Miksi narsisti/psykopaatti on ylpeä siitä että
on ilkeä ja uskaltaa tehdä sellaisia veemäisiä juttuja mitä terveelle ei tulisi mieleenkään? Miksei narsisti häpeä vaikka kanssakulkijat näkevät kuinka sairas on? Yleensä sanotaan että narsistilla on syvä häpeän tunne jota yrittää peittää, mutta kun narsisti on mennyt tietyn rajan yli ja paljastunut, ei häpeä edelleenkään. Miten voi tuntea ylpeyttä siitä että on henkisesti erittäin sairas?
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistit ovat kaikkein huonoimpia, koska eivät ole selvinneet lapsuuden labyrintista tuhoutumatta.
Monilla muillakin on vaikeaa, mutta ihmisyyden ydin säilyy. Tsemppiä hyville.Narsisti uhriutuu. "Ajattele lapsuuttani kun pahoinpitelen sinua."
Osuvasti kiteytetty. Moni muu hakisi ongelmiinsa apua, narsisti taas ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistit ovat kaikkein huonoimpia, koska eivät ole selvinneet lapsuuden labyrintista tuhoutumatta.
Monilla muillakin on vaikeaa, mutta ihmisyyden ydin säilyy. Tsemppiä hyville.Vastaavasti tuntuu selviävän nykyaikuisen maailmassa parhaiten.
Parhaudesta en tiedä, mutta narsisti voi ehkä jotenkin pärjätä, koska ei paskaakaan välitä siitä mitä toisille tekee koska on vakavasti mielisairas.
Hän tarvitsee muita ihmisiä jatkuvasti peilaukseen. Muussa tapauksessa mahtaisiko vaivautua oikein mihinkään?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/d6c38708-aebb-4902-b70a-69ab2b0cd8a0_…
"Suurin osa perhesurmaajista on narsisteja." - Hannu Lauerma
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/2f06ae7a-f5e0-44aa-b2…
"Riitan mies hakkasi, ryyppäsi ja alisti – miksei kukaan uskonut, että hurmaava mies oli kotona inhottava peto?"
Narsisti säälittää koska siinä missä uhri on narsistille tärkeä, suorastaan elinehto, niin uhrille narsisti ei ole mitään. Ja kun uhri on päässyt henkisesti ja fyysisesti lopullisesti narsista irti ja narsisti aina vain jatkaa tuhojana jotka eivät enää pure, niin sitä voi jo katsoa yläviistosta hiemna säälivästi hymyillen ja ajatella, noin tärkeä minä olen narsistille, ilman ei pärjää.
On helpompi puhua narsistista kuin ihmisestä jolla on narsistisia piirteitä. Heitä keskuudessamme on paljon enemmän kuin narsisteja. Myös he ovat kokeneet narsistisia loukkauksia lapsuudessaan ja tätä perintöä he säälimättömästi jakavat ympärilleen muiden halveksunnan, mitätöinnin ja kiusaamisen muodossa.
Tällä palstalla heitä on paljon, varmasti tässä ketjussakin kommentoimassa.
On helpompaa etäännyttää pahuus itsestään ja puhua tyylipuhtaasta, patologisesta narsismista kuin nähdä että itsessä on narsistisia piirteitä jotka ilmenevät muiden elämää tuhoavalla tavalla.
Narsisti kiistää kaiken. Kiistää aina kaiken. Kiistää sanoneensa, kiistää valehdelleensa.
Lähipiirissä on ilmennyt narsisti ja hän ei todellakaan tajua hakea apua, mutta sitä ihmettelen ettei oma puoliso tee mitään. MIKSI HÄN EI HAE SAIRAALLE APUA? Eikö se olisi jo järkevää itsensäkin kannalta. Onneksi asutaan kaukana, niin ei tarvitse nähdä, mutta tänne kauas kuuluu sairaan ääni.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti säälittää koska siinä missä uhri on narsistille tärkeä, suorastaan elinehto, niin uhrille narsisti ei ole mitään. Ja kun uhri on päässyt henkisesti ja fyysisesti lopullisesti narsista irti ja narsisti aina vain jatkaa tuhojana jotka eivät enää pure, niin sitä voi jo katsoa yläviistosta hiemna säälivästi hymyillen ja ajatella, noin tärkeä minä olen narsistille, ilman ei pärjää.
Niin minäkin ajattelen. Me olemme hänelle tärkeitä, mutta hän ei ole kenellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy on sekin, että narsisti ja psykopaatti ei yleensä ole kovin älykäs. Luulevat olevansa muita älykkäämpiä, vaikka tosiasiassa ovat tyhmempiä, eivät tajua mistä asioista voi olla ylpeä ja mistä ei.
Eivät yleensä ymmärrä yhtään normaalia elämää ja todellisia faktoja mistään. Eivät oikein osaa toimia missään normaalissa tilanteessa ja he hermostuvat aivan normaalista keskustelusta. Usein kaikki suhteen ihmisiin menevät poikki, kun eivät pysty kommunikoimaan normaalisti. Sairaus on paha. Ilkeitä, katkeria ihmisiä, kenellä ei ole omaa elämää. Surullisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy on sekin, että narsisti ja psykopaatti ei yleensä ole kovin älykäs. Luulevat olevansa muita älykkäämpiä, vaikka tosiasiassa ovat tyhmempiä, eivät tajua mistä asioista voi olla ylpeä ja mistä ei.
Eivät yleensä ymmärrä yhtään normaalia elämää ja todellisia faktoja mistään. Eivät oikein osaa toimia missään normaalissa tilanteessa ja he hermostuvat aivan normaalista keskustelusta. Usein kaikki suhteen ihmisiin menevät poikki, kun eivät pysty kommunikoimaan normaalisti. Sairaus on paha. Ilkeitä, katkeria ihmisiä, kenellä ei ole omaa elämää. Surullisia ihmisiä.
Tämä. Se kommunikoinnin puute. Jos puhe ei mene narsistin mielen mukaan seuraa valtava huutoraivarikohtaus. Sitä jää normi ihminen miettimään , näinkö emotionaalisesti epäkypsän ihmisen kanssa olen tekemisissä.
Minä valikoidun joskus narsistin hoviin tahtomattani. Näin alusta asti minkälainen henkilö oli kyseessä. En alentunut hänen oikkuihinsa tai testeihinsä joita hän toteutti kaikkiin ketä lähipiirissään oli.
Hän taisi huomata sen ja jatkuvalla mielistelyllä yritti voittaa minua puolelleen. Piti minua aivan eri arvossa kuin muita, kohteli minua paremmin kuin omaa paikalla olevaa kumppaniaan.
Tätä väsyttämispeliä olisi jatkunut varmasti vuosia mutta 2,5 vuoden tuttavuuden jälkeen erinäisistä syistä estin narsistin joka paikassa ja lopetin yhteyden pidon. Sai jäädä ihan yksin ihmettelemään mistä on kyse. Homma meni hänellä niin älyttömäksi etten halunnut olla edes hyvän päivän tuttu.
Tampere nääs kirjoitti:
Lähipiirissä on ilmennyt narsisti ja hän ei todellakaan tajua hakea apua, mutta sitä ihmettelen ettei oma puoliso tee mitään. MIKSI HÄN EI HAE SAIRAALLE APUA? Eikö se olisi jo järkevää itsensäkin kannalta. Onneksi asutaan kaukana, niin ei tarvitse nähdä, mutta tänne kauas kuuluu sairaan ääni.
Mitä apua ja miten luulet olevan saatavilla?
Marssii psykiatrian klinikalle ja vartissa alotetaan lääkitys ja terapia ?
Oisko kuitenkin että jonottelee vuoden verran ja sitten lääkäri sanoo vaan että koittele elellä, ei tähän ole hoitoa. Ei ole sairaus.
Jos narsistin uhriksi päätyy monesti kiltti ja helposti hyväksikäytettävä ihminen, niin millainen ihminen on tyypillinen narsistin lähde(rukka)?
Vai voiko uhri olla myös lähde, tai toisinpäin?
Vierailija kirjoitti:
Jos narsistin uhriksi päätyy monesti kiltti ja helposti hyväksikäytettävä ihminen, niin millainen ihminen on tyypillinen narsistin lähde(rukka)?
Samantyyppinen , huono itsetunto.
Onko narsismin hoitoon joku linjaus? missä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti on sairas, sille ei voi mitään, enemmän ihmettelen lainausmerkeissä terveitä hovin jäseniä jotka näkevät mutta lampaina tottelevat narsistia. Tyhmimmät ihmiset taitavat valikoitua hoviin, ne joilla ei ole omaa päättelykykyä ja rohkeutta valita toisin.
Väärin. Uhriksi valikoituu yleensä luontaisesti empaattiset henkilöt.
Väärässä olet itse. HOVIsta oli kyse, ei uhrista. Nuo HOVIn jäsenet ovat hännystelijöitä, kuin Monnin hännystelijät Pilli ja Pulla, jotka ovat kiusaajan puolella, uhria vastaan. Hovin jäsenet ovat todellakin usein vähän tyhmiä, heikkoja ja lammasmaisia pelkureita.
Sairas ei ymmärrä ja oma perhe ei välttämättä halua/uskalla myöntää/sanoa tätä sairaalle, koska tuta tulee myös omalle lapselle/puolisolle.
Sen jälkeen kun Trump on ensin tuhonnut maailman, asiaa pitää ainakin vakavasti pohtia.