Tiedätkö milloin ja keneltä sait huuliherpestartuntasi?
Kommentit (31)
Tod näk Michael Douglasilta kun pussailtiin kiihkeästi.
M 35
Sain kovan flunssan yhteydessä 14-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Sain kovan flunssan yhteydessä 14-vuotiaana.
Keneltä? Herpesvirusten saanti edellyttää _tartuntaa_.
Nyt oli kyse siitä, ei puhkeamisesta.
Naapurin koiralta elokuisena iltana vuonna 2002.
Luultavasti mummoltani. 70-luvun alussa kaikki eivät osanneet varoa tarpeeksi.
Itse olen ihan hysteerisen tarkka ja mies ja molemmat lapset ovat säästyneet tartunnalta. Onneksi tulee harvoin.
Oon jostain lukenut, että melkein kaikilla maailman ihmisistä on huuliherpes -virus, mutta suurin osa on immuuneja sille, eikä herpes ikinä puhkea.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihan hysteerisen tarkka ja mies ja molemmat lapset ovat säästyneet tartunnalta. Onneksi tulee harvoin.
Herpes voi tarttua myös silloin kun se ei ole aktiivinen, esim suuseksissä. Vai käytättekö siinä erityistä suojaa? Tosin kaikilla herpes ei aktivoidu vaikka olisi tartunnan saanutkin.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sai hammaslääkärillä. Olipa epähygieenisistä. Olisi kannattanut hakea potilasvahinkokorvausta. Ei silloin älytty.
Mutta hygienia. Minäkin varon hysteerisesti tartuntaa itseni ja lasten osalta. Kuitenkin se on vaikeaa, kun kysyin lääkäriltä, että jossain lukee, että tarttuu oireettomana kun, onko se totta. Ihotautilääkäri sanoi, että ei se oireettomana tartu, mutta joskus oireet on niin minimaalisia, ettei niitä itsekään huomaa.
Miehelläni oli kerran vain yksi ohut pieni rakkula. Ei punoitusta ei tuntemuksia. Huomasin sen mennessämme pitsalle. Ajattelin kotona näyttää se hänelle peilistä. Kun astuimme pitseriasta ulos, huomasin sen hävinneen jälkiä jättämättä. Se oli niin Hentunen, että näkyi lähinnä hyvässä päivänvalossa.
Tietty herpes tarttui siitä puhjenneet alin pikkurakkulasta.
Vierailija kirjoitti:
Kusipää hammaslääkäriltäni
Kerro tarkemmin, miten se tapahtui. Oliko sillä hammaslääkärillä itsellään se?
Olen se, jonka mies sai hammaslääkäriltä.
Huuliherpestä en saanut mutta sain sukuelinherpeksen suuseksissä kreikkalaiselta kokilta.
Herpesvirus on syntyessä 99,99 % suomalaisista.
Työkaverilta v. 1989.
Mutta onneksi ei ole enää ollut aktiivinen vuosikausiin.
Työkaveri oli baarimestarina samassa ravintolassa, johon menin töihin heti ravintolakoulusta valmistuttuani.
N50
Mun 25 vuoden takaisella poikaystävällä oli huuliherpes. Jos sitä minulla ei ole koskaan ollut, niin tuskin tuleekaan?
Kuulun niihin harvinaisiin, jotka ei ole saaneet sitä keneltäkään. Olen jo kolmikymppinen, mutta en tykkää pussailla ihmisiä. Virus testattiin samalla kun epäiltiin neuroborrelioosia, verestä ja selkäydinnesteestä. Herpesvirusta ei löytynyt, ei onneksi borrelioosiakaan.
Jep. Pussailin varatun pojan kanssa amkin kastajaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Paskat ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskat ole
Tiesitkö, että huuliherpes on puhkeamattomana suurimmalla osalla ihmisistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskat ole
No niinpä. Tuo tyyppi kuuluu varmaan niihin nuoriin, jotka uskottelee että kaikki virukset on kaikilla. Jodelista olen lukenut usein juttuja miten irtosuhteita puolustellaan sillä, että kaikilla ihmisillä muka on jo sukupuoliherpesvirus ja papilloomavirus ym, vaikka ois vain yksi kumppani. Jotkut väittää jopa että nuokin virukset on tarttuneet lähes kaikkiin jo lapsena saunan lauteilta.
En