Mitä mieltä siitä, että kauppa ei myy alkoholittomaksi siideriksi kutsuttua limsaa alle 30-vuotiaille ilman henkkaria?
Onko alkoholiton siiderilimsa portti kovempiin aineisiin ja kielto siksi aiheellinen?
Vai onko kyseessä typerän ja mielivaltaisen hysterian huipentuma?
Kommentit (14)
On olemassa joku säädös, että alkoholituotteen näköisiä ei saa myydä alaikäiselle. En tiedä oikeaa sanamuotoa, mutta periaate on tuo.
Outoa.
Käsittääkseni kauppa saa itse päättää miten toimii tiettyjen tuotteiden kanssa, joten jossain myydään alaikäiselle jotain missä taas toisaalla ei, kuten vaikka tiramisua.
No kuka on niin tyhmä, että ostaa alkoholitonta siideriä? Ymmärtäisin ehkä, jos tarkoitus on sotkea sekaan salakuljetettua viinaa.
Vierailija kirjoitti:
No kuka on niin tyhmä, että ostaa alkoholitonta siideriä? Ymmärtäisin ehkä, jos tarkoitus on sotkea sekaan salakuljetettua viinaa.
Se on paremman makuista kuin useimmat muut limsat.
Se on sitä hyvesignalointia. Yritetään näyttää vastuulliselta, vaikka asialla ei olisi mitään käytännön merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa joku säädös, että alkoholituotteen näköisiä ei saa myydä alaikäiselle. En tiedä oikeaa sanamuotoa, mutta periaate on tuo.
Ne on kauppojen omia sääntöjä. Alle 1,2% alkoholijuomia saa myydä alaikäisille mutta useat kaupat jostain syystä kieltää sen.
Muistakaa, että ette välitä alkoholitonta siideriä alaikäiselle. Ole koutsi, älä pelikaveri!
On naurettavaa. Alkohan ei myy edes coca-colaa ilman henkkareita, puhun kokemuksesta.
Tämä tuli vastaan viime vappuna. Minun 18v poika ei saanut ostettua simaa kaupasta. Olin laittanut kauppalappuun tippaleipiä ja simaa. Tippaleivät sai, mutta sima jäi kassalle :D
Eipä kyllä tullut mieleen, että simakin on porttijuomia.
34 vuotiaana, viimeisilläni raskaana en saanut alkosta alkoholitonta punaviiniä ilman henkkareita...
Vierailija kirjoitti:
34 vuotiaana, viimeisilläni raskaana en saanut alkosta alkoholitonta punaviiniä ilman henkkareita...
Aika kummallista, että valtion firma jonka pitäisi mennä tarkalleen lakipykälien mukaan eikä säveltää omiaan tekee tuollaista.
Ei vai. Kyllä mulle on myyty.