Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijaisäidin syvä huokaisu

Vierailija
15.08.2018 |

Vähän väliä joutuu näkemään kommentteja sijareiden ahneesta elämästä. Tänään erinäisten koitosten jälkeen tuli se ajatus: Voi jos tietäisitte mitä kaikkea arkeen mahtuu. Lapset ovat niin rakkaita, että sydäntä viiltää. Mutta niin paljon enemmän täytyy jaksaa, kuin biolasten kohdalla. Kyllä olen sen pienen korvauksen myös rauhallisena ansainnut.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvästi Meri huokaa ...

Vierailija
42/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän väliä joutuu näkemään kommentteja sijareiden ahneesta elämästä. Tänään erinäisten koitosten jälkeen tuli se ajatus: Voi jos tietäisitte mitä kaikkea arkeen mahtuu. Lapset ovat niin rakkaita, että sydäntä viiltää. Mutta niin paljon enemmän täytyy jaksaa, kuin biolasten kohdalla. Kyllä olen sen pienen korvauksen myös rauhallisena ansainnut.

Turha sanoa, että lapset on niin rakkaita, että sydäntä viiltää, kun saat niistä paljon enemmän rahaa kuin biologisista lapsista tai adoptoiduista. Ja se korvaus ei ole pieni, se on jotain 700 euroa lapsi + 400-500 kulukorvausta. Biologinen vanhempi, jolta lapsi on ryöstetty, saa pienen lapsilisän. 

Lisäksi olet mukana julmaa, mielivaltaista koneistoa, joka ottaa vanhemmilta lapsia ilman minkäänlaista oikeusturvaa. On totta, että joukossa on myös oikeasti turvaa tarvitsevia lapsia, mutta valtaosa huostaan otetuista eivät ole joutuneet kaltoin kohdelluksi, sen vuoksi järjestelmämme on mielivaltainen kuin Itä-Saksan salaisen poliisin Stasin toimet aikoinaan, eikä kestä päivänvaloa eikä suo mielivallan kohteeksi joutuneille mahdollisuutta puolueettomana oikeudenkäyntiin omine todistajineen ja juristeineen. Hallinto-oikeus on tyrannian kumileimasin. 

Tätä ei ihmiset käsitä mutta näin se vain menee. Miksi esim. biologinen perhe ei saa juuri koskaan taloudellista tukea vaikeassa tilanteessa, vaikka se voisi estää perheen ahdingon pahenemisen ja sitä kautta mahdollisen sijoituksen? Miettikää.

Mun tiedossa on lapsi, joka huostattiin sijaisperheeseen jossa tuli ero ym ongelmaa. Todella surullinen tapaus lapselle joka menetti jo ensin omat vanhemmat. Miksi sijaisperheessä katsotaan sormien läpi ongelmia? Niin ja sijaisvanhemman kalliin harrastuksen kustantaa nämä sijaislapset jotka varmaan pyörii vain jaloissa.

Kyllä voi saada, esim. erityislapsista saa vammaistukea, ja vähävaraiset perheet voivat saada rahallista tukea vaikkapa lapsen harrastuksiin.

Te sijaisperheiden kadehtijat, miksi ette itse lähde sijaisperheiksi? Niistähän on jatkuvasti pulaa. Johtuisikohan se siitä, että sijaisperheenä oleminen voi olla oikeasti aika rankkaa, kun joutuu elämään oireilevien traumatisoituneiden lasten kanssa.

En mä ainakaan sellaista jaksaisi. Omissa lapsissa on ihan tarpeeksi tekemistä. Siksi en kadehdi sijaisperheitä ja heidän saamiaan tuloja ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla tosiaan ei ole monta sijoitettua lasta. Ei se palkkio yhdestä suuri ole, mutta täysin ansaittuja joka euro.

Vierailija
44/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi täysin mätämunaa sijaisperhettä läheltä nähneenä en ala kritisoimaan sijaisvanhempia, vaan systeemiä. Aivan uskomattomia ihmisenkaltaisia tekeleitä päästetään tekemään tuota tärkeää työtä. Enemmän valvontaa ja tutustumista jo koulutuksen aikaan että kulissit pettäisivät mahdollisimman paljon jo siinä vaiheessa ilman että viattomat lapset siitä joutuu kärsimään. Mutta hehän ovat niin perhanan kallisarvoisia hyväntekijöitä, että tuskinpa tämmöstä muutosta tulee.. Hyi.

Vierailija
45/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähisukulaiseni alle kouluikäinen lapsi on pysyvästi sijaisperheessä. Iso arvostus teille kaikille sijaisvanhemmille! Vaikka lapsen vanhemman elämä kriisiytyi ja mureni täysin, niin lapsen elämässä on silti turvallisia, välittäviä aikuisia jotka selvästi pitävät todella hyvää huolta lapsesta. 

On hyvä, että lapsi saadaan hyvään elämään kiinni, mutta ihmettelen, miksi lapsen vanhempaa ei auteta yhtälailla? Kun meidän elämä kriisiytyi, lapsi pääsi kyllä laitokseen ja kaiken avun piiriin, mulle sen sijaan annettiin vain hyviä puheita, että lapsen eteen tehdään voitava. Mun annettiin päätyä asunnottomaksi asti.

Vierailija
46/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähisukulaiseni alle kouluikäinen lapsi on pysyvästi sijaisperheessä. Iso arvostus teille kaikille sijaisvanhemmille! Vaikka lapsen vanhemman elämä kriisiytyi ja mureni täysin, niin lapsen elämässä on silti turvallisia, välittäviä aikuisia jotka selvästi pitävät todella hyvää huolta lapsesta. 

On hyvä, että lapsi saadaan hyvään elämään kiinni, mutta ihmettelen, miksi lapsen vanhempaa ei auteta yhtälailla? Kun meidän elämä kriisiytyi, lapsi pääsi kyllä laitokseen ja kaiken avun piiriin, mulle sen sijaan annettiin vain hyviä puheita, että lapsen eteen tehdään voitava. Mun annettiin päätyä asunnottomaksi asti.

Koska se vanhempi ei yleensä suostu ottamaan vastaan relevanttia apua! Narkkari haluaa rahaa ostaakseen huumeita, ei ruokaa.

Vierailija
47/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lamisa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen sijari. Pahinta on mielestäni se, että näille lapsille ulkopuoliset aikuiset kertoo, miten niiden kaikki harrastukset maksaa sossu (ei maksa) ja ettei näiden lasten kuulu osallistua kotitöiden tekemiseen, koska ovat maksetussa täysihoidossa ja muuta tällaista soopaa.

Ehkä hieman tunkeileva kysymys, mutta ketkä aikuiset?

Esimerkiksi jotkut naapurit, harrastusten ohjaajat, jopa yksi opettaja.

Onko totta? Miten ihmeessä tällaista voi tapahtua? Kai otit asian puheeksi? Jos opettaja puhunut tuollaista, niin ota ehdottomasti rehtoriin yhteys. Naapurit kuriin, eli siellä kannattaa käydä kanssa ja seuroille valitus. Tuntuu kyllä vähän oudolta, jopa uskomattomalta, että joku puhuisi lapselle tuollaista.

Kun joutuu jo taistelemaan, että saa lapsille sen tuen ja avun, mitä he tarvitsevat, ei jää valtavasti voimia, eikä edes halua ärhämöidä vielä naapureille ja muille, mutta yhden naapurin luona kävin juttelemassa.

Hänen kohdallaan kyse oli siitä, että hän ajatteli "koko kylä kasvattaa" -periaatteen sopivan erityisesti sijoitettuihin lapsiin, raukoilla kun ei ole oikeita vanhempia. Hän halusi suunnata oman panoksensa lapsen uskonnolliseen kasvatukseen. Pääsimme keskustelemalla yhteisymmärrykseen, eikä hänestä ole sen jälkeen ollut ongelmia.

Myös yhdestä harrastuksen ohjaajasta valitin. Muutoin olen jutellut vain lapsen kanssa ja kertonut esim. rahasta avoimesti juuri niin kuin se on.

Vierailija
48/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha sanoa, että lapset on niin rakkaita, että sydäntä viiltää, kun saat niistä paljon enemmän rahaa kuin biologisista lapsista tai adoptoiduista. Ja se korvaus ei ole pieni, se on jotain 700 euroa lapsi + 400-500 kulukorvausta. Biologinen vanhempi, jolta lapsi on ryöstetty, saa pienen lapsilisän. 

Lisäksi olet mukana julmaa, mielivaltaista koneistoa, joka ottaa vanhemmilta lapsia ilman minkäänlaista oikeusturvaa. On totta, että joukossa on myös oikeasti turvaa tarvitsevia lapsia, mutta valtaosa huostaan otetuista eivät ole joutuneet kaltoin kohdelluksi, sen vuoksi järjestelmämme on mielivaltainen kuin Itä-Saksan salaisen poliisin Stasin toimet aikoinaan, eikä kestä päivänvaloa eikä suo mielivallan kohteeksi joutuneille mahdollisuutta puolueettomana oikeudenkäyntiin omine todistajineen ja juristeineen. Hallinto-oikeus on tyrannian kumileimasin. 

Tätä ei ihmiset käsitä mutta näin se vain menee. Miksi esim. biologinen perhe ei saa juuri koskaan taloudellista tukea vaikeassa tilanteessa, vaikka se voisi estää perheen ahdingon pahenemisen ja sitä kautta mahdollisen sijoituksen? Miettikää.

Mun tiedossa on lapsi, joka huostattiin sijaisperheeseen jossa tuli ero ym ongelmaa. Todella surullinen tapaus lapselle joka menetti jo ensin omat vanhemmat. Miksi sijaisperheessä katsotaan sormien läpi ongelmia? Niin ja sijaisvanhemman kalliin harrastuksen kustantaa nämä sijaislapset jotka varmaan pyörii vain jaloissa.

En tiedä yhtään tapausta, jossa rahan antaminen olisi ratkaissut ne ongelmat, joita bioperheessä oli. Raha ei muuta mielisairasta terveeksi, ei narkomaania raittiiksi eikä paranna autismia.

Vierailija
49/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on tehty väärin. Biovanhemmalle pitää antaa myös apua ja se täytyy kirjata asiakassuunnitelmaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan