Siis että voi olla vaikeaa päättää tulevan keittiön värimaailma!
Pitäisi olla valoisaa mutta luonteikasta, värikästä mutta valoisaa, kontrastista mutta ei saa olla tummia värejä (koska pitää olla valoisaa). Kokovalkoista ei missään nimessä saa olla, eikä puunväriä. Argh! Tässä remontoidessa sitä tutustuu itseensä ihan uudelta kantilta ja huomaa, ettei yhtään tiedä, mitä haluaa. Ja ihan jo se, että mistä PITÄÄ oikeasti, muuttuu isoksi kysymysmerkiksi. Millä ihmeen ilveellä muut saavat keittiönsä värimaailman päätettyä? Yhtäkään hyvännäköistä keittiötä en ole löytänyt googlettamalla.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Keittiösuunnittelijaa käytin itse, kerroin toiveeni ja hän teki kolme eri luonnosta joista valitsin mieluisan jota sitten vielä muokattiin.
No nyt hävettää myöntää, mutta olen käynyt jo kahdella (!!!).
Ensimmäiselle kerroin niistä haaveista, mitä on ollut jo kauan, ja lopputulos ei ollut sinne päinkään mistä oikeasti pidän. Ihan kertomieni toiveiden mukaista kyllä, eli keittiösuunnittelija osasi kyllä hommansa hienosti.
Toisen sain jopa hermostumaan, kun en enää osannut kertoa mitään. Lopulta oli kiiltävää vaaleanharmaata, valkoista ja kromia. Ajatuksena todella kiva, mutta ei sitten todellisuudessa kuitenkaan yhtään mieluisa.
Tekisi mieli vain antaa jollekulle muulle vapaat kädet, että tee hyvännäköinen. Ja elää sitten sen kanssa. Nyt tuntuu, ettei mikään miellytä omaa silmää. Pelkään, että valitsen jotakin, ja sitten kun se on valmis, inhoan sitä. En edes tiedä, miksi annan tälle niin paljon painoarvoa. En nyt NIIN paljon aikaa vietä keittiössä muutenkaan, eikä se ole avoratkaisu, eli ei sitä joudu sohvalta katsomaan. Luulisi, että käytännöllisyys olisi tärkeintä, mutta ei. "En tykkää, hyi, yök." Olen taantunut eskari-ikäiseksi.
Joo on se vaikeaa. Mikä näyttäisi hyvältä. Riippuu valoista ja miten luonnonvaloa tulee...
Kun pähkäilet ja kuljet etsimässä riittävän kauan, jossain vaiheessa tuntuu, ettei enää jaksa ja on tehtävä päätös 😶
Kuurasin lomalla keittiön rosoista tiskipöytää.
Siis ihan kamala, kun likaa kertyy sinne väleihin 😔 Never again tälläistä tasoa. Keittiöremontti meilläkin häämöttää ja hyvä tietää tämä.
Nyt minua kiinnostaa miten hyvin tuohon lika kertyy. Jos sitä ei ole vuosiin kunnolla pesty.
Mies sanoikin minulle, että taitaa olla sinun elämäntehtävä.
Ala raakasti rajaamaan pois niitä vaihtoehtoja, joita et ainakaan halua.
Olet sulkenut pois jo valkoisen ja puunvärisen ja täysin tumman.
Miten olisi jokin vaaleanharmaa tai vastaava, jonka kanssa voit yhdistellä aina trendivärejä tai muita värejä eri vuodenaikojen mukaan keittiötekstiileissä. (Pöytäliinat, tablet, astioiden värit, servietit jne).
Valitse väri, jossa eivät suuremmat liat näy.
Minä pohdin samaa, uudiskohteeseen. Luonnonvaloa tulee isosta lasiovesta, ja silloin mattamustakin menisi koska se keittiöliikkeissä näyttää kivalta. Mutta miltä se tuntuu parin vuoden päästä? Alkaako se kyllästyttää, ja minkälainen ruokapöytä siihen sitten sopisi? Valkoiseen voisi taas yhdistää vaikka mustan ruokapöydän, tai valkoisen, tai puunvärisen. Voiko mustaan ilman, että lopputulos on liian musta?
Eli sorry, ei musta ollut mitään apua :D
Ite ottaisin vaaleat neutraalin väriset ovet jotka kestää tyyliltään aikaa ja "trendivaihtelut". Somistamalla toisin sitten väriä, olisi helppo sitten muutella tyyliä vuodenaikojen tai fiiliksen mukaan.
Somisteet tulee halvemmaksi kuin uudet ovet, siksi olen asian näin ajatellut.
Harmaata vasten moni kirkas väri näyttää tosi kauniilta! Esimerkiksi meillä on olohuoneessa harmaa seinä, ja kun pöydällä on kukkia, seinä tuo niiden loiston upeasti esille. En kyllä enää laittaisi noin tummaa harmaata, vaaleampikin käy.
Harmaaseen voisi sopia vaikka keltainen välitila, tai sellainen välitila missä on alla värikäs tapetti ja päällä karkaistu lasi.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mikä tää väri vois olla? Tosissani kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin tietää. Koska meillä on luonnonvalkoiset kaapinovet, ja kyllä, lika näkyy. Lattia on tumman harmaata laattaa ja siinäkin näkyy tahroja. Samoin mustassa kivitasossa. Puhumattakaan olohuoneen vaaleanharmaasta laminaattilattiasta, se vasta murheenkryyni on.
Juu, se on vaikeaa. Itsekin halusin keittiöön jotain väriä, eli ei vaan valkoista/harmaata/puuta/mustaa, mutta mikään ei oiekin kuitenkaan iskenyt, kun keittiöiden kuvia katsoin (punaiseen kyllästyisin ja kaikki löytyneet vaihtoehdot olivat jotenkin liian räikeitä, sinisen sävyt liian tummia tai liian kylmiä tai liian hallitsevia, keltainen ei iskenyt, oranssa liian retro jne., jne.). Sitten aloin vaan eri keittiöfirmojen ja muiden liikkeiden sivuilla googletella tarjontaa ja ensimmäisenä löysin vetimet, jotka ehdottomasti halusin kaappeihin ja sitten Ikeasta välitilalevyn, jonka väriin rakastuin. Sitten rakensin keittiön niiden ympärille värimaailman ja tyylin puolesta. Tosi tyytyväinen olen lopputulokseen. Eli se oikeasti voisi auttaa, jos saat edes yhden tai kaksi pientäkin perusasiaa päätettyä (vaikka juuri välitilan värin ja laadun ja ehkä ovimallin tai vastaavan) ja sitten alat siitä työstää eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mattamustaa oviin eikä rosterin värisiä kodinkoneita, siinä hyvä alku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin tietää. Koska meillä on luonnonvalkoiset kaapinovet, ja kyllä, lika näkyy. Lattia on tumman harmaata laattaa ja siinäkin näkyy tahroja. Samoin mustassa kivitasossa. Puhumattakaan olohuoneen vaaleanharmaasta laminaattilattiasta, se vasta murheenkryyni on.
No kyllähän lika täytyy pyyhkiä pois, mutta lapsiperheeseen en ottaisi rosterisia kodinkoneita, niissä näkyy jokainen sormenjälki. Kaverin keittiössä on upeat tummanharmaat kaapistot, niissä sama efekti, käytännössä pitäisi pyyhkiä ovi joka kerran kun siihen on koskettu, näissä vielä muutaman vuoden takainen trendi eli ei edes vetimiä...
Keittiösuunnittelijaa käytin itse, kerroin toiveeni ja hän teki kolme eri luonnosta joista valitsin mieluisan jota sitten vielä muokattiin.