Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään Venäjästä, rento meininki ei ole tiukkapipoja ja ihmiset pääosin ystävällisiä. Venäjällä voit sammua ravintolaan tai hoippua kännissä kadulla niin kukaan ei katso pahalla.
USA puolestaan on tekopyhien hurskastelijoitten paikka jossa sut viedään putkaan jos edes kävelet kadulla kaljatölkki kädessä. Molemmissa paikoissa käynyt ja jenkit riitti yks kerta mutta Venäjällä käynyt useasti ja aina ollut kivaa. Jos osaa edes auttavasti puhua venäjää niin on vielä kivempaa.
Ootko heilunut Amerikassa kadulla oluttölkki kädessä? Kännissäkin vielä? Ja sama meno Venäjällä...[/quote
Amerikassa ei tarvitse edes heilua, riittää että poliisi näkee oluttölkin sun kädessä kadulla.]
Oltiin viikko miehen työkaverin omistamassa asunnossa Espanjan Aurinkorannikolla. Alicantesta joku tunnin automatka.
Koko iso alue oli täynnä vain samanlaisia turistien lomataloja. Ei mitään palveluja jotain kämäistä pikkukiskaa ja siivotonta pizzeriakaraokebaaria lukuun ottamatta, mihin ei kehdattu edes jäädä syömään, kun känniset britit sekoilivat siellä pikkulapset jaloissa parkuen. Ei yhtäkään kunnon ruokakauppaa, kivaa ravintolaa tai paikallisia ihmisiä missään. Autolla pääsi uuteen muoviseen ostoskeskukseen ja rannalle, mutta molempiin siis 10-25 km matkaa.
Uima-allas onneksi sentään oli naapuritontilla.
Kyllä me viikko siellä oltiin, mutta toista kertaa ei tarvi todellakaan mennä.
Vierailija kirjoitti:
Ahvenanmaa. Osaan huonosti ruosia ja he eivät sanaakaan suomea. Turin saaristossakaan ei suomella pärjää, kaikki lauttainfot sun muut ruotsiksi. Ellei asiat ole nyt just parantuneet, näin oli 5 vuotta sitten. Minua ei siellä enää koskaan näy.
Kas kun et engelskaa kokeillut, sitähän puhutaan nykyään kaikkialla. Ruotsinkielisetkin meitä paremmin.
Brasiliaan. Tuloerot on järkyttävät ja todennäköisyys tulla hakatuksi tai ryöstetyksi on todella suuri kaikissa suurimmissa kaupungeissa.
Intiassa en ole edes käynyt, mutta sinne en menisi mistään hinnasta.
Sardinia. Mautonta ruokaa ja kaikinpuolin nihkeä meininki.
Mitkä ovat olleet odotukset näihin paikkoihin mennessä? Turistirysä on se ja muuksi ei muutu.
Esim. Marokossa seikkailtiin matkailuautolla. Käytiin neljässä eri kaupungissa. Varmasti menen vielä uudestaan.
Balilla ryöstettiin yökerhon edessä. Olin kännissä ja en varonut. Silti menisin uudestaan, paljon ihania asioita ja ihmisiä.
Pääsiäissaaret on kerralla nähty. En usko, että saisin enää mitään irti paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaankohteista Bulgarian Kuktahietikko. Onneksi olin siellä 10v sitten, ja matkan tarkoituksena lähinnä juoda halpaa alkoholia. Siihen se soveltui hyvin. Toisena kohderyhmänä voisin nähdä sellaisen lapsiperheen, jolla on todella tiukkaa rahasta, mutta kuitenkin halu päästä kokemaan Etelän lämpö. Mutta siis aivan jäätävän kamala paikka, vaikka oltiinkin alueen parhaassa hotellissa.
Kotimaassa Kylpylä Kunnonpaikka Siilinjärvellä. Paikka oli niin kamala että ei voinut kun nauraa! Onneksi tämä toimi vaan meidän yhden yön majoituksena eikä esimerkiksi satsattu koko lomabudjettiamme nauttiaksemme tästä elämyksestä.
Joku mainitsi Maarianhaminan. Kyllä siellä mielestäni päivän viettää, mutta päivässä koko paikka onkin jo nähty. Useamman kerran käyneenä ei kyllä tarjoa mitään. Vierasvenesatama (tai satamat, niitä on 2) on veneilijälle ihan kivat, mutta niissäkin satamamaksut eivät vastaa laatua.
Oltiin 35.v sitten kaveriporukalla Maarianhaminassa eipä ollut paljon katteltavaa parikymppisille kolleille, paikallisiin ei saanu mitään muuta yhteyttä kun ylimielistä tuhahtelua. kuitenkaan iholle käymään kun meitä oli 11 karateseuran kauden lopettajaisissa. Niin paljon otti paikka päähän että seuraava päivänä väänsin tortut pommernin näyttely paskahuussiin. Ei oo perästä kuulunut, mutta minä se olin. Fy faan
Yksi mihin en menisi uudelleen on Posio. Menkää kokeilemaan.
Jos joku mielenosoittaja sitten jää jonkun kulkuvärkin alle maatessaan ajotiellä,se on oma syy,ei poliisin eikä kenenkään muun.
Marokko.....2 vkoa yhtä helevettiä...
Vierailija kirjoitti:
Ahvenanmaa. Osaan huonosti ruosia ja he eivät sanaakaan suomea. Turin saaristossakaan ei suomella pärjää, kaikki lauttainfot sun muut ruotsiksi. Ellei asiat ole nyt just parantuneet, näin oli 5 vuotta sitten. Minua ei siellä enää koskaan näy.
Ei ulkomaillakaan suomea osata, ja silti siellä moni käy. Sinä et varmaankaan?
Dunbaissa oli surkeaa kahvia aamiaisella vaikka oli luxushotelli, joten ei enää sinne.
Ylipäätään en mene kohteeseen mihin pitää lentää. Laivakin on hieman kyseenalainen. Eli, keskityn lähimatkailuun.
Kypros, koska kapisia, silmäpuolia ja sairaita kissoja joka puolella maukumassaa. Sääliksi kävi niitä eläinrakkaana ihmisisenä. Marketista ostin ruokaa niille. Miksei Kyproksen valtio hoida niitä ja kastroi valtion turistien tuomalla rahoilla. Kyllä ne kiva lisä siellä oli ja kauniita, mutta suurin osa saairaita. Suomen matkatoimistot, pyydämme puuttukaa tuohon ongelmaan jotenkin tai eläinsuojeluyhdistykset yhdessä. Greanpeace.