Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoavatko muualla Suomessa asuvat helsinkiläisiä?

Vierailija
13.08.2018 |

Tai laajemmin ok-seutulaisia?

Syytä olisi. Itse olen helsinkiläinen ja tosi kyllästynyt isoon osaan ihmisistä täällä. Tykkään kaupungista edelleen, aikaisemmin viihdyin tosi hyvin. Mutta en vain jaksa sitä, millaisia iso osa ihmisistä täällä on!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ja muualla pk-seudulla asuvat ne suomen vähän paremmat ihmiset, ne jotka kuuntelevat Ludwig van Beethovenin yhdeksättä sinfoniaa pikkurillit pystyssä ja äänestävät vihreitä kun kerran ovat niin yliymmärtäväisiä hjumaaneja höpönassuja.

Vierailija
22/24 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo se nasaali ja teennäinen puhetyyli ärsyttää. Kuten myös ääriliberaali mielipideilmasto.

Kerro minulle syntyperäiselle helsinkiläiselle, millaista on teenäinen puhetyyli?

Nasaalia puhetta olen kuullut ehkä sen pari kertaa elämäni aikana ja mulla ikää jo 49v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo se nasaali ja teennäinen puhetyyli ärsyttää. Kuten myös ääriliberaali mielipideilmasto.

Kerro minulle syntyperäiselle helsinkiläiselle, millaista on teenäinen puhetyyli?

Nasaalia puhetta olen kuullut ehkä sen pari kertaa elämäni aikana ja mulla ikää jo 49v.

Hän tarkoittanee sitä teinipissis-puhetapaa, nasaalista ääntämystä ja suhahtavaa ässää, jotka aikuistuessa jäävät pois käytöstä.

Vierailija
24/24 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin edes heitä ajattelen, enkä tosiaankaan inhoa. Median Helsinki/pääkaupunkiseutukeskeisyys tosiaan joskus ihmetyttää ja vähän ärsyttääkin: jos viidesosa väestöstämme asuu sielläpäin, niin neljä viidesosaahan asuu muualla, eikö vain, ja täällä muuallakin on mainitsemisen arvoista elämää.

Espoolaisena (ja Helsingin ja Vantaan kautta sinne savupiippukylästä tulleena) minua hämmästyttää, minkä takia tuo neljä viidesosaa suostuu siihen, että heidät pakkosiirretään kotiseuduiltaan pk-seudulle, jossa täyspäivätöissä olevien ihmisten rahat eivät riitä edes vuokraan, vaan on saatava asumistukea, joka valuu ay-liikkeen ja muiden vastaavien asuntokeinottelijaporukoiden liiveihin. Maalla on edullista asua ja siksi edullisella työvoimalla voisi houkutella työnantajia. Siihen ei vaan ruveta. Miksei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän