Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtodistuksesta

Vierailija
14.08.2018 |

Onko mielestänne riittävä työtodistus kesätyöntekijälle että tehtäväkuvauksessa lukee vain "logistiikan työtehtävät"?
On tarkistanut tulleita tavaraeriä, ottanut ne ostotilauksiin vastaan, vienyt/hakenut tavaraa varastosta, lähettänyt myyntitilauksiin tavaraa ja kirjannut ne koneelle.
Jotenkin tuntuu aika ylimalkaiselta tuo "logistiikan työtehtävät"....

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logistiikkaan kuuluu paljon enemmän kuin sinun kuvaamasi työt, joten työtodistus on sinun kannaltasi mairitteleva.

Vierailija
2/10 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis 17-vuotiaan ensimmäinen kesätyö joten työtehtävät luonnollisesti sen mukaiset. Perushommia.

Mutta on kai se normaalia että työtodistukseen kirjataan myös niitä työtehtäviä joita tehnyt.. ettei tarvitse todistuksen lukijan (esim. seuraavat työnantajat) itse niitä keksiä. Vastaavasti työntekijähän voi suullisesti satuilla ihan mitä vaan..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet ollut varastoapulainen. Eikö tuo "logistiikan työtehtävät" avaisi paremmin mahdollisuuksia seuraavia työpaikkoja silmällä pitäen. Toki voit pyytää työnantajaa tarkentamaan työtehtäviäsi ja kirjoittamaan uuden todistuksen, mutta sinuna en sitä tekisi.

Vierailija
4/10 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollaisia työtodistuksia ja kuvailevampia työtodistuksia ja harvoin mitään niistä halutaan nähdä. Mulle ne on enemmän todistuksia siitä millo oon jossain duunipaikassa ollut jotta itsekin muistan töitä hakiessa. Ainahan voi kysyä voiko esimiehen nimetä suosittelijaksi koska enemmän se painaa kuin työtodistuksen sepustukset.

Vierailija
5/10 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta kysyn samassa ketjussa. Kuuluuko työnantajan antaa työtodistus automaattisesti vai pitääkö se itse pyytää?

Vierailija
6/10 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta kysyn samassa ketjussa. Kuuluuko työnantajan antaa työtodistus automaattisesti vai pitääkö se itse pyytää?

Pitää itse pyytää. Samaten pitää erikseen pyytää jos haluat arvioinnin työtehtävistä suoriutumisestasi. Lähtökohtaisesti se kannattaa todistuksessa olla mikäli et ole jotenkin työssä mokannut.

Vierailija
7/10 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on hyvin erilaisia työtodistuksia. Toisissa on kuvailtu hyvinkin yksityiskohtaisesti työtehtäviä, toisissa niin yleisellä tasolla, ettei työtodistuksesta voi päätellä yhtään mitään. Ääritapauksena henkilöstövuokrausfirmalta saatu "toiminut asiakkaallamme projektityöntekijän tehtävissä", joka on tehtävän kuvauksena yhtä tyhjän kanssa. Mutta ihan asianmukainen työtodistus sekin on. Tulevissa työhaastatteluissa kysytään sitten tarkemmin, mikäli haastattelijaa asia kiinnostaa.

Arviointia kannattaa tosiaan pyytää, mikäli on mennyt omasta mielestä hyvin ja mikäli sellaisen pystyy helposti saamaan. Joskus arvioinnin pyytäminen hidastaa työtodistuksen saamista hurjasti tai jos esimieskuvio on monimutkainen (esim. vuokratyössä), voi olla vaikeaa tietää, kenelle asia edes kuuluisi. Joillain aloilla arviointi kuitenkin kuuluu asiaan ja herättää epäilyksiä, jos sitä ei ole - toisilla aloilla taas työtodistus ilman arviointia on täysin normaalia.

Vierailija
8/10 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää itse pyytää. Samaten pitää erikseen pyytää jos haluat arvioinnin työtehtävistä suoriutumisestasi. Lähtökohtaisesti se kannattaa todistuksessa olla mikäli et ole jotenkin työssä mokannut.

Jäin työttämäksi kuukausi sitten. Luulin, että ne antavat todistuksen automaattisesti. Myös korvaukset pitämättömistä lomapäivistä on saamatta. Olen saanut muissa työpaikoissa todistuksen viimeisenä työpäivänä ilman erillistä pyytämistä ja lomat on maksettu rahana palkan mukana.

Vierailija
9/10 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin työttämäksi kuukausi sitten. Luulin, että ne antavat todistuksen automaattisesti. Myös korvaukset pitämättömistä lomapäivistä on saamatta. Olen saanut muissa työpaikoissa todistuksen viimeisenä työpäivänä ilman erillistä pyytämistä ja lomat on maksettu rahana palkan mukana.

Palkanmaksun suhteen firmoissa on erilaisia käytäntöjä. Joissain korvaukset lomista tosiaan tulee samaan palkkaan, mutta toisissa ne ajetaan erillisessä palkka-ajossa. Kannattaa ihan sieltä firmasta kysyä miten asia heillä on. Samaten työtodistusta voit vielä kuukauden jälkeenkin pyytää.

Vierailija
10/10 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkanmaksun suhteen firmoissa on erilaisia käytäntöjä. Joissain korvaukset lomista tosiaan tulee samaan palkkaan, mutta toisissa ne ajetaan erillisessä palkka-ajossa. Kannattaa ihan sieltä firmasta kysyä miten asia heillä on. Samaten työtodistusta voit vielä kuukauden jälkeenkin pyytää.

Kiitos neuvosta. En ole tehnyt asialle vielä mitään, koska oli/on mahdollisuus, että saisin kuitenkin vielä jatkaa siellä. Vieläkin se on epävarmaa, mutta en voi laittaa koko elämääni yhden paikan varaan. Taidanpa hoitaa asian saman tien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi