Mikä on tekosyysi pelleillä tasoristeyksessä?
Kaikissa tasoristeyksissä taitaa olla nykyään puomit ja liikennevalot. Minkä vtun takia jotkut ihmiset ei välitä niistä ja ajaa raiteen puomin ohi ja päin punaisia?
Kommentit (20)
Sitä minäkin ihmettelen. Vähän väliä saa lehdistä lukea näistä tasoristeysonnettomuuksista, veikkanpa että noin 99% niistä olisi vältettävissä ihan sillä, että oikeasti katsotaan ympärilleen ennen kuin ylitetään. Eikä vain mennä yli, koska ei sieltä eilenkään tullut ketään tai nähdään juna, mutta ajatellaan, että kyllä minä siitä yli ehdin.
Eivät he tekosyytä tarvitse, kun oikea syy on järjen puuttuminen.
Tulee vuosien takainen tilanne. Ajoin työkseni pakettiautoa ja pysähdyin tasoristeyksene koska punaiset valot vilkkui ja puomit oli menossa alas. Junaa tuli sitten hetken päästä hitaasti madellen. Se oli vieläpä todella, todella pitkä tavarajuna.
Pomo vain oli sitä mieltä että minun olisi pitänyt ajaa puomien välistä ennenkun juna tuli koska olisin aivan hyvin ehtinyt eikä olisi mennyt se 15 minuuttia hukkaan. Asiasta tuli ilmiriita ja se päättyi siihen että otin lopputilin lyhyemmän kaavan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa tasoristeyksissä taitaa olla nykyään puomit ja liikennevalot. Minkä vtun takia jotkut ihmiset ei välitä niistä ja ajaa raiteen puomin ohi ja päin punaisia?
Läheskään kaikissa tasoristeyksissä ei ole puomeja eikä liikennevaloja. Vartioimattomia (siis puomittomia ja valottomia) on Suomessa lähes 1900!
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa tasoristeyksissä taitaa olla nykyään puomit ja liikennevalot. Minkä vtun takia jotkut ihmiset ei välitä niistä ja ajaa raiteen puomin ohi ja päin punaisia?
Hyvä aloitus tärkeästä aiheesta, mutta sen verran korjattakoon, että Suomen noin 2800:sta tasoristeyksestä yli 1800:ssa ei ole mitään varoituslaitteita (ei valoja, ei puomeja).
Että siinä mielessä aloittaja arvaili hieman pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa tasoristeyksissä taitaa olla nykyään puomit ja liikennevalot. Minkä vtun takia jotkut ihmiset ei välitä niistä ja ajaa raiteen puomin ohi ja päin punaisia?
Läheskään kaikissa tasoristeyksissä ei ole puomeja eikä liikennevaloja. Vartioimattomia (siis puomittomia ja valottomia) on Suomessa lähes 1900!
Valehtelet. Tasoristeykset ovat erityisen vaarallisia paikkoja ja puomien ja liikennevalojen asentaminen maksaisi tuhansia tai ehdottomasti korkeintaan muutama kymmenen tuhatta euroa. Kukaan ei voi olla niin idiootti ettei tekisi tuota investointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa tasoristeyksissä taitaa olla nykyään puomit ja liikennevalot. Minkä vtun takia jotkut ihmiset ei välitä niistä ja ajaa raiteen puomin ohi ja päin punaisia?
Läheskään kaikissa tasoristeyksissä ei ole puomeja eikä liikennevaloja. Vartioimattomia (siis puomittomia ja valottomia) on Suomessa lähes 1900!
Valehtelet. Tasoristeykset ovat erityisen vaarallisia paikkoja ja puomien ja liikennevalojen asentaminen maksaisi tuhansia tai ehdottomasti korkeintaan muutama kymmenen tuhatta euroa. Kukaan ei voi olla niin idiootti ettei tekisi tuota investointia.
Normaalin varoituslaitoksen hinta puomeineen on yli 100.000 euroa. Korkea hinta johtuu mm. siitä, että tekniikan pitää olla "idioottivarmaa" eikä tuleva juna saa jäädä laitteistolta havaitsematta. Myös sähköjen vetäminen tasoristeykselle voi olla kallis juttu, jos lähin sähkölinja on kaukana.
Kaikkiin tasoristeyksiin ei ole mitään järkeä asentaa varoituslaitetta. Monien yli ei välttämättä mene maantieajoneuvoa tai junaa edes joka kuukausi, jos esim. tasoristeys johtaa johonkin pellolle tai metsäpalstalle. Monet raiteet ovat myös hyvin vähän liikennöityjä ja niillä junien nopeus on hidas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa tasoristeyksissä taitaa olla nykyään puomit ja liikennevalot. Minkä vtun takia jotkut ihmiset ei välitä niistä ja ajaa raiteen puomin ohi ja päin punaisia?
Läheskään kaikissa tasoristeyksissä ei ole puomeja eikä liikennevaloja. Vartioimattomia (siis puomittomia ja valottomia) on Suomessa lähes 1900!
Valehtelet. Tasoristeykset ovat erityisen vaarallisia paikkoja ja puomien ja liikennevalojen asentaminen maksaisi tuhansia tai ehdottomasti korkeintaan muutama kymmenen tuhatta euroa. Kukaan ei voi olla niin idiootti ettei tekisi tuota investointia.
Valehtelen mitä?
Kyllä, tasoristeykset ovat erityisen vaarallisia paikkoja, mutta siitä huolimatta valottomia ja puomittomia tasoristeyksiä Suomessa on lähes 1900.
Paljonko sinä olet investoinut tasoristeyksien turvalaitteisiin?
Se riippuu täysin tasoristeyksestä, onko se erittäin turvallinen, turvallinen, vaarallinen vai erittäin vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu täysin tasoristeyksestä, onko se erittäin turvallinen, turvallinen, vaarallinen vai erittäin vaarallinen.
Ei vaan riippuu täysin auton kuljettajasta jos tasoristeys on erittäin turvallinen, turvallinen, vaarallinen vai erittäin vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu täysin tasoristeyksestä, onko se erittäin turvallinen, turvallinen, vaarallinen vai erittäin vaarallinen.
Ei vaan riippuu täysin auton kuljettajasta jos tasoristeys on erittäin turvallinen, turvallinen, vaarallinen vai erittäin vaarallinen.
Liikennevirastolla on olemassa tasoristeyksille turvallisuusluokitus. Vaarallisimpaan luokkaan luokitellut ovat niitä, joissa lähestyvän junan pystyy mutkan tms. vuoksi havaitsemaan vasta niin myöhään, ettei esim. traktoria peräkärryineen siinä ajassa ehdi ajaa radan yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu täysin tasoristeyksestä, onko se erittäin turvallinen, turvallinen, vaarallinen vai erittäin vaarallinen.
Ei vaan riippuu täysin auton kuljettajasta jos tasoristeys on erittäin turvallinen, turvallinen, vaarallinen vai erittäin vaarallinen.
Liikennevirastolla on olemassa tasoristeyksille turvallisuusluokitus. Vaarallisimpaan luokkaan luokitellut ovat niitä, joissa lähestyvän junan pystyy mutkan tms. vuoksi havaitsemaan vasta niin myöhään, ettei esim. traktoria peräkärryineen siinä ajassa ehdi ajaa radan yli.
Mistä löytyy lista noista luokituksista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu täysin tasoristeyksestä, onko se erittäin turvallinen, turvallinen, vaarallinen vai erittäin vaarallinen.
Ei vaan riippuu täysin auton kuljettajasta jos tasoristeys on erittäin turvallinen, turvallinen, vaarallinen vai erittäin vaarallinen.
Liikennevirastolla on olemassa tasoristeyksille turvallisuusluokitus. Vaarallisimpaan luokkaan luokitellut ovat niitä, joissa lähestyvän junan pystyy mutkan tms. vuoksi havaitsemaan vasta niin myöhään, ettei esim. traktoria peräkärryineen siinä ajassa ehdi ajaa radan yli.
Mistä löytyy lista noista luokituksista?
Niin että mistä tuollainen lista löytyy?
Autoilu on niin tylsää kun siitä on viety kaikki hauskuus että jostain pitää saada vähän jännitystä elämään.