Kuinka usein päivitätte kotinne sisustuksen yleisten trendien mukaiseksi?
Ettei tule sellaista ummehtunutta ysärivaikutelmaa.
Kommentit (25)
En ikinä. Kun ei sisusta muodin mukaan, niin sisustus ei vanhene niin nopeasti. Jos laittaa keittiön tai kylpyhuoneen päivänpolttavien trendien perusteella, se on kymmenen vuoden päästä auttamatta vanhanaikaisen näköinen.
En koskaan, mulla on antiikkikalustein sisustettu koti.
Ihan koko ajan. Hurahdan jatkuvasti uutuuksiin. Vanhat myyn tai heivaan kierrätykseen. Maksaa paljon rahaa.
Meidän kotona on eri aikakausien trendejä 1800-luvun lopulta alkaen. Jokainen sukupolvi on jättänyt jälkensä.
En koskaan - kotini on minun näköiseni, ei trendipellejen :D
En harrasta semmoista sisustamista. Meillä on lähes kaikki huonekalut vanhaa, 50-lukua tai vanhempaa.
Milloin tammiparketit ja valkoiset seinät eivät ole ollet muodissa tai milloin ne menevät muodista? Artekin kalusteetkin ovat designia eikä muotia.
Kylppäri ja keittiö uusitaan 25-vuoden välein, koska putkiremontin väli on yleensä noin 50 vuotta. Mieluusti hillitysti, eikä millään muotiväreillä.
En seuraa trendejä. No joskus saatan jonkun "trendikkään" asian ostaa, jos se näyttää silmääni kivalta ja satun sellaista tarvitsemaan. Mutta oman maun mukaan sisustan enkä muiden :D Enkä muuta sisustusta jatkuvasti, korkeintaan vähän jotain tekstiileitä ja koristeita vuodenaikojen mukaan vaihtelen, isommissa hankinnoissa pyrin ostamaan sellaista, joka kestäisi aikaa ja säilyisi käytössä pitkään.
En muuta jatkuvasti sisustusta. Kotonamme on paljon Artekin huonekaluja ja myös joitain vanhoja huonekaluja. Vaihtelua lähinnä verhoilla, matoilla ja tyynyillä. En lainkaan ymmärrä esim. tätä pohjoismaista valkoista sisustustrendiä - aivan liian tylsää mielestäni. En myöskään pidä iskulauseteksteistä seinillä ja hyllyillä.
Yllättäen kaikki AV-palstalaiset taas uniikkeja antiikkisisustajia. Kummasti kyllä ihmisten kotona käyneenä ja erilaisissa asuntonäytöissä käyneenä en oikein ole havainnut tätä.
En koskaan. Ostan uusia kalusteita silloin kun entiset on liian kuluneita tai hajonneita, koriste-esineitä meillä ei erityisesti olekaan, paitsi viherkasveja jotka on mielestäni mihin tahansa aikaan sopivia :D
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen kaikki AV-palstalaiset taas uniikkeja antiikkisisustajia. Kummasti kyllä ihmisten kotona käyneenä ja erilaisissa asuntonäytöissä käyneenä en oikein ole havainnut tätä.
Varmaan nuo antiikkisisustajat kokee tarvetta vastata tähän ja tavissisustajat ei?
Yli 700.000 uniikkia ip-osoitetta viikossa, kannattaa muistaa.
Ei kai nyt kukaan mitään sisustustrendejö seuraa ja ostele koko ajan uutta roinaa kämppään? Ehkö jotkut blogin pitäjät, mutta hekin vain lukijamäärän kasvattamisen toivossa.
Ostan vain sellaisia, joista itse pidän, en trendin mukaan. Edelleen käytössä ummehtuneella ysärillä ekaan opiskelijasoluhuoneeseen ostettu valkoinen villamatto. Ysärillä ostin myös silloin ei-trendikästä Teemaa ekoiksi astioiksi. Nyt ne vähän ärsyttää, "kun niitä on kaikilla", mutta käytän kumminkin.
En seuraa trendejä lainkaan.Kotini on minua varten, ei satunnaisia vieraita varten.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisiin kyselyihin vastaa tietysti parikymmentä asian harrastajaa ja loput jättävät vastaamatta.
Kotini ei ole mikään edustusasunto, joten sitä ei tarvitse "päivittää". Se on juuri sellainen, missä itse viihdyn, ja sellaisena pysyy.
Ysäri oli jees kirjoitti:
Ostan vain sellaisia, joista itse pidän, en trendin mukaan. Edelleen käytössä ummehtuneella ysärillä ekaan opiskelijasoluhuoneeseen ostettu valkoinen villamatto. Ysärillä ostin myös silloin ei-trendikästä Teemaa ekoiksi astioiksi. Nyt ne vähän ärsyttää, "kun niitä on kaikilla", mutta käytän kumminkin.
Piti tulla tänne sanomaan, että ostit jotain ennen kuin siitä tuli trendi?
Itse en päivitä sisustusta trendien mukaan, koska ei vaan jaksa kiinnostaa.
Ostan sohvan 15 vuoden välein, ruokapöydän ehkä 20 vuoden ja kaikki muutkin huonekalut taitavat olla yli 10 vuotta vanhoja. Mattoja, verhoja ja sohvatyynyjä vaihtelen toki useammin. Ostan aina laatua, jotka kestävät. Ainakin on puhdas omatunto luonnon kannalta, en omalta osaltani tuhlaa luonnonvaroja ainakaan sisustamiseen järjettömiä määriä.
En koskaan. Vihaan trendejä. Tyhjänpäiväistä tuhlaamista.