Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä varten mä oikeastaan meikkaan?

Vierailija
15.08.2018 |

Olen tänään koko päivän yksin töissä, pieni toimisto, jossa nyt muut ovat lomilla tai reissussa tänään. Töiden jälkeen tulen kotiin ja sitten käyn salilla, naisten salilla. Siinäpä se tämän päivän ohjelma. Silti olen jo tälläytynyt, kohta lähden. Voisin ihan hyvin mennä pieruverkkaireissa ja meikittä tekemään hommani, suunnittelutyötä tietokoneen ääressä koko päivä. Asiakkaita meillä ei käy, ellei ole etukäteen sovittu eikä tänään tule.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olin juuri sairauslomalla 1,5 kk enkä juuri pystynyt edes poistumaan kotoa. Joka päivä silti meikkasin.

Vierailija
2/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile olla meikittä vaikka ensin viikko ja sitten toinen jne.. Ei suurin osa miehistäkään meikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meikkaan ihan pikkusen ihan itseni takia, on kiva nähdä nätti naama jos sattuu peiliin vilkaiseen.

Vierailija
4/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan usein ihan oman itseni takia. En paljoa, mutta onhan se kivempi olla kun ei näppylät loista ja olo on freesi. Sama juttu hiuksilla, harjaan ne aivan varmasti joka ikinen päivä, myös mökillä kaukana kaikesta. Pieruverkkareita ja rumia vaatteita en edes omista, saati haluaisi sellaisia päälleni pistää, koska on siistimpiäkin vaatteita. N44

Vierailija
5/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meikkaan itseäni varten tavallaan, toki ajattelen että on myös kohteliasta näyttää peruspulliaiselta.

Välillä lähden ilman meikkiä tai meikkaan eri tyylillä vaikka töissä minut näkee 50 ihmistä.

Pidän itse ulkonäöstäni meikattuna, korostan ripset ja kulmat. Ihoni on huono.

Käyn sekasalilla, ilman meikkiä. Olen siellä itseni takia enkä tälläydy koska hikoilen.

Oman meikin laittaminen kestää 5-10 minuuttia. En yritä meikillä mitään, se on minusta osa arkea.

Vierailija
6/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö naiset meikkaa itseään varten tai korkeintaan muita naisia? Tuskin sentään miehiä varteh, sus siunatkoon!

Vierailija
7/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha tätä keskustelua on edes viritellä. "Itseään varten" naiset vakuuttavat meikkaavansa. Entä jos muita ihmisiä ei olisi; asuisit yksin jossain saaristossa? Naiset meikkaavat jotta muut ajattelisivat heidän olevan kauniimpia kuin ovatkaan, minäkin.

Vierailija
8/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin pari viikkoa sitten meikkaamisen. Aivan sama enää mitä ihmiset musta ajattelevat. Miestäkään en ole saanut koskaan. En enää jaksa välittää miltä näytän.

Vierailija
9/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha tätä keskustelua on edes viritellä. "Itseään varten" naiset vakuuttavat meikkaavansa. Entä jos muita ihmisiä ei olisi; asuisit yksin jossain saaristossa? Naiset meikkaavat jotta muut ajattelisivat heidän olevan kauniimpia kuin ovatkaan, minäkin.

Mutta tavallaan silti ennen kaikkea itseään varten, koska se kauneus tuo tyydytystä ja etua juuri itselle.

Vierailija
10/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meikkaan toimistolle, jotta näyttäisin siistiltä (meillä käy asiakkaita silloin tällöin, ja vaikka istunkin vain koodaamassa, niin saatan kävellä niitten asiakkaiden ohi huomaamatta). Tosin mun meikkaus on juuri niin laiskaa, että laitan jopa ripsarin. Ja puuteria, jos naama kiiltää. Iho mulla on siis tosi hyvässä kunnossa, ja kulmakarvat tosi tummat.

Kouluun meikkaamisen kanssa olen luovuttanut (AMK), sinne ne jätkätkin tulee pieruverkkareissa, miksi munkaan pitäisi yhtään jaksaa panostaa, kun voi olla rennoissa vaatteissa tukka nutturalla.

Vierailija
11/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika syvälle on koodattu tuo naisten epävarmuus ja itseluottamuksen puute. Moni meikkaa eli korostaa ulkonäköään vaikka kukaan ei heitä näkisikään. He eivät voi olla edes itselleen rehellisiä ja näyttää todellista pintaansa vaan yrittävät peittää omat virheensä jopa itseltään. Minusta se kertoo suuresta epävarmuudesta ja itseluottamuksen puutteesta.

Ehkäpä tämä on jäänne ihmisen pitkästä historiasta, jossa vahvin uros valitsi itselleen parittelukumppanin ulkoisen olemuksen perusteella. Rumat naaraat eivät päässeet parittelemaan ainakaan niiden vahvinten urosten kanssa ja näin joutuivat yhteisön arvoasteikossa alemmas. Kauniit ja hedelmällisen näköiset naiset( suuret rinnat ja lantioa) taas pariutuivat vahvojen urosten kanssa ja heidän jälkikasvunsa sai paremmat geenit ja siten lähtökohdat selvitä maailmassa.

Tämä kilpailu näkyy vielä tänäkin päivänä aika selkeästi kun tarkastelemme pariskuntia joilla on tai suunnittelevat lapsia. Yleensä pitkällä ja lihaksikkaalla komealla miehellä on hyvin kaunis ja hedelmällisen näköinen naisystävä. Heikoilla miehillä taas on rinnallaan ei niin hedelmällisen näköinen eikä kovin kaunis naisystävä.

Uroksen vahvuus voi nykypäivänä näkyä myös hänen kerryttämässä varallisuudessaan. Tämä johtaa siihen, että myös niillä fyysisesti heikoilla ja vanhoilla miehillä on mahdollisuus hurmata kaunis ja hedelmällinen nainen.

Vierailija
12/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika syvälle on koodattu tuo naisten epävarmuus ja itseluottamuksen puute. Moni meikkaa eli korostaa ulkonäköään vaikka kukaan ei heitä näkisikään. He eivät voi olla edes itselleen rehellisiä ja näyttää todellista pintaansa vaan yrittävät peittää omat virheensä jopa itseltään. Minusta se kertoo suuresta epävarmuudesta ja itseluottamuksen puutteesta.

Ehkäpä tämä on jäänne ihmisen pitkästä historiasta, jossa vahvin uros valitsi itselleen parittelukumppanin ulkoisen olemuksen perusteella. Rumat naaraat eivät päässeet parittelemaan ainakaan niiden vahvinten urosten kanssa ja näin joutuivat yhteisön arvoasteikossa alemmas. Kauniit ja hedelmällisen näköiset naiset( suuret rinnat ja lantioa) taas pariutuivat vahvojen urosten kanssa ja heidän jälkikasvunsa sai paremmat geenit ja siten lähtökohdat selvitä maailmassa.

Tämä kilpailu näkyy vielä tänäkin päivänä aika selkeästi kun tarkastelemme pariskuntia joilla on tai suunnittelevat lapsia. Yleensä pitkällä ja lihaksikkaalla komealla miehellä on hyvin kaunis ja hedelmällisen näköinen naisystävä. Heikoilla miehillä taas on rinnallaan ei niin hedelmällisen näköinen eikä kovin kaunis naisystävä.

Uroksen vahvuus voi nykypäivänä näkyä myös hänen kerryttämässä varallisuudessaan. Tämä johtaa siihen, että myös niillä fyysisesti heikoilla ja vanhoilla miehillä on mahdollisuus hurmata kaunis ja hedelmällinen nainen.

Vttu mitä potaskaa.

Tutkimuksissa on todettu, että ns hedelmällisen näköisen naaraan valitseminen liittyy miehen tuntemaan resurssiepävarmuuteen eikä mihinkään alfauteen.

Vierailija
13/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vaan niin on että ulkonäöstään huolehtivaa kohdellaan paremmin, ja itselläkin on mukavampi olo.

Vierailija
14/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en meikkaa juuri koskaan. Tukan sentään kampaan ja laitan yleensä ponnarille t. jotain, kun olen kotona. Laitoin joskus huulipunaa, kun oltiin perheen kanssa jonnekin menossa. Ja lapsia se hymyilytti! Ymmärrän kyllä, että joillakin meikkaus kuuluu aamurutiiniin siinä, missä pukeutuminenkin.

Vierailija
15/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vaan niin on että ulkonäöstään huolehtivaa kohdellaan paremmin, ja itselläkin on mukavampi olo.

Näin se menee. Tykkään itsestäni. Pidän kauniista hiuksistani ja en voi sietää likaisten hiusten mukana tuomaa tunkkaisuutta ja epäsiisteyttä. Kestovärjään ja muotoilutan kulmakarvani säännöllisesti, joten ne ovat aina kauniit. Hoidan ihoani hyvin ja huolehdin myös muuten itsestäni liikkumalla ja syömällä terveellisesti. Meikkaan mitä meikkaan ja en kysele lupaa muilta, naamani on omani ja elämäni samoin.

Tuon yhden vastaajan mielestä se on ilmeisesti huonoa itsetuntoa, mutta minulle itsestäni huolehtiminen on mukava asia, sillä noin kuin jo sanoin, pidän itsestäni! :)

Vierailija
16/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuli? Purkauksesi oli naurettava ja hyvin katkera. Jaxuhalit!!

Vierailija
17/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä ihmettelen suuresti naisten meikkausta. Esimerkiksi lukiessani Janita Lukkarisen syövästä olen huomannut että meikittömissä sairaalakuvissa on aivan upea ja kaunis nuori nainen kun taas meikatuissa kuvisa hän on samannäköinen kuin kaikki muutkin. Miksi siis meikata?

No, tietysti jotkut onnistuvat meikkaamaan niin että ovat silloin edustavampia mutta yleistä se ei mielestäni ole.

Vierailija
18/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen pas kapuhe keskustelu akkojen kilpailusta miesten silmissä.

Heittäkää naiset jo hel vettiin tuo pas kapuhe "itseään varten meikkaamista". Vi ttu sentään.

Vierailija
19/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa kaikki meikkaaminen. Koko meikkiteollisuus voitaisiin lopettaa, tekee naisista vain nuken tai pellen näköisiä, varsinkin huulipuna ja silmämeikit.

Olen tyytyväinen ettei teini-ikänen tyttäreni meikkaa ollenkaan, sanoikin kerran että miksi meikkaisi, ei pojatkaan meikkaa. Hyvin sanottu. Miksi jo tytöstä asti naisen pitäisi ajatella kauneutta, olla jotain mitä ei ole, teeskennellä. 

Itse käytän meikkivoidetta, en tiedä miksi, tai no siksi että olen punakka, mutta mitä sitten, sellasiahan ihmiset on. Täytys oppia olemaan vaan ilman sitä, miksi niin teen,. en muuten välitä paskaakaan miltä näytän, näytän hampuusilta. Miksi punakka iho katkaisee muka kamelin selän, arpikin on minulle kaunistus, niitäkin löytyy.

Vierailija
20/26 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin kysyisit joltain "piirtäisitkö sinä, jos muita ihmisiä ei olisi?" tai "soittaisitko sinä kitaraa, jos muita ihmisiä ei olisi sitä kuulemassa?". Minun vastaus kysymykseesi on kyllä. En meikkaa päivittäin, joskus pari kertaa viikossa, joskus en ollenkaan ja joskus vasta kotiin päästyäni ennen suihkua. Se on harrastus ja itseilmaisun muoto, joka on mielestäni hauskaa tekemistä ja jossa on mukavaa kehittyä. Enkä tee sitä muita varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä