Minkälaisia teidän krapulat on?
Oon niin kateellinen ihmisille, joille tulee viinaksista pelkästään pää kipeäksi ja kova jano.
Itse makaan suihkun lattialla ja valutan kylmää vettä päälleni samalla työntäen sormia kurkkuun. Ruokaa pystyn ajatella vasta illalla. Eikä oikeasti tarvitse edes ottaa paljon, kun olo on tuo.
Tämän vuoksi oon ollut baarissa viimeksi vuonna 2013 ja sitä edellinen kerta 2011..
Välillä harmittaa.. Olis niin kiva käydä kavereiden kanssa juhlimassa edes kerran vuodessa. Nyt tuntuu, että jään paitsi monesta hauskasta hetkestä. Eikä mua oikeastaan enää edes pyydetä mihinkään, kun aina kuitenkin kieltäydyn.
Todella tarkoitan vain MUUTAMAN drinksun ottamista. Tuntuu, että tulee hirveä olo jo pelkästään myöhään valvomisesta.
Miten teillä nuo kohmelot menee??
Kommentit (10)
Mulla oli nuorena tuollaista. 3 isoa tuoppia saattoi saada oksentamaan jo illalla kesken bileiden, ja seuraavana päivänä iltapäivään asti vapisin vessan lattialla, oksensin vaikkei mitään enää tullut ylöskään mutta kun mahalaukku vaan kramppasi silti, pelkäsin, häpesin.
Iän ja runsaan harjoittelun myötä helpotti. Opiskeluajan lopussa pystyin jo kumoamaan 7-8 tuoppia illassa ilman että illalla tuli paha olo. Aamulla vielä tuli kuitenkin oksetuskrapula. Jossain kolmekymppisenä alkoi olla niin ettei oksennus tule käytännössä koskaan, joten krapula on lähinnä sitä että väsyttää, ja päätä särkee mutta Pronaxen naamaan niin sillä se lähtee. Nyt 44 v:nä päänsärkykin on aika harvinainen jos en juo aivan totaalisen tolkuttomasti tyyliin koko pullo rommia.
Minulla ei ole onneksi ikinä tullut paha olo (siis niin että oksentaisi) illalla tai krapulassa, ainoastaan joskus on tullut ylös yöllä liian nopeasti ja liian paljon ahmittuja rasvaisia grilliruokia. Mutta itse krapula on itselläni eniten väsymystä, kevyttä päänsärkyä ja heikkoa oloa. Lisäksi jäätävä nälkä koko krapulapäivän, mutta sitten ekan suullisen jälkeen ei ruoka kuitenkaan uppoa :D Selvisin itseasiassa n. 23-vuotiaaksi asti käytännössä kokonaan ilman krapuloita (aloin juomaan jo 16-vuotiaana).
Eipä ole ollut krapulaa sen jälkeen kun aikuistuin ja aloin juoda vähemmän humalahakuisesti. Jotain 20 vuotta edellisestä krapulasta.
Ja silti porukka juo :D
Itsehän nykyään vaan polttelen kerran viikossa, alkoholia vain ruuan kanssa eikä humaltumistarkoituksessa :)
Ahdistaa, vapisuttaa, välillä itkettää, päätä särkee, mieli todella levoton
En harrasta juomista siinä määrin että tulisi krapula. Lasi tai pari on maksimiannos yhdelle illalle.
Opettelisit säkin ap kohtuutta.
Sosiaalista fobiaa, ärtyneisyyttä ja rytmihäiriöitä.
Väsymys, kuvotus, ranteet auki-morkkis ilman syytä. Saamattomuus. Karkin ja epäterveellisen ruuan himo. Toivon, että päivä olisi jo ohi.
En juo enää alkoholia. En halua hukata arvokkaita vapaapäiviäni krapulaan. Lähinnä tuo morkkis ja ahdistus -osuus oli jotain hirveää, että olen mielummin ikuisesti juomatta.
Krapula koostuu itsellä yleensä lähinnä väsymyksestä ja morkkiksesta. Korjaantuu hetkessä muutamalla A-oluella.