Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijaisäidin syvä huokaisu

Vierailija
15.08.2018 |

Vähän väliä joutuu näkemään kommentteja sijareiden ahneesta elämästä. Tänään erinäisten koitosten jälkeen tuli se ajatus: Voi jos tietäisitte mitä kaikkea arkeen mahtuu. Lapset ovat niin rakkaita, että sydäntä viiltää. Mutta niin paljon enemmän täytyy jaksaa, kuin biolasten kohdalla. Kyllä olen sen pienen korvauksen myös rauhallisena ansainnut.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro lisää?

Vierailija
2/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyri. Ainahan teitä "antakaahan kun minä syvällä rintaäänellä huokaisen" on riittänyt naailman sivu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marttyyri. Ainahan teitä "antakaahan kun minä syvällä rintaäänellä huokaisen" on riittänyt naailman sivu.

Ei kun ihan vaan puolustin oikeuttani pieneen korvaukseen. En minä marttyyri ole ja ihan omasta halustani olen sijaisäiti.

Vierailija
4/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen sijari. Pahinta on mielestäni se, että näille lapsille ulkopuoliset aikuiset kertoo, miten niiden kaikki harrastukset maksaa sossu (ei maksa) ja ettei näiden lasten kuulu osallistua kotitöiden tekemiseen, koska ovat maksetussa täysihoidossa ja muuta tällaista soopaa.

Vierailija
5/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen sijari. Pahinta on mielestäni se, että näille lapsille ulkopuoliset aikuiset kertoo, miten niiden kaikki harrastukset maksaa sossu (ei maksa) ja ettei näiden lasten kuulu osallistua kotitöiden tekemiseen, koska ovat maksetussa täysihoidossa ja muuta tällaista soopaa.

Tutulta kuulostaa

ap

Vierailija
6/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on teidän säännöt:kukaan ei voi tulla määrittelemään miten teillä eletään. Ja lapset voi/pitää tehdä kotitöitä.

Vierailija
7/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää miten aikuiset voivat puhuttaa lasta sijaisperhettä vastaan, vaikka oma kokemus olisi mikä, ei sen pitäisi antaa vaikuttaa lapseen.

8/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hieman tunkeileva kysymys, mutta ketkä aikuiset?

Vierailija
9/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän väliä joutuu näkemään kommentteja sijareiden ahneesta elämästä. Tänään erinäisten koitosten jälkeen tuli se ajatus: Voi jos tietäisitte mitä kaikkea arkeen mahtuu. Lapset ovat niin rakkaita, että sydäntä viiltää. Mutta niin paljon enemmän täytyy jaksaa, kuin biolasten kohdalla. Kyllä olen sen pienen korvauksen myös rauhallisena ansainnut.

Turha sanoa, että lapset on niin rakkaita, että sydäntä viiltää, kun saat niistä paljon enemmän rahaa kuin biologisista lapsista tai adoptoiduista. Ja se korvaus ei ole pieni, se on jotain 700 euroa lapsi + 400-500 kulukorvausta. Biologinen vanhempi, jolta lapsi on ryöstetty, saa pienen lapsilisän. 

Lisäksi olet mukana julmaa, mielivaltaista koneistoa, joka ottaa vanhemmilta lapsia ilman minkäänlaista oikeusturvaa. On totta, että joukossa on myös oikeasti turvaa tarvitsevia lapsia, mutta valtaosa huostaan otetuista eivät ole joutuneet kaltoin kohdelluksi, sen vuoksi järjestelmämme on mielivaltainen kuin Itä-Saksan salaisen poliisin Stasin toimet aikoinaan, eikä kestä päivänvaloa eikä suo mielivallan kohteeksi joutuneille mahdollisuutta puolueettomana oikeudenkäyntiin omine todistajineen ja juristeineen. Hallinto-oikeus on tyrannian kumileimasin. 

Vierailija
10/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisperheissä on kautta aikojen käytetty lapsia hyväksi ja kohdeltu kaltoin. Ei se miksikään muutu. Ja sijaisperhe toiminta on ihan hyvä bisnes, näitä pariskuntia on paljon, jotka elävät varsin mukavasti pelkästään hoitamalla sijaislapsia. Monen tonnin tulot ja kulukorvaukset päälle 4-5 lapsesta. Siitä on rakkaus kaukana. 

Vierailija
11/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta vieläkö sijaislapset nähdään pahoina ja valmiiksi huonoina ihmisinä muiden silmissä?

Vierailija
12/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ot, mutta vieläkö sijaislapset nähdään pahoina ja valmiiksi huonoina ihmisinä muiden silmissä?

Sellaista en minä ainakaan ole huomannut.

ap

Vierailija
13/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijaisperheissä on kautta aikojen käytetty lapsia hyväksi ja kohdeltu kaltoin. Ei se miksikään muutu. Ja sijaisperhe toiminta on ihan hyvä bisnes, näitä pariskuntia on paljon, jotka elävät varsin mukavasti pelkästään hoitamalla sijaislapsia. Monen tonnin tulot ja kulukorvaukset päälle 4-5 lapsesta. Siitä on rakkaus kaukana. 

Mutta miksi niin usein yleistetään, että kaikki sijaisvanhemmat ovat näitä mätämunia? Uskon, että hyviä on huomattavasti enemmän.

Vierailija
14/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän erään perheen, missä harrastetaan erityislapsia. Syyt. Saa paremman korvauksen ja itse ei tarvitse tehdä mitään, kun näiden ympärillä pyörii fyssarit ja terapeutit ja avustajat yms. 

Rouva kyllä muistaa muistuttaa jatkuvasti, kuinka uhrautuva hän on.

Vierailija
15/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha sanoa, että lapset on niin rakkaita, että sydäntä viiltää, kun saat niistä paljon enemmän rahaa kuin biologisista lapsista tai adoptoiduista. Ja se korvaus ei ole pieni, se on jotain 700 euroa lapsi + 400-500 kulukorvausta. Biologinen vanhempi, jolta lapsi on ryöstetty, saa pienen lapsilisän. 

Lisäksi olet mukana julmaa, mielivaltaista koneistoa, joka ottaa vanhemmilta lapsia ilman minkäänlaista oikeusturvaa. On totta, että joukossa on myös oikeasti turvaa tarvitsevia lapsia, mutta valtaosa huostaan otetuista eivät ole joutuneet kaltoin kohdelluksi, sen vuoksi järjestelmämme on mielivaltainen kuin Itä-Saksan salaisen poliisin Stasin toimet aikoinaan, eikä kestä päivänvaloa eikä suo mielivallan kohteeksi joutuneille mahdollisuutta puolueettomana oikeudenkäyntiin omine todistajineen ja juristeineen. Hallinto-oikeus on tyrannian kumileimasin. 

Hei haloo, onko sulla pienintäkään kokemusta?

Minä olin 18v kun vanhemmat saivat kaksi sijaislasta. Selittäppä se miksi minä rakastuin heihin sydänjuuriani myöten vaikka markkaakaan en heistä saanut.

Mutta ne rikkiolevat sielut ja se tuska kun joku pieni asia/tavara herätti kipeitä muistikuvia pienten lasten päässä. Heitä vaan oli pakko suojella ja rakastaa!

Vierailija
16/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa oli aikanaan sijaislapsia. Edelleen siellä asuu muutama parikymppinen nuori, joista sijaisvanhemmat eivät saa euroakaan rahaa. Heidän mielestään sijaisvanhemmuus ei pääty siihen, kun lapsi täyttää 18v. Sitä minä kutsun rakkaudeksi!

Näiden sijaislasten vanhemmat ovat hengissä, 15 vuotta vakuuttaneet rakkauttaan lapsiinsa (myös minulle), mutta heitä kiinnosti lopulta vain se raha, mitä sai alaikäisestä lapsesta esim. suurempana asumistukena. Sijaisvanhemmat eivät mieti rahaa vaan näitä nuoria.

Vierailija
17/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa oli aikanaan sijaislapsia. Edelleen siellä asuu muutama parikymppinen nuori, joista sijaisvanhemmat eivät saa euroakaan rahaa. Heidän mielestään sijaisvanhemmuus ei pääty siihen, kun lapsi täyttää 18v. Sitä minä kutsun rakkaudeksi!

Näiden sijaislasten vanhemmat ovat hengissä, 15 vuotta vakuuttaneet rakkauttaan lapsiinsa (myös minulle), mutta heitä kiinnosti lopulta vain se raha, mitä sai alaikäisestä lapsesta esim. suurempana asumistukena. Sijaisvanhemmat eivät mieti rahaa vaan näitä nuoria.

Näin tulee menemään meilläkin. Ei nuorta suinkaan heitetä ulos kotoaan heti kun täyttää 18. Meidän lapsena pysyy ja saa asua  meillä siihen asti, että on itse valmis muuttamaan. Sen jälkeenkin olemme hänen vanhempansa.

ap

Vierailija
18/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamisa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hieman tunkeileva kysymys, mutta ketkä aikuiset?

Esimerkiksi jotkut naapurit, harrastusten ohjaajat, jopa yksi opettaja.

Vierailija
19/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kommentoida, kuinka eroaa normaalin lapsen hoidosta - luulen että sijoitukseen joutuvat ovat todella hankalia tapauksia, mutta kai se voi toisaalta niinkin mennä että ongelma on yksinomaan vanhemmissa, jas sinänsä hyvinkäyttäytyvä lapsi laitetaan sijaiskotiin oman turvallisuutensa vuoksi?

Joka tapauksessa, kaikki ne sijoitetut lapset on jonkun biologisia lapsia, ja samat hankaluudet on olleet biologisten vanhempien luona - eli sen puolesta 100 % niistä on myös aiheuttaneet samat hankaluudet biologisilla vanhemmillaan, ei mitenkään rajoitu sijaiskotiin.

TOSIN sanottakoon vielä että olen ehdottomasti sen puolella että sijaisvanhempien pitää saada korvaus siitä että he ovat valmiita ottamaan jonkun toisen, mahdollisesti vaikeista ongelmista kärsineen lapsen hoitaakseen ja kasvatettavakseen. Heiltä myös vaaditaan erityistaitoja että pystyvät tukemaan ehkä henkisesti vahingoittunutta lasta, ja kaikki korvaukset on hyvin ansaittu kun tämä toteutuu (tietämättä oikeaa summaa uskallan väittää, että siitä sietäisi saada enemmänkin korvausta).

Vierailija
20/49 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on teidän säännöt:kukaan ei voi tulla määrittelemään miten teillä eletään. Ja lapset voi/pitää tehdä kotitöitä.

Se on hämmästyttävää, miten jotkut kokevat sijaisperheet "yleiseksi riistaksi". Kun lapset eivät ole biologisia, monet ovat mielestään oikeutettuja puuttumaan perheen päiväjärjestykseen, ruokailutapoihin yms, joihin ei kukaan kommentoinut ennen sijoitettujen tuloa.

Ja varsinkin, jos joku asia tehdään vähän eri tavalla kuin viralliset suositukset, niin voi sitä porun määrää. Kuitenkin nämä poikkeamat usein johtuvat esim. lasten sairauksista, vammoista tai traumoista. En minä sijaisäitinä halua, enkä ole edes oikeutettu tekemään tiliä esim. lapsen pelkotiloista ja sen vaikutuksesta perheen nukkumajärjestelyyn. Tai miksi meillä syödään niin monta kertaa päivässä kuin syödään, tai miksi meillä käydään suihkussa siihen aikaan kun käydään jne. Hyvin suuri osa sijoitetuista lapsista on erityislapsia, joiden kanssa arkea täytyy luovia vähän eri tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme