Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksi henkilö löytyy aina uudelleen ja uudelleen Facebook kaveriehdotuksista? Oletteko huomanneet samaa?

Vierailija
15.08.2018 |

FB:ssa on se lista kavereista, joita sinulle ehdotetaan. Siinä on vaihtelevia henkilöitä, mutta yksi tietty henkilö tulee aina uudelleen listalle?! Olen hänet joskus poistanut ko. listalta, mutta ilmestyy sinne aina uudelleen. Meillä on yhteisiä kavereita, mutta niin on monen muunkin kanssa, joka ei ilmaannu tuolle listalle toistuvasti.

Oletteko huomanneet saman ja MIKSI näin on? Tietääkö kukaan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FB:ssa on se lista kavereista, joita sinulle ehdotetaan. Siinä on vaihtelevia henkilöitä, mutta yksi tietty henkilö tulee aina uudelleen listalle?! Olen hänet joskus poistanut ko. listalta, mutta ilmestyy sinne aina uudelleen. Meillä on yhteisiä kavereita, mutta niin on monen muunkin kanssa, joka ei ilmaannu tuolle listalle toistuvasti.

Kommentoitte usein samoja, yhteisten kavereiden julkaisuja? Paljon yhteisiä ryhmiä, tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoitte usein samoja, yhteisten kavereiden julkaisuja? Paljon yhteisiä ryhmiä, tms?

Yhteisiä kavereita on, yhteisiä ryhmiä ei ole. En ole kertaakaan nähnyt hänen kommenttiaan missään, enkä minä juurikaan kommentoi fb:ssa (käytän enimmäkseen Instaa, en juurikaan enää fb:a).

Vierailija
4/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. henkilö stalkkaa sinua.

Vierailija
5/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti hän käy katsomassa profiiliasi säännöllisesti. Silloin algoritmi poimii hänet todennäköisemmin kaveriehdotuksiin.

Vierailija
6/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus johtuu, että käy katsomassa profiilisia. Saattaa kyllä myös johtua, että joku kaverisi käy stalkkaamassa profiilisiasi ja nuo ovat paljon tekemisissä. Joskus tutkin tätä. Googlella englanniksi löytyy.

Vierailija
7/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tukku vakiokasvoja tyrkyllä. Yksi on mies, jonka tunsin joskus 20 v. sitten ja meillä on pari yhteistä kaveria. Toinen on nuori nainen, jonka kanssa minulla on yksi yhteinen kaveri; Tajusin jokin aika sitten, että on entinen oppilaani 10 vuoden takaa. Tämän lisäksi tyrkyllä on ollut jo pitkään kaksi keski-ikäistä naista, joiden kanssa ei ole yhteisiä kavereita.

m45

Vierailija
8/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi aika erikoista. Toki mahdollista, mutta erikoista.

Vierailija
9/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ihmetyttää, miksi joillakin väitetään olevan esim. vain yksi yhteinen kaveri kanssani, vaikka tiedän heitä olevan useampia.

Vierailija
10/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti hän käy katsomassa profiiliasi säännöllisesti. Silloin algoritmi poimii hänet todennäköisemmin kaveriehdotuksiin.

Tästähän sen aina väitetään johtuvan. Ei Facebook tätä tietoa ihmisille anna, edes tuolla tavalla epäsuorasti.

Vierailija
11/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ihmetyttää, miksi joillakin väitetään olevan esim. vain yksi yhteinen kaveri kanssani, vaikka tiedän heitä olevan useampia.

Aika moni (minä mukaan lukien) on laittanut kaverilistan näkymään vain itselleen. Johtunee siis siitä.

Vierailija
12/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi aika erikoista. Toki mahdollista, mutta erikoista.

Hölynpölyä. Itsellänikin pyörivät sellaiset naamat ehdotuksissa, että aivan taatusti eivät stalkkaa.

Vierailija
13/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni (minä mukaan lukien) on laittanut kaverilistan näkymään vain itselleen. Johtunee siis siitä.

Tämäkään ei asiaa selitä, koska kenelläkään kys. kavereista (3) ei kaverilistaa ole salattu. No, Facen ihmeellinen maailma...

Vierailija
14/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää facea puhelimella ja on vielä paikannus päällä, saattaa ehdotuksissa olla ihmisiä joiden yhteystiedot sulla on kännykässä tai olet ollut samassa paikassa, tapahtumassa, tms. Hyvin harvat, jos kukaan (henk.koht. en usko tähän ollenkaan) pyörivät ehdotuksissa stalkkauksen takia.

Vierailija
15/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisiä kavereita on, yhteisiä ryhmiä ei ole. En ole kertaakaan nähnyt hänen kommenttiaan missään, enkä minä juurikaan kommentoi fb:ssa (käytän enimmäkseen Instaa, en juurikaan enää fb:a).

Jos et kovin tiuhaan edes FB:a käytä, niin oletko varma etteivät muutkin kuin kyseinen henkilö ole niissä ehdotuksissa ihan yhtä usein? Jos vain bongaat hänet jostain syystä sieltä helposti?

Vierailija
16/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyy tosiaan näitä, joiden kanssa on yhteisiä kavereita, jotka kuuluvat samaan harrastusryhmään tai jotka ovat kiinnostuneita samoista tapahtumista. Mitä enemmän yhteistä, sitä useammin näkyy. Mutta todella harvoin on yhtään sellaista, jolla ei olisi yhtään yhteistä kaveria. Näitäkin on, ja jokaisen olen pystynyt jotenkin yhdistämään johonkin suuntaan (eli mitä kautta meillä on joku yhteinen kiinnostuksen aihe), ja olen luonut teorian, että nämä ovat ihmisä, joilla, kuten minulla, Facebook ja joku toinen sosiaalinen media on "yhdistetty" (itselläni insta ja face, jos joskus haluaa nopeasti jakaa saman kuvan molempiin). Eli nämä, joilla ei ole yhtään yhteistä facebook-ystävää, tuntuvat järestäin olevan niitä, jotka seuraavat jotain sama tiliä instassa. Eli luulisin, että facebook kerää noita yhteisiä kiinnostuksen kohteita aika laajalla haarukalla ja ehdottelee sitten sen perusteella, että teillä voisi olla jotain yhteistä.

Vierailija
17/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeasti :D Minulla pyörii ehdotuksissa mm kaksi julkisuudesta tuttua hlöä ja voin kuulkaa luvata, etteivät he stalkkaa minua. Meillä vain sattuu olemaan yhteinen kaveri, tai pari.

Vierailija
18/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä ihan testannut feikkiprofiililla, ja kylläpäs ne stalkkaajat ilmestyy sinne kaveriehdotuksiin.y

Vierailija
19/19 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla näkyy tosiaan näitä, joiden kanssa on yhteisiä kavereita, jotka kuuluvat samaan harrastusryhmään tai jotka ovat kiinnostuneita samoista tapahtumista. Mitä enemmän yhteistä, sitä useammin näkyy. Mutta todella harvoin on yhtään sellaista, jolla ei olisi yhtään yhteistä kaveria. Näitäkin on, ja jokaisen olen pystynyt jotenkin yhdistämään johonkin suuntaan (eli mitä kautta meillä on joku yhteinen kiinnostuksen aihe), ja olen luonut teorian, että nämä ovat ihmisä, joilla, kuten minulla, Facebook ja joku toinen sosiaalinen media on "yhdistetty" (itselläni insta ja face, jos joskus haluaa nopeasti jakaa saman kuvan molempiin). Eli nämä, joilla ei ole yhtään yhteistä facebook-ystävää, tuntuvat järestäin olevan niitä, jotka seuraavat jotain sama tiliä instassa. Eli luulisin, että facebook kerää noita yhteisiä kiinnostuksen kohteita aika laajalla haarukalla ja ehdottelee sitten sen perusteella, että teillä voisi olla jotain yhteistä.

Juuri näin. Ei stalkkaa, vaikka kuinka toivoisi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän