Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aamulla 11 astetta, yöt jo kylmiä ja ilmassa syksyn tuntu. Koulut alkoivat juuri sopivasti

Vierailija
14.08.2018 |

Kesä on ohi, kukat kukkineet ja syksyn satoa korjataan.
Vieläkö jonkun mielestä koululaisten kesäloman pitäisi alkaa vasta keskikesällä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun vaan ja suvivirsi viikolla 22!

Vierailija
2/17 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi, mutta vasta elokuun puolestavälistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nykyinen systeemi on hyvä.

Jos haluaa käydä Euroopassa, hotellit ovat vielä kohtuuhintaisia kesäkuussa eikä mihinkään ole ruuhkia, koska heillä ei vielä silloin ole lomaa. Ruotsalaisilla ja tanskalaisilla alkaa koululaisten kesäloma vasta juhannuksesta.

En haluaisi lähteä Euroopan läkähdyttävään kuumuuteen elokuussa, jolloin koko Eurooppa on lomalla, hinnat tuplat ja kaikkiin paikkoihin saa jonottaa.

Vierailija
4/17 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa paikassa alkaakin noin, esim. täällä Turussa eka koulupäivä on huomenna.

Vierailija
5/17 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, tällaisina kesinä kun helleputki päättyy juuri koulujen alkaessa ei yllättäen media olekaan täynnä näitä "lomaa pitää siirtää" -otsikoita.

Kesäkuu on ihanaa loma-aikaa valoisuudenkin vuoksi, nyt illat on jo aika pimeitä.

Vierailija
6/17 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nytkö on muka syksy?

Vierailija
7/17 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nytkö on muka syksy?

Syyskesä ennemmin

Vierailija
8/17 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa paikassa alkaakin noin, esim. täällä Turussa eka koulupäivä on huomenna.

Mutta teillä Turussa sitten on vaan parin päivän syysloma? Täällä viikon, ja koulu alkoi viime viikon torstaina, eli sellainen pehmeä lasku, pari päivää vain ja sitten viikonloppu. Mutta älkää tähän keskusteluun aloittako sitä natinaa "viikon syysloma eikä vanhemmilla lomaa", keskustellaan sitten lokakuussa se.

Vierailija
9/17 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nytkö on muka syksy?

Kyllä nyt siltä lämmön ja valon suhteen tuntuu.

Vierailija
10/17 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nytkö on muka syksy?

Alkusyksy.

Vierailija
11/17 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sentään aurinko paistaa ja päivällä on vielä kesäistå.

Mutta olihan tuo viileää kun aamulla kävin altaassa uimassa - ilma 11 ja vesi 15. Äkkiä se viilenee:( No, tällä kelillä on hyvä poimia mustikoita kun ei tule hiki

Vierailija
12/17 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajien juoksupojat hiljenevät koulujen työajan marinassaan ja muutoshingussaan aina kun koulut alkavat. Manipulointi ja marina alkaa keväisin yhtä varmasti kuin kesäaika ja päivät pitenevät.

Vierailija
13/17 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä yritin täällä niille hellehulluillekin -- jotka siis väittivät silloin, että vielä viikkoja jatkuu, onneksi oli vain päiviä enää jäljelläsiinä kohtaa -- sanoa, että säät ovat yleensä viilenneet, kun koulut alkaa. Itse muistan opiskeluista joitakin vuosia taaksepäin, että kun koulu alkoi, niin seuraavalla viikolla sai jo laittaa pitkhihaista päälle. Elokuun puolestavälissä on jo selkeästi syyskesä, päivätkin lyhenevät selkeästi jo heinäkuun puolella. Tämän vähän sekalaisen sepustuksen pointtina siis, että nykyinen systeemi on ihan hyvä, eikä se koulu ole hauskaa kesäkuussa.

Vierailija
14/17 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä minä yritin täällä niille hellehulluillekin -- jotka siis väittivät silloin, että vielä viikkoja jatkuu, onneksi oli vain päiviä enää jäljelläsiinä kohtaa -- sanoa, että säät ovat yleensä viilenneet, kun koulut alkaa. Itse muistan opiskeluista joitakin vuosia taaksepäin, että kun koulu alkoi, niin seuraavalla viikolla sai jo laittaa pitkhihaista päälle. Elokuun puolestavälissä on jo selkeästi syyskesä, päivätkin lyhenevät selkeästi jo heinäkuun puolella. Tämän vähän sekalaisen sepustuksen pointtina siis, että nykyinen systeemi on ihan hyvä, eikä se koulu ole hauskaa kesäkuussa.

Itseasiassa on ollut vuosia jolloin elokuu ja syyskuun ensipäivätkin on olleet lähes helteisiä. Järvivesi syyskuu alussa 23 astetta ja meressäkin 21. Eikä tarvitse muistin varassa olla kun noista päivistä on valokuvia muistona, sen verran ihanaa!

Mun mielestä alkukesä juhannukseen saakka on ihan turha; vedet kylmiä, ilma kylmää, maa hohkaa vielä viileää, yöt kylmiä jne. Vanhempienkin lomat alkaa useimmilla juhannukselta tai heinäkuun alussa. Entinen systeemi jossa mentiin 1.9 kouluun olisi ihanteellinen.

Vierailija
15/17 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa on ollut vuosia jolloin elokuu ja syyskuun ensipäivätkin on olleet lähes helteisiä. Järvivesi syyskuu alussa 23 astetta ja meressäkin 21. Eikä tarvitse muistin varassa olla kun noista päivistä on valokuvia muistona, sen verran ihanaa!

Mun mielestä alkukesä juhannukseen saakka on ihan turha; vedet kylmiä, ilma kylmää, maa hohkaa vielä viileää, yöt kylmiä jne. Vanhempienkin lomat alkaa useimmilla juhannukselta tai heinäkuun alussa. Entinen systeemi jossa mentiin 1.9 kouluun olisi ihanteellinen.

Ja on ollut toukokuita jolloin hellettä on piisannut parikin viikkoa. Itseasiassa aika usein.

Vierailija
16/17 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta nyt on kylmää ja pimeää.

Vierailija
17/17 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkeinpä koulun kesäloma saisi lyhentyä. Tavalliseen aikaan alkaisi kesäloma ja elokuun eka arkipäivä alkaisi syyslukukausi.