Markettilenkkarit vaiko Niket tai Adidakset taaperolle?
Mietin tässä, että ovatkohan " merkkilenkkarit" paremmat jalalle kuin marketin 15 euron lenkkarit.... Tiedän kyllä suurin piirtein hyvän kengän ominaisuudet, mutta en millään ehtisi juosta lenkkareiden perässä.
Kommentit (7)
Meillä on tytölle ostettu kangaroosit ja reebokit. Jälkimmäisiä ei olla vielä käytetty. Kangarooseja ollaan käytetty paljon nyt sen aikaa kun on voinut käyttää ja olen niihin tosi tyytyväinen. Ovat tukevan oloiset jalassa, kiva malli ja väri. Itse maksoin noista lenkkareista jotain vähän päälle 40e.
Stadiumista alesta Niket - maksoi jotain 12.30. Ale oli n 70 %.
Hyvänäköiset ja kyllä käytössä olleet mukavatkin:)
En yleensä tee mitään puolivuottaetukäteen ostoja mutta noin halvalla ajattelin jos ei pojalleni sopii sitten saa siitä lahjankin! Onneksi vaistolla saatiin kevääksi ja toivottavasti alkukesäksikin sopiva koko!
Meillä ostettiin just prismasta vaan 10 ¿ lenkkarit hiekkalaatikkokengiksi. Lisäksi muksulla (2 v.) on kumpparit ja Kavatit. Ja kesällä ostetaan vielä sandaalit. Ei mulla ainakaan ole rahaa panostaa kaikkiin neljään kenkäpariin monella kymmenellä eurolla per kappale. Kestää sen mitä kestää, mutta saapahan ainakin rymytä noitta kengillä miten tykkää. Kavatit on sitten ne " vähän paremmat" kengät :)
-HN-
riittävän tukevat ts.
*kiertojäykät
*kenkää taivuttaessa taipuu päkiän kohdalta
* eivät liian kovat (eihän lapsi ole lähdössä vuoristoon, missä tarvitaan kovapohjaiset kengät)
* sopivan kokoiset eli käyntivara + kasvuvara. Tämä on helppo mitata irroitettavien pohjallisten avulla
halpikset mitä olen katsellut ovat olleet useimmiten ihan rimpuloita ja pehmeitä lötsöjä joten nykyisin jätän ne kokonaan väliin. meille on ostetty yleensä vähän kalliimpia lenkkareita, siinä 25-30e löytyy jo kunnollisia ja tukevia.
meidän lapsilla on ollut jo kolmena vuotena footin lenkkarit (muistaakseni vikingin merkki) ja niistä ollaan tykätty kovasti. nuorimmalle ostin paxin lenkkarit ja nekin vaikuttavat tosi hyviltä. kumpikin merkki maksoi prismassa 25e/pari.
Footin lenkkarit saa citarista 35¿ ja ovat taatusti hintansa väärtit.
Viimekesänä pohjat kuluivat melkein puhki 6v pojalla mutta itse lenkkarit olivat oli aivan ehjät loppuun asti.
Ja sellaista asiaa mietin että mitä hyötyä on ostaa kalliit kavatit paremmiksi kengiksi joita käytetään silloin tällöin ja muuten juosta halppisleinkkareilla? Itse ostaisin hienostelukengiksi jotkut edulliset ja käyttäisin jokapäiväisinä kenkinä noita kunnon kenkiä.
MEillä on alle 3veet kulkeneet nahkakengissä kaikkialla eikä oo pidetty ollenkaan lenkkareita.
hyvän mallinen lesti pieneen jalkaan. Kivannäköisiä malleja ja kestäviä. Vikingit ovat vielä konepestävätkin. Niin maksavat markettilenkkareita enemmän mutta allekirjoittanut on ainakin kypsähtänyt halpislenkkareiden surkeaan laatuun - pohjat irtoavat ja kärjet irvistävät parin viikon hiekkisleikkien jälkeen kuten kävi viime kesänä cittarin halpislenkkareiden kanssa. Usein vielä ihme koppuruisia malliltaan. Äkkiä laskettuna ei olekaan halpaa ostaa uusia lenkkareita monta kertaa kesässä.
Ym. merkit kestävät siistinä niin pitkään kuin jalkaan mahtuvat ja jääpä vielä käytettäväksi mahdollisille sisaruksille.
Isommalle lapselle on urheilulenkkareina Adidakset.