Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystyykö kukaan tekemään töitänsä virheittä?

Vierailija
17.08.2018 |

Osalle kolleegoista käy kalliita mokia, mulle käy sellasia pieniä juttuja, joista ei tuu taloudellista tappiota, mutta tehdään poikkeama. Onneksi kolleegat ymmärtävät, että lappu on tehtävä mutta kärpäsestä ei tehdä härkästä.
Vai onko täydelliset ihmiset työkavereina harvinaisen raivostuttavia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta tasan kahdesta tapauksesta. Toinen oli tosin luokkakaveri. En ymmärrä, miksi oli keskeyttänyt yliopiston ja siirtynyt amk:n puolelle, ehkä yliopisto oli sitten liian vaikea. Mutta hän oli nopea, eikä ikinä tehnyt virheitä tenteissä ja olen kuullut jälkeenpäin, että töissä samanlainen. Silti uravalintakin oli vähän outo, olisi saanut parempaakin mielestäni.

Sitten toinen tapaus, työkaveri. Aina puhdas pöytä, ei virheen virhettä missään asiassa. Mutta tämä virheettömyys johtui kyllä perfektionismistä ja hitaudesta. Teki ja viilasi hommaa ja valmista ei meinannut tulla millään. Onneksi oli suojatyöpaikka valtiolla.

Vierailija
2/7 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisuudessa kalliita mokia sattuu joskus. Ihminen ei ole täydellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin mokailen säännöllisesti. Pahimpien kohdalla olen tehnyt korvaavan työn omalla ajalla ilmaiseksi tai tarjoutunut irtisanoutumaan. Kaikki kyllä mokailee, toiset vaan vähemmän. Toisilla ne on vähemmän vakavia mokia ja osa osaa suhtautua kypsemmin tähän kuin toiset. Minä yritän paikata omaa mokailualttiuttani sinnikkyydellä ja joustavuudella, toistaiseksi on toiminut. Mutta kyllähän sellaiset lähes täydelliset työkaverit saa tuntemaan itsensä toivottomaksi räveltäjäksi.

Vierailija
4/7 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teollisuudessa myös ollaan, ja mahdollisuudet hinnakkaaseen mokaan on olemassa. Tälläistä ei vaa koskaa itelle käy, mutta vähän höveli asenne joskus siihen, että tavarat väärissä paikoissa yms. Kolleegan moka 10 vuotta sitten maksoi 200k. Syynä kahden numeron sijoittuminen väärinpäin...

Vierailija
5/7 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin mokailen säännöllisesti. Pahimpien kohdalla olen tehnyt korvaavan työn omalla ajalla ilmaiseksi tai tarjoutunut irtisanoutumaan. Kaikki kyllä mokailee, toiset vaan vähemmän. Toisilla ne on vähemmän vakavia mokia ja osa osaa suhtautua kypsemmin tähän kuin toiset. Minä yritän paikata omaa mokailualttiuttani sinnikkyydellä ja joustavuudella, toistaiseksi on toiminut. Mutta kyllähän sellaiset lähes täydelliset työkaverit saa tuntemaan itsensä toivottomaksi räveltäjäksi.

Korvaan myös omat mokat joustavuudella ja sillä, etten ole saikulla ollut nykypaikassa vielä kertaakaan. Tässä 4 vuotta. 

Vierailija
6/7 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun ihmiset tekevät töitä ihmiset tekevät virheitä. Ei virheitä pidä pelätä, niitä tulee!

Mutta... maailmassa on niin paljon virheitä, että kahta kertaa ei pidä samaa virhettä tehdä :)

Vierailija
7/7 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Kolleegan moka 10 vuotta sitten maksoi 200k. Syynä kahden numeron sijoittuminen väärinpäin...

Onneksi nykyään tuollainen ei ole mahdollista