Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku teistä vaihtanut työpaikkaa "liian vaikeaan" työhön? Eli huomannut vasta parin kuukauden jälkeen, ettei olekaan rahkeita suoriutua töistä?

Vierailija
13.08.2018 |

Aloitin uudessa työssä huhtikuun alussa. Olen pikku hiljaa oppinut talon tavoille ja osaan kyllä jo tehdä suurimman osan töistä itsenäisesti, mutta paljon tulee vielä uutta ihan vain sen takia, että joitain asioita tehdään vain esim. kerran vuodessa.

Olen jatkuvasti stressaantunut, työ tuntuu jotenkin vaikealta. Kuin joutuisin pinnistelemään koko ajan, että muistan kaiken. Ei ole yhtään sellaista päivää, että olisi rentoa ja voisin huoahtaa, vaan olen koko toimistoajan jotenkin ylivirittynyt ja joudun miettimään, miten minkäkin asian hoidan.

Koeaikaa on vielä kuukausi jäljellä ja mietin, että helpottaako tämä joskus vai olenko haukannut liian suuren palan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa noin vuodessa. Don't worry. Kehittymistä tapahtuu vain kun olet jatkuvasti vähän liian haastavassa työssä.

Vierailija
2/6 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, opit varmasti hommat ajan kanssa! Itsellä meni uudessa työssä valehtelematta yli vuosi, kun alkoi tuntua siltä, että handlaan hommat. Stressasi toki aika paljon ja olin tosi väsynyt, mutta työ itsessään oli niin kivaa ja työkaverit samoin, että se auttoi jaksamaan. Toki paljon on kiinni myös perehdytyksestä ja muutenkin yleisestä fiiliksestä työpaikalla, nämä toivottavasti sulla kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle kävi sillai, että jo 2kk aloituksesta (koeaikana) pomo antoi vähän ymmärtää, että ei olla tyytyväisiä mun panokseen, mistä hämmennyin ja tajusin tietenkin ettei asiat olleet kunnossa. Ihmettelin jo alunperinkin että mut palkattiin siihen hommaan, kun sanoin että en ollut hoitanut niitä hommia ennen. Ei kuulemma haittannut! No, tosiaan koeajan loppussa sanottiin että päätetään tää tähän, ts. sain potkut. Toisaalta lähdin pois ihan mielelläni, mutta toisaalta se oli kyllä ihan kamalaa! Lohdutti että muutamat lounaskaverit siitä työpaikasta ainakin tuli sanomaan hyvästit. Oma tiiminvetäjä mystisesti katosi johonkin, isompi pomo hoiti nää potkut. Jos on asiantuntijapaikka niin meneehän siinä aikaa että hommat oppii ja se pitäisi jokaisessa työpaikassa tunnistaa. Nykyisessä työssäni on saanut ihan rauhassa oppia asiat, ei ole painostettu mitenkään.

En sinuna olisi huolissani mikäli pomo ei ole kommentoinut jotain  suoraan tai jos on ihan OK ilmapiiri. Voithan  myös koittaa kysellä pomolta palautetta/oisko joku asia mihin erityisesti sun pitäisi kiinnittää huomiota? Parempi saada se palaute ennemmin aiemmin kuin myöhemmin.

Vierailija
4/6 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle kävi sillai, että jo 2kk aloituksesta (koeaikana) pomo antoi vähän ymmärtää, että ei olla tyytyväisiä mun panokseen, mistä hämmennyin ja tajusin tietenkin ettei asiat olleet kunnossa. Ihmettelin jo alunperinkin että mut palkattiin siihen hommaan, kun sanoin että en ollut hoitanut niitä hommia ennen. Ei kuulemma haittannut! No, tosiaan koeajan loppussa sanottiin että päätetään tää tähän, ts. sain potkut. Toisaalta lähdin pois ihan mielelläni, mutta toisaalta se oli kyllä ihan kamalaa! Lohdutti että muutamat lounaskaverit siitä työpaikasta ainakin tuli sanomaan hyvästit. Oma tiiminvetäjä mystisesti katosi johonkin, isompi pomo hoiti nää potkut. Jos on asiantuntijapaikka niin meneehän siinä aikaa että hommat oppii ja se pitäisi jokaisessa työpaikassa tunnistaa. Nykyisessä työssäni on saanut ihan rauhassa oppia asiat, ei ole painostettu mitenkään.

En sinuna olisi huolissani mikäli pomo ei ole kommentoinut jotain  suoraan tai jos on ihan OK ilmapiiri. Voithan  myös koittaa kysellä pomolta palautetta/oisko joku asia mihin erityisesti sun pitäisi kiinnittää huomiota? Parempi saada se palaute ennemmin aiemmin kuin myöhemmin.

Muhun ollaan kyllä tyytyväisiä ja neuvotaan, kun kysyn. Kaikki ovat myös tosi kivoja ja sanovat, että opin ajan kanssa. Silti on itsellä vain sellainen olo, että opinkohan, pärjäänköhän ja olenko vuoden päästä samassa epävarmuudessa ja silloin työkaveritkin (ja pomo) eivät ole muhun tyytyväisiä.

Ehkä annan ajan kulua. Ainahan voi hakea muualle, jos ei pää kestä. Ja siksihän minä tätä työtä hainkin, että olisi haasteita. Nyt kun niitä tuli roppakaupalla, niin aloin haukkoa henkeä :D

ap

Vierailija
5/6 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain nykyisessä työssäni uuden vastuualueen kun edellinen vaihtoi pois. Ja olen kipuillut sen kanssa huhtikuusta. Perehdytys oli täysin nollatasoa, esimieskään kykene edes kysyttäessä kunnolla määrittämään sisältöä, kaikkinensa kun olen asiaan perehtynyt niin ihan paskasti hoidettu kokonaisuus, koko ajan pullahtaa jotain pientä tai suurta mikä on jäänyt tekemättä, kehittämättä, viemättä tuotantoon, laskutukseen jne. Kyrpii todella ja edellinen oli niin pidetty työntekijä että useampi vielä ylistänyt häntä, niin itse en voi kuin todeta että no tämäpä on näin tehty tai tekemättä. Eli syytän tuskastani sekä esimiestä että tätä edellistä tekijää. Enkä tiedä pitäisikö vaan vaihtaa itsekin duunia.

Vierailija
6/6 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä panikoi, tekee hyvää pudota syvään päätyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi