Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä siitä, että kauppa ei myy alkoholittomaksi siideriksi kutsuttua limsaa alle 30-vuotiaille ilman henkkaria?

Vierailija
15.08.2018 |

Onko alkoholiton siiderilimsa portti kovempiin aineisiin ja kielto siksi aiheellinen?

Vai onko kyseessä typerän ja mielivaltaisen hysterian huipentuma?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vai. Kyllä mulle on myyty.

Vierailija
2/14 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä myyn!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin naurettava. Alkohan toimii näin.

Vierailija
4/14 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa joku säädös, että alkoholituotteen näköisiä ei saa myydä alaikäiselle. En tiedä oikeaa sanamuotoa, mutta periaate on tuo.

Vierailija
5/14 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa.

Käsittääkseni kauppa saa itse päättää miten toimii tiettyjen tuotteiden kanssa, joten jossain myydään alaikäiselle jotain missä taas toisaalla ei, kuten vaikka tiramisua.

Vierailija
6/14 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka on niin tyhmä, että ostaa alkoholitonta siideriä? Ymmärtäisin ehkä, jos tarkoitus on sotkea sekaan salakuljetettua viinaa.

Vierailija
7/14 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuka on niin tyhmä, että ostaa alkoholitonta siideriä? Ymmärtäisin ehkä, jos tarkoitus on sotkea sekaan salakuljetettua viinaa.

Se on paremman makuista kuin useimmat muut limsat.

Vierailija
8/14 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä hyvesignalointia. Yritetään näyttää vastuulliselta, vaikka asialla ei olisi mitään käytännön merkitystä.

Vierailija
9/14 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa joku säädös, että alkoholituotteen näköisiä ei saa myydä alaikäiselle. En tiedä oikeaa sanamuotoa, mutta periaate on tuo.

Ne on kauppojen omia sääntöjä. Alle 1,2% alkoholijuomia saa myydä alaikäisille mutta useat kaupat jostain syystä kieltää sen.

Vierailija
10/14 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että ette välitä alkoholitonta siideriä alaikäiselle. Ole koutsi, älä pelikaveri!

Vierailija
11/14 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On naurettavaa. Alkohan ei myy edes coca-colaa ilman henkkareita, puhun kokemuksesta.

Vierailija
12/14 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuli vastaan viime vappuna. Minun 18v poika ei saanut ostettua simaa kaupasta. Olin laittanut kauppalappuun tippaleipiä ja simaa. Tippaleivät sai, mutta sima jäi kassalle :D

Eipä kyllä tullut mieleen, että simakin on porttijuomia.

Vierailija
13/14 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 vuotiaana, viimeisilläni raskaana en saanut alkosta alkoholitonta punaviiniä ilman henkkareita...

Vierailija
14/14 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

34 vuotiaana, viimeisilläni raskaana en saanut alkosta alkoholitonta punaviiniä ilman henkkareita...

Aika kummallista, että valtion firma jonka pitäisi mennä tarkalleen lakipykälien mukaan eikä säveltää omiaan tekee tuollaista.