Parikymppisenä ei ole helppoa
Sinulla on samat velvollisuudet ja laskut maksettava niinkuin aikuisillakin. Kukaan ei kuitenkaan kohtele sinua kuin aikuista. Samalla jotkut vanhemmat ihmiset projisoivat omia virheitään/tekemättäjättämisiään katkeralla asenteellaan. Me milleniaalit emme tule luultavasti ikinä nauttimaan eläkkeestä ja joudumme yrittämään paikkaamaan edellisten sukupolvien tälle planeetalle aiheuttamia vaurioita tai kuvainnollisesti ja kirjaimellisesti hukkumaan roskaan. Ei löydy vakituista työtä ja vuodet vierivät joka vuosi nopeammin. Jos löytyy kumppani niin lasten tekoa tahattomasti lykätään kaiken epävarmuuden keskellä. Jatkuvasti hektisempi maailma ympärillä kannustaa tyhjään hedonismiin ja itselle elämiseen. Kun iässä vaihtuu ensimmäinen numero niin alkaakin ahdistamaan jos kumppania ei ole löytynyt eikä työuralla edetty.
Elämä on lyhyt. Eletään ja annetaan muiden elää. Jokaisen elämä on ainutlaatuinen eikä isojenkaan elämäntapahtumien tarvitse tapahtua tarkasti määrättyinä vuosina. Kunnioitetaan ympäristöä ja muita kanssaeläjiä.
Kommentit (6)
Hyvä kirjoitus. Jotkut keski-ikäiset tuntuvat inhoavan kaksikymppisiä, en tajua miksi. Monia fiksuja olen tavannut.
Vierailija kirjoitti:
Aivot kehittyvät 25 vuotiaaksi asti
Valitettavan kehittymättömäksi monilla jääneetkin aivot. Aivot säilyttävät plastisuuden läpi elämän ja monien aikuisten käyttäytymisestä ne etuaivolohkot eivät ole kovinkaan kovassa käytössä. Se joka kuvittelee olevansa jotenkin valmiimpi kun mittariin värähtää maaginen 25 ei tule henkisesti kehittymään kovinkaan paljoa. Kypsä ihminen tietää ja tunnustaa ettei ole koskaan "valmis".
N23
Vierailija kirjoitti:
Vahvistit juuri kommentillasi ap:n aloituksen sanoman. Viisas ja kypsä ihminen pystyy kiinnittämään huomionsa viestiin ja sanomaan viestintuojan sijaan. Viisaatkin ajatukset sivuutetaan pelkän iän vuoksi. Jokainen voi oppia jokaiselta jotain. Ylpeys onkin monesti henkisen kehityksen tiellä.
ei käy kateeksi milleniaaleja. itselläkin oli jo ikäisenäsi lapsi. kyllä asenteet ja maailma muuttuneet lyhyessä ajassa.
N43
Olen aivan samaa mieltä. Itse olen 17-vuotiaan äiti. Maailma, johon hänet synnytin, oli näin jälkikäteen katsottuna varsin yksinkertainen ja melko viaton paikka. Internetkään ei ollut mikään itsestäänselvyys. Paljon on muuttunut sen jälkeen, eikä pelkästään parempaan suuntaan. N39