Tämäkin asia voi työssä ottaa aivoon:
minut palkattiin melkein 10 kuukautta sitten ihan hyvin menestyvään, pienehköön firmaan asiantuntijaksi. Palkka on enemmän kuin erinomainen. Työ on mielekästä ja sopivan haastavaa, ja saan tehdä sitä omaan tahtiini. Minut palkattiin tarpeeseen: olen asiantuntija asiassa, joka tuossa yrityksessä oli retuperällä.
Mikä tässä sitten oikein mättää? No se, että henkilö, joka minut palkkasi (tj), ei anna minun tehdä mitään todellista. Asiat vaatisivat rankkoja muutoksia toimiakseen, mutten saa tehdä mitään. Hän torppaa kaikki ideani (aiemmissa työpaikoissa toimiviksi todetut) ja jatkaa yrityksen johtamista samoin kuin ennenkin. Laskelmat sun muut ovat kaikki kunnossa. Minä todella OSAAN tämän homman.
Lyhyesti: hän palkkasi minut tekemään (isoja) muutoksia yrityksessä sen kannatavuuden parantamiseksi, muttei anna minun tehdä niitä. Nyt olen tuomittu näpertelyyn, joka ei vaikuta kokonaiskuvaan millään tavalla. Palkka juoksee kyllä koko ajan, ja kiitosta satelee. Turhauttaa vain.
Tiedän, tiedän, on röyhkeää valittaa tällaisesta... Mutta kyllä se vain ottaa aivoon ihan tosissaan. Potentiaalini valuu hukkaan, ja mielenterveyteni kärsii, koska koen, ettei minuun ja taitoihini luoteta.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Joo minä uskon että raivostuttaa kun tyhmempi ihminen kontrolloi ja ei luota. Olen ollut samassa tilanteessa itsekin. Tyhmemmällä ihmisellä jos on valtasuhde älykkäämpäänsä, niin se on helvettiä, mikäli tyhmä pitää älykkäämmän kädet sidottuina.
Oletko millä tavoin yrittänyt viestiä sille?
Suoraan puhuen. Ihan istuttu alas ja olen kertonut, mitä ajattelen ja tunnen. Ei mene perille. Tai siis sanoo, että joo, ihan totta, olen oikeassa, mutta mikään ei muutu.
Olen perustellut ehdottamani muutokset työnteon tehostamisella, henkilöstön työhyvinvoinnilla sekä taloudellisuudella (kaikki nämä esimerkein). Silti ei mene mikään koskaan läpi. Tj tietää paremmin.
Sinun pitää palastella se pienempiin osiin ja saat pala kerrallaan asioita eteen päin ja lisää luottamusta. Nyt muutos on liian valtava henkisesti ja siksi se jää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää palastella se pienempiin osiin ja saat pala kerrallaan asioita eteen päin ja lisää luottamusta. Nyt muutos on liian valtava henkisesti ja siksi se jää tekemättä.
Erinomainen pointti. Tätä kokeilen. Kiitos vinkistä!
Pitäskö ne muutokset sitten syöttää sille apinalle jotenkin sellaisina juttuina, että hän muka olisi itse keksinyt ne?
Feel you!
Joo minä uskon että raivostuttaa kun tyhmempi ihminen kontrolloi ja ei luota. Olen ollut samassa tilanteessa itsekin. Tyhmemmällä ihmisellä jos on valtasuhde älykkäämpäänsä, niin se on helvettiä, mikäli tyhmä pitää älykkäämmän kädet sidottuina.
Oletko millä tavoin yrittänyt viestiä sille?