Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle tarjottiin perhetyötä lastensuojelusta

Vierailija
12.08.2018 |

Mietin juuri miten he voisivat olla parhaiten hyödyksi. Onko mahdollista pyytää esim perusteellista imurointia kerran viikossa sekä lattianpesua joskus. Ikkunoiden pesua ajattelin myös että jos sen voisivat tehdä. Tänä kesänä olin niin kiireinen etten ehtinyt. Ystäviä ei ole koska muutin hiljattain uudelle paikkakunnalle enkä tunne täältä ketään, sukulaiset on kaukana. Onko mahdollista saada lastensuojelusta baarikaveria esim kerran kuussa? Yksin en halua mennä minnekään. Kiitos!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarikaveria lastensuojelusta... just

Vierailija
2/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä tulee luoksesi täti kirjaamaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat virheesi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetyöntekijät eivät ole siivoajia.

Vierailija
4/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Ei tee kotitöitä.. Ne on "sosiaalitoimen silmät teillä kotona" =kotiisi tullaan kyttäämään ja arvostelemaan ja Kaikki kirjataan ylös.

Älä hemmetti suostu siihen jos on vaihtoehtona olla suostumatta!!

Älytöntä sontaa

Vierailija
5/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne Ei tee kotitöitä.. Ne on "sosiaalitoimen silmät teillä kotona" =kotiisi tullaan kyttäämään ja arvostelemaan ja Kaikki kirjataan ylös.

Älä hemmetti suostu siihen jos on vaihtoehtona olla suostumatta!!

Älytöntä sontaa

Samaa meinasin sanoa. Jos ottaa vastaan jotain perhetyötä niin altistaa itsensä jatkuvan tarkkailun alaiseksi. Siitä voi lähteä loputon lastensuojelukierre pyörimään.

Vierailija
6/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla oli vaikea synnytyksen jälkeinen masennus. Psyk. polilta tarjottiin perhetyöntekijää. Korostettiin, että hän tulisi sitten vain keskustelemaan,, juttukaveriksi. No, sellaiselle ei ollut tarvetta. Olisin tarvinnut tekijää tekemättä jääneisiin kotitöihn tai lapsen hoitoon, että olisin saanut välillä nukkuakin. 

Vierailija
7/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen niin kiireinen töiden kanssa että siivousapu olisi todella paikallaan. Ja baariseuraa perustelen sillä että se auttaisi tutustumaan muihin, en osaa yksin mennä juttelemaan vieraille ihmisille. Tällä aikaa voisi toinen lastensuojelun työntekijä olla lapsenvahtina vaikka vaan kolmisen tuntia. Ongelmani on siis kiire ja yksinäisyys.

Ap

Vierailija
8/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo muuten 5/5 mutta tuon baarikaverin olisi voinut uskottavuussyistä jättää pois 😂

Vierailija
9/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa tämä on jokapäiväistä palvelua .

Vierailija
10/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävällä oli just perhetyöntekijä, joka siivosi.

Vierailija
11/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mene niin päin, että perhetyöntekijä on lapsen kanssa, jotta sä voit siivota?

Vierailija
12/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehdotti provoa, ei ole. No miksi lastensuojelu ei sitten suostu antamaan apua jota tarvitsee? Esim olisi ihanaa mennä lasten kanssa joskus vaikka kylpylään tms ja lastensuojelu siivoaisi sillä välin meillä. Ap

Vierailija
13/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa sieltä apua myös lastenhoitoon ja siivoamiseen, (taitaa olla nimellä kotipalvelu) mutta sitten on erikseen se perhetyö, joka on sitä puhumista ja puhumista. Jos ei ole puhumalla ratkaistava asia, tai sellainen joka ratkaistaisiin perhetyöntekijöiden loistavien neuvojen ansiosta, en suosittele tuota puhumis palvelua. Tai ap:lle voisi olla hyvä, jos baariseuran sijaan kelpaisi kahvitteluseura?

Vierailija
14/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa lasusta saa nykyisin yhäreille laastarimiehiä. Kysyppäs.

Vierailija
15/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli joku vaan jutteleen ja voivottelemaan tilannetta. Sen tädin yleisin sanat oli voivoi, voiettä ja voi -》uuvuin entistä enemmän tädin vierailusta, ei mitään konkreettista apua.

Sitten kokeiltiin että toinen täti tuli ulkoileen lapsen kanssa että saan nukkua sisällä sillä aikaa. -》vaikutti vähän ammattitaidottomalta ihmiseltä, olis halunnu jäädä sisälle leikkimään vaikka ulkoilusta oli sovittu, töykeän oloinen mulle ja lapselle. Lapsi oli pakkasella ulkoilessa hukannu piponsa ja hanskansa eikä tämä hoitaja ollut löytänyt niitä ja haalarin vetska oli puoleksi auki, lapsi sairastu tästä että joutui viikoksi sairaalaan. Muutenkin tämän hoitajan kanssa sattui ja tapahtui kaikenlaista, ihan järkyttävä tapaus.

Kolmas kerta toden sanoo ja kolmas henkilö joka meille tuli oli ns vanhanaikainen kodinhoitaja ja ihan huippu. Sai jutella antoisat keskustelut, hoiti lasta ulkona enenmän kuin hyvin, teki meillä pieniä kodin siivouksia ja teki ruokaa, kävi kaupassa, käyyiin yhdessä hoitajan ja lapsen kanssa eri tapahtumissa ja paikoissa. Auttoi meidän perhettä kokonaisvaltaisesti.

Mulla oli tuolloin alle kouluikäinen ja 1 koululainen. Olin toipilas rankasta väkivaltaisesta suhteesta eronneena.

Vierailija
16/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa lasusta saa nykyisin yhäreille laastarimiehiä. Kysyppäs.

Pyykkilautaa, lihaksia?

Vierailija
17/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin kunnissa pientä siivous/järjestelyhommaa tekevät.

Vierailija
18/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se mene niin päin, että perhetyöntekijä on lapsen kanssa, jotta sä voit siivota?

Joo tällaista tarjottiin aikoinaan omassa kaupungissa. Vi tun tyhmää, jos olen jo valmiiksi 6-8 h lapsen elämästä päivisin pois opiskelujen takia, niin eikä olisi loogisempaa että se perhetyöntekijä laittaisi kotia ja ruokaa, ja itse keskittyisin omaan lapseeni?

Joo, en ottanu vastaan.

Vierailija
19/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää lastensuojelusta myös tuota siivousapua, perhetyölle se ei kuulu, mutta tarjolla on palveluita laajasti.

Vierailija
20/23 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä tehtiin kaksi lastensuojeluilmoitusta. Toinen koulusta ja toinen lasta hoitavasta tahosta, tiedettiin asia ja se sovittiin yhdessä. Kerran käytiin juttelemassa soskujen kanssa, lasta eivät edes tavanneet. Totesivat ettei heillä ole antaa meille mitään apuja, olin oikeastaan aika hölmistynyt sillä jotain odotin koska lapsen kanssa oli oikeasti vaikea tilanne silloin. Mutta puoli tunti liirumlaarumita riitti niille kolmelle tädille jotka meitä haastattelivat. Laittoivat vielä kirjallisen päätöksen kotiin ettei ole palvelutarvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi