Te joilla käy siivooja. Siivoatteko ennen hänen tuloa
suurimmat sotkut. Onko siivoojalla oma avain vai käykö teidän ollessa kotona?
Kommentit (10)
No siivoan roinat pois tieltä, esim lapsen lelut.
Perussiisti koti ei tarvitse siivota. Siivooja tietää missä on avain.
Tuloerot varmasti aikamoiset siis siivoojan ja kodin jossa käy siivoomassa.
Onko aina sama henkilö, oletko itse tavannut hänet henkilökohtaisesti?
Jospa varastaa jotain?
Enimmät pois kyllä. Jos on lattialla vaikka lehtipinovtai sängynalla lastikko, ne nostan edestä pois.
Avainta emme ole antaneet. Useimmiten lähdemme hänen tultuaan vaikka asioille.
Tiedän kodin missä käy siivoja kerran kuussa. Siivoavat aina hiki hatussa ennen siivojan tuloa. Ovat kyllä todella laiskoja muuten pitämään kaunista kotiaan kunnossa vaikka talossa asuu monta aikuista ihmistä. Ihme touhua!
Siirrellään kaikki kamat lattioilta ennen siivoojan tuloa, muuten ei tietenkään siivota. Siivooja tietää vara-avainen paikan, ollaan aina poissa paikalta koska koiraa ei tarvita varmaan siivousapuna.
Vierailija kirjoitti:
Jospa varastaa jotain?
No kun tietää mitä mä siivousfirmalle maksan, ja tiedän omat tuloni (=peruspvraha) niin kyllä on ero siivoojan hyväksi.
Parin tutun rouvan siivousfirma, eivät varmasti varasta mitään.
Meillä ei enää käy siivoja, mutta silloin kun kävi niin järjestelin ennen siivojaan tuloa.
Siis esimerkiksi kaikki lasten lelut pois lattilta. Normaalisti keräiltiin lasten kanssa enimmät yhdessä illalla pois, mutta ennen siivojaa tarkistin siis sängynalustat etc...
Vierailija kirjoitti:
Jospa varastaa jotain?
Siijan palkasta saa kotitalousvähennyksen, joten kolmen tunnin siivous per viikko maksaa, mutta ei mahdottomia.
Meillä kävi sama henkilö. Kun pitkään meillä käynyt hyvä siivooja jäi lopullisesti eläkkeelle niin seuraavan puolen vuoden aikana kävi kolme huonoa. Lapset oli kasvaneet ja todettiin, että jos siivoojan käynnistä on enmpi riesaa kuin iloa, niin ei makseta tästä enää.
Henkilöllä ei ollut avainta asuntoomme, vaan tuli aamulla noin 08:00, jolloin päästettiin hänet kotiin ja lhdettiin sitten töihin.
Kolmen ja puolen vuoden aikana kun meillä kävi siivoojia, kukaan ei varastanut mitään.
Raivaan tasot siten, että hänen ei tarvitse siirrellä esineitä (muita kuin koriste-sellaisia) pyyhkiäkseen pölyt. Lataan myös astiat astianpesukoneeseen.
Siivoojalla on avain, käy aina poissaollessani.