Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastenhoitotyö tuntuu liian vaativalta

Vierailija
16.08.2018 |

Valmistuin 10 vuotta sitten. Mielestäni työnkuva on muuttunut aika paljon. Ennen mentiin paljon ns. maalaisjärjen varassa. Nyt koko päivän pitäisi olla suunniteltu pedagogisesti tarkkaan - jokaisesta lapselle sanotusta sanasta lähtien. En enää jaksa sitä ylianalysointia ja suunnittelua ja arviointia ihan joka pikkuasiasta.

Mitä lähtisin opiskelemaan seuraavaksi/ tekemään? Lähihoitajan koulutuksella. Tykkään kyllä lapsista. Onko esim. iltapäiväkerhoissa millaista työnteko?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin päiväkodin työn lähihoitajasta laitoshuoltajaan. Kyllästyin siihen että henkilökuntaa oli jatkuvasti liian vähän ja lapsiryhmät suuria, eikä oltu otettu huomioon erityislasten tarpeita suhteutettuna hoitajamäärään.  Varmaan ylireagoinkin,  mutta koin niin suuren vastuun taakkana "mitä jos joain sattuu kun ei ole silmiä selässä", niin vaihdoin alaa enkä ole katunut. Siivoojana saa huolettomasti huiskia menemään.

Vierailija
2/9 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilttiksessä ei ole vasuja, tunteiden sanoittamisia, sukupuolineutraaliuksia, sokerikammoja tai vastaavia. Maalaisjärjellä mennään ilman suurempaa stressiä. Toisaalta palkka tippuu reippaasti, kun täysiä tunteja ei useinkaan saa (paitsi ehkä jos tekee kk-avustajan töitä siinä rinnalla) ja kokoaikatyön palkkakin on pienempi kuin pk:n lastenhoitajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihdoin päiväkodin työn lähihoitajasta laitoshuoltajaan. Kyllästyin siihen että henkilökuntaa oli jatkuvasti liian vähän ja lapsiryhmät suuria, eikä oltu otettu huomioon erityislasten tarpeita suhteutettuna hoitajamäärään.  Varmaan ylireagoinkin,  mutta koin niin suuren vastuun taakkana "mitä jos joain sattuu kun ei ole silmiä selässä", niin vaihdoin alaa enkä ole katunut. Siivoojana saa huolettomasti huiskia menemään.

On sekin raskasta kyllä. Minä olen useinkin kadehtinut laitsarien työtä... tosin enpä ole sitä tehnyt päivääkään, mutta joskus tekis mieli vaan ottaa imuri käteen ja pistää hurisemaan - omat ajatukset vain seuranaan. 

Ap

Vierailija
4/9 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilttiksessä ei ole vasuja, tunteiden sanoittamisia, sukupuolineutraaliuksia, sokerikammoja tai vastaavia. Maalaisjärjellä mennään ilman suurempaa stressiä. Toisaalta palkka tippuu reippaasti, kun täysiä tunteja ei useinkaan saa (paitsi ehkä jos tekee kk-avustajan töitä siinä rinnalla) ja kokoaikatyön palkkakin on pienempi kuin pk:n lastenhoitajalla.

Kaipaisin juuri sellaista vähän rennompaa yhdessäoloa lasten kanssa. Nykyistä huonompi palkka on tietty miinus, kun tämä nykyinenkin palkka on aivan p*ska... Mutta olen kohta valmis tinkimään siitä palkastakin jos löydän jotain mielekkäämpää. 

Ap

Vierailija
5/9 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitaja

Vierailija
6/9 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistuin 10 vuotta sitten. Mielestäni työnkuva on muuttunut aika paljon. Ennen mentiin paljon ns. maalaisjärjen varassa. Nyt koko päivän pitäisi olla suunniteltu pedagogisesti tarkkaan - jokaisesta lapselle sanotusta sanasta lähtien. En enää jaksa sitä ylianalysointia ja suunnittelua ja arviointia ihan joka pikkuasiasta.

Mitä lähtisin opiskelemaan seuraavaksi/ tekemään? Lähihoitajan koulutuksella. Tykkään kyllä lapsista. Onko esim. iltapäiväkerhoissa millaista työnteko?

Siis onko se oikeesti tuollaista? Ja mä kun just luulin keksineeni mihin alkaisin ja millä työllistyisin. :(

Vierailija
7/9 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoidon varahenkilön eli ns. vakisijaisen hommat. Saa kuukausipalkkaa ja näkee paljon erilaisia paikkoja/ryhmiä, mutta ei ole vastuussa suunnitteluista tms.

Vierailija
8/9 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellistä kompaten olin juuri tulossa vastaamaan, että eräs tuttu lto irtisanoutui ja heittäytyi keikkalaisena. Perusteli juuri sillä, että haluaa olla lasten kanssa ja läsnä, ja lopettaa paperinpyörityksen ym ylimääräisen. Heti tarjottiin pitempiä sijaisuuksia mutta kieltäytyi niistä.

Vierailija
9/9 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se oikeesti tuollaista? Ja mä kun just luulin keksineeni mihin alkaisin ja millä työllistyisin. :(

No eri yksiköissä voi olla vähän vaihtelua, mutta vahvasti siihen suuntaan ollaan menossa joka paikassa. Tällä hetkellä pedagogiikka on muodissa ja sitä tulee tuutin täydeltä.

ap