Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kuolemasta ilmoitetaan työpaikalle?

Vierailija
13.08.2018 |

Entä kenelle siellä? Miten ja mihin? Soittamalla, sähköpostilla?

Kyseessä siis kuolleen omaisen työpaikka, mihin pitäisi ilmoitta asiasta ja minä olen lähin omainen.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku kertoa, mikä tällainen "keskusneiti" tai yleisnumero sairaalassa olisi?

Tiedät kai Mitä työtä hän teki?

Juu, jopa millä osastolla. Lähinnä pohdin nyt sitä, että kenelle tällaisesta kuuluu ilmoittaa.

Vierailija
22/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa sen sairaalan nimellä. Esiin tulee varmaan paljon erilaisia yhteystietoja.

Jos et tiedä, millä osastolla kuollut oli töissä, soita/pane sähköpostia keskukseen/vaihteeseen. Sieltä ohjataan eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku kertoa, mikä tällainen "keskusneiti" tai yleisnumero sairaalassa olisi?

Juu, jopa millä osastolla. Lähinnä pohdin nyt sitä, että kenelle tällaisesta kuuluu ilmoittaa.

Osastonhoitajalle/johtajalle. Netistä löydät puhelinnumeron ja varmaan sähköpostinkin.

Vierailija
24/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, hakutuloksista tuli ajanvaraus ja neuvonta, sihteeri, hoitajat ja ylilääkäri hakutuloksina.

Mihin näistä siis soitetaan?

Vierailija
25/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella sairaalalla on puhelinvaihde, paitsi ehkä korkeintaan muutaman lääkärin pitämällä yksityis"sairaalalla". Todennäköisesti löydät puhelinvaihteen numeron ko. sairaalan nettisivulta, esim. sivulla hus.fi on puhelinvaihteen numerona 09 4711. Mutta jos et löydä, saat numeron puhelinnumerotiedustelusta, vaikka 020202 tai 0100100.

Vierailija
26/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne neuvontaan ja pyydä yhdistämään sille osastolle, joka sulla siis on tiedossa. Jos siis ei tullut näkyviin suoraa numeroa sille kyseiselle osastolle (pitäisi kyllä tulla sekin).

Vierailija
27/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita kyseiselle osastolle. Tai mene käymään

Vierailija
28/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa.

Itse soitin äitini työpaikan keskukseen ja kysyin kuka voisi olla x-paikassa olevien esimies. Sain osastonhoitajan nimen ja numeron, päädyin kuitenkin lähettämään hänelle sähköpostia. Aloitin viestin ilmaisemalla että en ole varma onko posti lähetetty oikealle henkilölle ja pyysin lähettämään edelleen jos tarvetta. Tuo esimies oli oikea. Pyysin häntä kertomaan asiasta myös työkavereille. Pyysi vielä myöhemmin minulta äidin sairaustodistuksen, jonka palkanlaskija tarvitsi, jotta viimeisten viikkojen palkan. Hän myös lähetti minulle lomakkeet työpaikan ryhmähenkivakuutusta varten. Äidin työkaveri soitti minulle (olin sanonut että numeroni saa antaa). Pyysin hänet hautajaisiin ja hän myös toi äidin henkilökohtaiset tavarat minulle.

Vierailija
29/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita sairaalan puhelinvaihteeseen ja kysy. Laita Googlen hakukenttään XX sairaala puhelinvaihde, niin saat todennäköisesti oikean numeron.

Vierailija
30/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh, hakutuloksista tuli ajanvaraus ja neuvonta, sihteeri, hoitajat ja ylilääkäri hakutuloksina.

Mihin näistä siis soitetaan?

Jospa soitat neuvontaan, ehkä he siellä sitten neuvovat tarkemmin kenelle ilmoittaa. Jos et olisi juuri menettänyt lähiomaistasi, pitäisin sinua uusavuttomana. Mutta akuutti suru saa kyllä fiksummankin aivot käymään tyhjää, joten toivotan sinulle paljon voimia. Tukeudu elossa oleviin läheisiisi, sillä kuoleman jälkeen lähimmällä omaisella riittää hommia. Toivottavasti voit delegoida joitain asioita esim. hautajaisjärjestelyistä muille omaisille. Älä jää yksin nyt surusi keskelle.

Vierailija
31/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soittasin sihteerille. Osastonsihteeri usein hoitaa myös henkilöstöasiat. Ja jätä yhteystietosi koska varmasti esimies on yhteydessä. Tai joku haluaa tulla hautajaisiin.

Vierailija
32/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä ihan konkreettinen esimerkki:

"Hei olen Matti Meikäläinen, minulla olisi kiireellistä asiaa sisätautiosastolla 5A fysioterapeuttina työskennelleen henkikön esimiehelle. Voitteko yhdistää / voitteko antaa hänen yhteystietonsa". 

Toimii, soitat sitten infoon/vaihteeseen/osastolle....

So simple :)

Vierailija
33/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä itse sähköposti pomolle. Ennen kuin teet sen.

Vierailija
34/35 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetä itse sähköposti pomolle. Ennen kuin teet sen.

Miksi pitäisi lähettää sähköposti, jos kuitenkin ilmoittaa puhelimitse?

Vierailija
35/35 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Lomarahojen saaminen edellyttää ehkä yhteyttä ammattiliittoon.