Kokemuksia kohdunpoistosta, onko ollut ongelmia sen jälkeen?
Mulla on edessä kohdunpoisto todella runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten takia. Itse en haluaisi ja monia muita hoitomuotoja jo kokeiltu ja tämä on se viimeinen vaihtoehto.
Onko täällä ketään, jolta ois kohtu poistettu. Miten meni leikkaus ja toipuminen? Entä onko tullut jotain vaivoja, jotka johtuis nimenomaan kohdunpoistosta?
Kommentit (23)
Multa poistettiin 7v sitten kohtu alakautta. Noudatin ohjeita ja toivuin hyvin. Kiitos leikanneelle kirurgille.
Vaihdevuodet kyllä alkoi tuon takia t. sitten tosissaan alkoivat! Progynova 1mg auttoi ja nukuin sitten hyvin ilman hikoiluja. Nyt saatan olla niitä joilla on laskeumaa taas riesana.
Vanha ketju mutta nostan. Itsellä kuutisen viikkoa poistosta joka tehtiin tähystyksellä. Nyt vasta putkahti alapäästä tikin pätkiä ulos. Tikit siis sulavia, mutta ne solmut ja langan päät ei taida juuri sulaa.
Hieman pelottaa, että pitääkö nyt ottaa vielä tosi varovasti kun nuo päät tuli pihalle...
Kertoilkaahan kokemuksia.
Ja miten olette aloittaneet liikuntaa leikkauksen jälkeen? Itselle tuli 8 viikkoa kielto rankasta liikunnasta mutta varovasti on varmaan syytä aloitella sittenkin.
Riippuu varmaan lääkäristä / sairaanhoitopiiristä. Minä sain valita kohdunpoiston ja lämpöpallohoidon+sterilisaation väliltä. Valitsin poiston, ja päivääkään en ole katunut. Puolitoista vuotta leikkauksesta ja aivan ihana kun ei enää kuukautisia ja seksikin on parantunut kun ei ole hormonaalista ehkäisyä.