Eipä olisi ikinä uskonut 80-luvulla, että joutuu hoitamaan viranomais-, pankki ym. asiat kirjoituskone kainalossa!
Siis aivan kammottavaa, ettei ole juurikaan kasvotusten palvelua. Tänään meni hermo Nordean "pankkipalveluihin". Sietämätöntä elämää nykyisin, näpytellä kysymyksiä chattiin ja vastata samoihin kysymyksiin vielä puhelimitse kunhan sinne edes pääsee kaiken maailman tunnuslukuviidakon lävitse.
Kommentit (6)
Samat sanat. En ymmärrä mitä hienoa ja elämää helpottavaa on siinä, että hommat pitää tehdä esim. tietokoneella. Ennen kun sain postissa laskun (ihan paperisen, ei tarvinnut etsiä mistään sähköpostista tms.), tarkistin sen ja allekirjoitin ja laitoin postiin kuoressa, joka matkasi sitten pankkiin. (Tai en enää muista postitettiinko se vai vietiinkö pankkikonttoriin johonkin laatikkoon, mutta sillä ei ole väliä, koska ennen konttori oli joka tapauksessa lähellä.) Olipa toooosi vaivalloista, kun ei tarvinnut näpytellä mitään viitenumeroita silmät sumeina tms. Suomalaiset ovat ihan päättömän teknologiauskovaisia. Kaikki uusi tekniikka on aina hyvä asia, vaikka se tekisi elämästä hankalampaa, aiheuttaisi muita haittoja tms. Niin kuin nyt koulun digiloikka. Mennään täysin teknologia edellä ja sitten mietitään joskus, oliko tästä hyötyä vai ei.
Nordean chattiin eli heittää ulos kesken asian käsittelyn, vaikka klikkaa Jatka verkkopankki käyttämistä. On käynyt näin useaan kertaan. Sitten täytyy toistaa samat asiat jonkun toisen virkailijan kanssa.
Näille tietoteknisten sovellusten kehittäjillä maksetaan valtavia summia kun samalla summalla voisi palkata lisää henkilökuntaa ja avata jopa lisää pieniä konttoreita ympäri Suomea.
Miksi kuulutte Nordeaan? Ahne ja toimimaton pankki.
Vierailija kirjoitti:
Samat sanat. En ymmärrä mitä hienoa ja elämää helpottavaa on siinä, että hommat pitää tehdä esim. tietokoneella. Ennen kun sain postissa laskun (ihan paperisen, ei tarvinnut etsiä mistään sähköpostista tms.), tarkistin sen ja allekirjoitin ja laitoin postiin kuoressa, joka matkasi sitten pankkiin. (Tai en enää muista postitettiinko se vai vietiinkö pankkikonttoriin johonkin laatikkoon, mutta sillä ei ole väliä, koska ennen konttori oli joka tapauksessa lähellä.) Olipa toooosi vaivalloista, kun ei tarvinnut näpytellä mitään viitenumeroita silmät sumeina tms. Suomalaiset ovat ihan päättömän teknologiauskovaisia. Kaikki uusi tekniikka on aina hyvä asia, vaikka se tekisi elämästä hankalampaa, aiheuttaisi muita haittoja tms. Niin kuin nyt koulun digiloikka. Mennään täysin teknologia edellä ja sitten mietitään joskus, oliko tästä hyötyä vai ei.
Justiinsa näin!
Niin on - teknologia on ärsyttävää. Tunnussanat saa mut raivariin. Elämä ei ole helpottunut yhtään että me tehdään virkailijoiden hommat.