenkään peru juhlia. Soita niille jotka eivät ole ilmoittaneet mitään. Ihmiset unohtaa vastata noihin, ei se välttämättä tarkoita etteivät olisi tulossa. Varsinkin kun ei rippijuhlat kaikilla ole niin hienot, että oikein virallisia kutsuja vastauspyyntöineen laitettaisiin. 😊
Tästä on toki aikaa ja tapoja on erilaisia, mutta meillä käväisivät pojan isoset riparilta, kävivät siis muidenkin luona. Tämä mahdollistui, koska ei ollut mahdoton matka.
Mut tosiaan, voi kutsua semmoisia kavereita tai yhdenkin kaverin, joilla ei ole samaan aikaan itsellään rippijuhlia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOletko tekemisissä sisarustesi kanssa säännöllisesti? Tapaatteko myös muulloin kuin suvun juhlissa? Jos ette muulloin pidä yhteyttä, ei minua kiinnostaisi juhlatkaan.
Menisin rippijuhliin, jos kutsuttaisiin, vaikken kuulu edes kirkkoon. Perhejuhlat on hyvä keino pitää suhteita yllä ja vaikkapa sopia, että tihennetään niitä tapaamisia juhlien välilläkin. Voi ikään kuin "verkostoitua" sukunsa kanssa ;)
Onko tämä yleistäkin? Miksi ihmiset ei tule? Onko rippijuhlien merkitys ja arvostus katoamassa? Ovatko ihmiset pihejä?
5 ihmistä on jo paljon, ripillepääsyä nyt ei muutenkaan niin tarvis juhlia kuin oman perheen kanssa.
Vai lahjojako kinuatte näiltä kutsutuilta?
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä yleistäkin? Miksi ihmiset ei tule? Onko rippijuhlien merkitys ja arvostus katoamassa? Ovatko ihmiset pihejä?
Aika usein ajatellaan kissanristiäisinä varsinkin jos ”haalitaan” iso vierasmäärä. Takana tietysti materialistinen ahneus rahasta ja lahjoista.
Uskossa oleville muutaman läheisen tärkeäkin tapaus - mikä se tuetysti perimmältään onkin.
Kukaan ei tule? Tulee kuitenkin 5.