Onko Turussa mukava asua?
Kommentit (35)
Olen minä viihtynyt. Savosta Helsingin kautta Turkuun muuttanut. Minusta sopivan kokoinen kaupunki. Enkä ikinä pystyisi Helsingissä asumaan omistusasunnossa 4 kilsan päässä kauppatorilta. Jotkut moittii turkulaisia sisäänpäin kääntyneiksi, itse olen saanut paljon paikallisia ystäviä. Ihan mukavaa porukkaa minusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei, onneksi muutin sieltä veks.
Mihin muutit? Kaarinaan?
Haluan muuttaa pois Helsingistä ja kokonsa puolesta ainoat vaihtoehdot ovat Turku tai Tampere. Tampereesta kuulee vaan huonoja juttuja. Onko Turussa paha huumeongelma?
Mä olen 4 vuotta asunut ja viihtynyt hyvin!
Kivan kokoinen ja kaunis luonto. Talvella vähän kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Haluan muuttaa pois Helsingistä ja kokonsa puolesta ainoat vaihtoehdot ovat Turku tai Tampere. Tampereesta kuulee vaan huonoja juttuja. Onko Turussa paha huumeongelma?
Ei minusta sen kummempaa huumeongelmaa kuin muuallakaan. Pysyttele poissa Halisista, siellä suurin osa narkkareista taitaa asua.
Turku on parasta Suomessa
Olen asunut
Pariisissa
Brysselissa
Lontoossa
Cambridgessa
Grazissa
Phoenixissa
ja
Turussa
Turku ja Cambridge ovat parhaimmat
Kulttuuritarjonta on Ruotsin vallan ajalta.
Jos haluaa istua ravintolassa ja kuunnella modernia jazzia, pitää odottaa kuukausia, että tulee joku pieni jazz-tapahtuma Turkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, onneksi muutin sieltä veks.
Mihin muutit? Kaarinaan?
Helsinkiin.
Onhan tämä paras paikka Suomessa asua. Hintatasot huomattavasti Helsinkiä alhaisemmat. Keskusta sopivan kokoinen ja jokiranta aivan mahtava ympäri vuoden, erityisesti kesäisin. Omakotitalojakin saa kohtuuhinnalla kävelymatkan päässä keskustasta, ainakin pyöräilymatkan ja bussiliikenne toimii.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuuritarjonta on Ruotsin vallan ajalta.
Jos haluaa istua ravintolassa ja kuunnella modernia jazzia, pitää odottaa kuukausia, että tulee joku pieni jazz-tapahtuma Turkuun.
Aika harvassa suomalaisessa kaupungissa taitaa olla moderina jazzia jatkuvasti tarjoavaa ravintolaa? Muistatko yhtään?
Mä tykkään, mutta en kyllä tykkää kaupungeista yleensä. Turussa mulle hyvä puoli on se, että sieltä löytyy työtä (mun tapauksessa it-firmasta), mutta vain vartin ajomatkan päässä voin asua ihan maalla peltojen keskellä, kaava-alueen ulkopuolella. Ja talo maksoi 80 000 euroa, millä ei pk-seudulta saisi mitään. Itse keskustassa en käy oikein koskaan, kuten en käynyt silloinkaan kun asuin Helsingissä H:gin keskustassa.
On todellakin. Täällä on kaikki mitä tarvitsen, nopeammin ja helpommin saatavilla, mitä pääkaupunkiseudulla. Turun keskusta ja jokiranta ovat todella kauniit, eurooppalainen fiilis. Ihania ravintoloita paljon. kulttuuria jne. tykkään.
Kaljuuntuva kokoomuslainen kirjoitti:
Varisuo on mukava paikka
Mutta ei yhtä hyvä kuin Härkämäki
Vierailija kirjoitti:
Kummal pual jokke?
Molempi parempi. Itse olen länsipuolen kannattaja, länsipuolella eli toisella puolella on Kakola, Portsa ja Raunistula. Itäpuolella eli tällä puolella on mm. Martti ja Vähä-Heikkilä ja Vasaramäki.
Ei. Ja olen turkulainen. Tylsä kaupunki.