Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40 vuotta on niin ristiriitainen ikä.

Vierailija
16.08.2018 |

Joidenkin silmissä olet vielä nuori (eli yli 50-vuotiaiden silmissä) mutta kolkyt vuotiaat ja sitä nuoremmat pitää ikäloppuna.

Jotkut voivat olla jo mummoja, toiset ovat vasta raskaana ensimmäistä kertaa. Joillakin on päiväkoti-ikäisiä lapsia, toisten lapset jo lentävät pesästä.
Ulkonäkökin heittelee. Toiset näyttävät kolmikymppisiltä ja toiset viisikymppisiltä.
Elämäntilannekin vaihtelee hyvin paljon. Jotkut opiskelevat, jotkut ovat luoneet jo parikyt vuotta kestäneen uran. Eli toisilla on rahaa, toisilla ei.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Itse olen mielestäni tehnyt ihan hyviä valintoja; Talous on turvattu (asunto alkaa olla maksettu, osakesalkussa on hyvin rahaa), lapsi alkaa olla teini, ok työ (18 vuotta töitä tehtynä), mukavat harrastukset ja kaikki hyvin.

Ulkonäkökin on säilynyt hyvänä, joten seuraakin saa jos niin haluaa.

Erokaan ei enää liikuta mitenkään, mukava että saa olla rauhassa, ja tehdä niitä asioita joita huvittaa.

M40

Vierailija
2/11 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Itse olen mielestäni tehnyt ihan hyviä valintoja; Talous on turvattu (asunto alkaa olla maksettu, osakesalkussa on hyvin rahaa), lapsi alkaa olla teini, ok työ (18 vuotta töitä tehtynä), mukavat harrastukset ja kaikki hyvin.

Erokaan ei enää liikuta mitenkään, mukava että saa olla rauhassa, ja tehdä niitä asioita joita huvittaa.

M40

Ei sairauksia ja onnettomuuksia valita, ne voi viedä esim työkyvyn vaikka olisi kuinka fiksu. Ei kaikki ole omissa käsissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tästä iästä, kukaan ei enää tytöttele, vanhukset ei pysty kiristämään ja komentelemaan, koska omat tulot ja turvattu talous. Lapsi on pian aikuinen, nyt on jo omaa aikaa ja rahaa tehdä mieluisia asioita. Parisuhdekin voi paremmin kuin koskaan, koska sille riittää enemmän aikaa ja huomiota.

Vierailija
4/11 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M40

Ei sairauksia ja onnettomuuksia valita, ne voi viedä esim työkyvyn vaikka olisi kuinka fiksu. Ei kaikki ole omissa käsissä.

No niin tietenkin. Täytyy lisätä vielä se, että pitää siitäkin olla kiitollinen että on välttynyt onnettomuuksilta ja sairauksilta.

M40

Vierailija
5/11 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivälin krouvi, välietappi. Paljon tulee katseltua taaksepäin, kuinka tähän on tultu - ja toisaalta eteenpäin, mitä seuraavaksi. Mulla on viimeiset vuodet olleet elämän parasta aikaa, tosin ikävuodet 20-30 olivat täynnä isoja vastoinkäymisiä. Niissä meni sekä oma että puolison terveys, mutta muut asiat ovat nyt kunnossa: pitkä liitto on onnellinen, velat on maksettu, lapsi on kohta täysi-ikäinen. Nyt on varaa hidastaa elämää ja nauttia vapaa-ajasta. Tein harrastegradunkin vain huomatakseni, ettei työelämä ole enää tärkeässä roolissa. Näin on hyvä.

Vierailija
6/11 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/11 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava ikä! Oon elämäni kunnossa nyt 43v, treenaan säämnöllisesti. Lapset isoja, on aikaa harrastaa. Miehen kanssa on yhteistä aikaa runsaasti. Tää on mahtava vaihe elämässä :)

Vierailija
8/11 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä myös mahtava ikä! Olen 43, hyvässä kunnossa ja ihan ok näköinenkin. Mulla on lapset vielä pieniä, mutta nautin ajasta heidän kanssaan ja innostun omista harrastuksistani ja uusistakin jutuista samalla tavalla kuin 20-30 vuotiaana. 

Vierailija
9/11 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/11 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ikä jos on pysynyt terveenä. On hyväkuntoinen, pystyvä ja osaava. Rahaakin on koska työuralla jo pituutta. Lapset alkaa ola isompia ja velat maksettu.

Vierailija
11/11 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ikä. Minusta se, että parikymppiset ajattelee ikälopuksi on aivan yhdentekevää. Sillä sekin meillä keski-ikäisillä on etuna, että yleensä ainakin ollaan jo melko itsevarmoja ja sinut itsemme kanssa. Ja kyllä parikymppiset tuntuu nyt niin nuorilta. Jotkut ovat kypsempiä kuin toiset. Tulen kyllä toimeen kaiken ikäisten kanssa ja arvostan terävää päätä ja lämmintä luonnetta, asui ne minkä ikäisessä tahansa.