Kuinka paha hiustensuoristus oikeasti on hiuksille?
Jos käyttää lämpösuojaa kuitenkin? Mietin auttaako se hirveästi, koska ei sitä kaikkiin hiuksiin kuitenkaan voi saada. Ja onhan se rauta tosi kuuma.
Kommentit (10)
Mä en ole koskaan käyttänyt mitään lämpösuojia, käytän suoristajaa päivittäin tummaksi värjättyyn tukkaan jonka pituus rintaliivien alanauhaan asti. Ei ole ollenkaan huonokuntoisen näköiset hiukset eli ei ainakaan mun hiuslaatua tunnu mitenkään pilalle polttavan.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mun tytär pilasi kauniit pitkät hiuksensa tuolla pelleilyllä.
Eivät edes olleet kiharat, mutta sellaiset laineikkaat oikein kauniit :(
Kasvoivathan ne takaisin sitten, mutta joutui täysin kuivahtaneet haperot leikkaamaan pois polkkamalliin.
.
Täällä ihan samoin, nyt on jälleen ihanat ja terveet hiukset.
Suoristus teetettiin kampaajalla.
No lämpösuoja vaan pahentaa tilannetta. Sitä kun suihkii hiuksiin niin hiusten pinnasta tulee kostea. Sitten se kosteus grillataan pois sillä suoristusraudalla. Jotenkin veikkaisin ettei tee kauhean hyvää hiuksille.
Olen käyttänyt varmaan yli vuosikymmenen ja käytän edelleen. Ilman suoristusta hiukset ovat sellainen käsittämätön säkkäräpilvi - ja ei - ei ole minussa afrikkalaista verta. Suoristamalla hiukset ovat kiiltävät - ja vaikka en varsinaisesti volyymia hiuksiin lisää kaipaa - paksun tuntuiset.
Luonnonkiharaiset tietävät myös, että varsinkin pidemmät hiukset ja otsatukat (jos sellainen on) elävät ihan omaa kuritonta elämäänsä tyyliin jokainen hius taipuu ja soijoittaa eri suuntiin. Siksi suoristus.
Vierailija kirjoitti:
No lämpösuoja vaan pahentaa tilannetta. Sitä kun suihkii hiuksiin niin hiusten pinnasta tulee kostea. Sitten se kosteus grillataan pois sillä suoristusraudalla. Jotenkin veikkaisin ettei tee kauhean hyvää hiuksille.
Jep, kerran ostin kampaajalta jotain lämpösuojaa, suihkin hiuksinin ja sitten suoristamaan. SIUUUH kuului, kuin kiukaalle heittäisi vettä kun rauta osui hiukseen. Seuraavalla kerralla kampaaja huomasi, että mun hiuksissa oli jotain hiukseen kiinni palaneita silikonijäämiä ja jouduttiin leikkaamaan latvoja 10 cm. Tämän jälkeen en ole suojasuihkeisiin koskenut, tukka kärsii paljon vähemmän ilman.
Välttelen hiusrautoja mahdollisimman paljon. Itsellä piikkisuorat hiukset, ja kiharat teen yleensä yön aikana nutturoilla, mutta kun leikkasin itselleni etuhiukset, niin aloin pyöristämään niitä, ettei roiku piikkisuorana. En tee sitäkään joka päivä, koska rauta ei tosiaan tee hyvää hiuksille. Itselläni on sellainen, jossa ei ole säätönappia (sain lahjaksi), mutta kannattaa hankkia sellainen, niin että jos pakko on rautaa käyttää, niin tekisi mahdollisimman vähän vahinkoa.
Ainakin mun tytär pilasi kauniit pitkät hiuksensa tuolla pelleilyllä.
Eivät edes olleet kiharat, mutta sellaiset laineikkaat oikein kauniit :(
Kasvoivathan ne takaisin sitten, mutta joutui täysin kuivahtaneet haperot leikkaamaan pois polkkamalliin.