Mulla on rumanmallinen pää, takaraivo on litteä.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Litteä takaraivo tulee siitä, että vauvaa nukutetaan aina selällään. Sitä näkee aika paljon, varsinkin vanhemmilla ihmisillä. Mun ex- miehellä oli myös. Mikään hiusmalli ei sitä pystynyt peittämään.
Jaa-a, olisiko noin. Nukutetaanko kaikkia aasialaisia vauvoja selällään ja afrikkalaisia käännellään? Taitaa olla geneettistä enimmäkseen.
Näin ulkomailla asuessani niin paljon lättänäpäitä, että todellakin opin lapseni nukuttamaan pään asentoa vaihdellen. On mullakin tympeänmallinen takaraivo, kun varmaan paljon pötkötellyt vauvana selällään.
Neandertalilaista perimää. Mulla myös tuollainen, ja huvittavan paljon muitakin neanderthal-piirteitä. Joskus oli jossain historiaohjelmassa rekonstruoitu neanderthal-nainen löytyneiden jäännösten mukaan, ja mies kommentoi että tuohan on ihan sinun näköinen :D Itse en ole tuosta pään mallista mitään stressiä ottanut, harvapa sitä ihmisten pään muotoa juurikaan katselee. Ehkä se on helpotus kun olen muutenkin ruma, niin eipä haittaa litteä takaraivokaan :D
Mulla taas vinosti littana oikealta. Olen pötkötellyt vauvana pää vinossa kun äidillä ollut tärkeämpää tekemistä esim. siivoaminen ja kaljan juonti. Mulla seurauksena tästä myös hampaissa sivuristipurenta.
Omia lapsia olen pyöritellyt ettei vaan tule samaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas vinosti littana oikealta. Olen pötkötellyt vauvana pää vinossa kun äidillä ollut tärkeämpää tekemistä esim. siivoaminen ja kaljan juonti. Mulla seurauksena tästä myös hampaissa sivuristipurenta.
Omia lapsia olen pyöritellyt ettei vaan tule samaa.
Minulla on tämä sama, mutta muutenkin oikea puoli vartalosta on jotenkin heikompi, niin en usko tämän olevan vauvana pyörittelyn puutetta minun kohdallani. Oikealla puolella minulla on huonompi kuulo, tinnitus, pienempi jalka, ohuemmat hiukset, selkäkipuja, lihasjännitystä yms. Vasemmalla ei ole koskaan ollut mitään terveysvaivoja.
Kärsin samasta ongelmasta. Sivusta otetuissa kuvissa näyttää kuin minulla olisi vain puolikas pää. Todella ruman näköistä. Hiuksilla koitan hämätä, mutta huonolla menestyksellä useimmiten. Muutenkin päästä takapuoleen saakka olen ihan suora. Ei ole luonnollista kaarta niskasta hartioihin, vaan se on tikkusuora, mikä myöskin tosi rumaa.
Ei kannata sitä vauvaa nukuttaa pelkästään selällään. Meillä tosin neuvolassa muutenkin neuvottiin kyljellään nukuttamaan. Ja vaihdella puolta. Tämä 10-12v sitten. Oma pää on onneksi myös nätti. Sopii hyvin myös lyhyemmät hiukset.
Mulla on myös, mutta kukaan koskaan ei ole sitä edes huomannut. Ei ihmiset toisten takaraivoja katsele. Itsekin elin lähes nelikymppiseksi asti kuvitellen, että kaikilla on sellainen tasainen litteä takaraivo :D Sitten tajusin jostain nettikeskustelusta, että ei ole, mutta eipä kyllä ole mitenkään elämää haitannut. Edes silloin kun mulla oli ihan superlyhyt "kynitty" tukka, kukaan ei kommentoinut mitään päänmuodostani.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas haluaisin suuret ja kauniit peuransilmät.
Ja minä haluaisin kauniin valkaistun persesilmän.
Nää suorapäät on huvittavia ku näyttää siltä että äidit löi syntyessään paistinpannulla takaraivoon XD
Me too. Aina oon yrittäny tota peittää pöyheällä ksmpauksella.
vauvoja joita ei ole käännelty eri asentoihin vaan makuutettu ainaselällään,tulee läsätakaraivo. 60 v kokemuksella nähty. nyt leikkautaa hiusmalli joka kerrostuu pöyhkeäksi takaraivolta,pallomainen,muualta litteä. vaatii taidokasta muotoilijaa. vaaleaa sävyä, se isontaa.
Nykyihmisille nyt vaan on litteä takaraivo.