Päivittäinen ahdistus
Joka päivä minua kiusaavat ahdistavat ajatukset, katumus, vanhat virheet ja mokat pyörivät päässä. Voiko tämmöisestä jotenkin päästä eroon? Vai onko loppuelämä tämmöistä? Voiko ajatuksiaan jotenkin muokata? Auttaako joku lääkitys?
Kommentit (7)
Masennuslääkitys ja rauhoittavat. Terapia, liikunta, itselle mieluisten asioiden tekeminen. Syvään hengittäminen. Ja aika.
Miten oppia olemaan armollinen itselle? Olen hyvin itsekriittinen. Olen myös tajunnut, että äitini oli samanlainen, aina sätti itseään ja murehti. Olen siis oppinut tavan häneltä. Onko mahdollista muuttua? En jaksaisi enää tätä.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä minua kiusaavat ahdistavat ajatukset, katumus, vanhat virheet ja mokat pyörivät päässä. Voiko tämmöisestä jotenkin päästä eroon? Vai onko loppuelämä tämmöistä? Voiko ajatuksiaan jotenkin muokata? Auttaako joku lääkitys?
Ei se tarvitse mitään muuta kuin oivalluksen siitä, että mennyt on mennyttä ja muuttamatonta.
Koska et mahda menneelle mitään, sitä on turha murehtiakaan. Menneessä vellominen ei vie sinua eteenpäin.
Keskity siihen mitä on edessä, älä välitä siitä mitä on takana.
Tai näin ainakin itse teen ja olen lähes aina hyvällä tuulella ja odotan tulevaa.
Minäkin saan pahoja ahdistuskohtauksia lähes päivittäin. Olen oppinut hyväksymään ne ja kun tiedän että olo helpottaa päivän mittaan niin ei tunnukaan enää niin pahalta.
Yritä unohtaa menneet ja katso tulevaan, tiedän kokemuksesta ettei se ole helppoa mutta siihen voi oppia. Tsemppiä ja halaus!
Ole armollinen itsellesi.