Kuinka monella on oikeasti "itse ostettu" Finnairin kulta- tai platinakortti?
"Itse ostettu" ei tarkoita siis sitä, että matkustat työnantajasi piikkiin, vaan sitä, että maksat omalla rahalla reissusi ja ansaitset itse maksamillasi matkoilla kulta- tai platinatason.
Kommentit (23)
Lasketaanko sellainen itse ostetuksi että on itse yrittäjä ja oman työn takia on platinataso kertynyt.
Varmaan aika monella, joka käy vähänkään useammin Euroopan ulkopuolella. Niistä kertyy aika paljon nopeammin.
Minulla oli viime vuonna. Tänä vuonna jäänee hilkun verran rajasta, mutta onneksi miehellä on timanttikortti ja voi siten lahjoittaa kultakortin minulle. Ja kultakortilla tienaa enemmän pisteitä kuin peruskortilla, joten pisteiden kerryttäminen on helpompaa.
Mulla on se kortti, mutta ei se tee siitä ”ilmaisesta” mustikkakeitosta yhtään sen makeampaa kotimaan lennoilla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli viime vuonna. Tänä vuonna jäänee hilkun verran rajasta, mutta onneksi miehellä on timanttikortti ja voi siten lahjoittaa kultakortin minulle. Ja kultakortilla tienaa enemmän pisteitä kuin peruskortilla, joten pisteiden kerryttäminen on helpompaa.
Lensin ja ylläpidin platinani melkein kokonaan One Worldin nuukemmilla partnereilla. Ei bonusmaileja. Sai kyllä istua QR:n koneessa tarpeekseen. Onneksi se loppui toistaiseksi.
En käytä mitään lentofirman bonuskortteja. Maksan omalla rahalla. Lentämistä olen vähentänyt ympäristösyistä, en rahan takia. Missä tahansa tuputetaan jotain kanta-asiakaskortteja, en ota.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aika monella, joka käy vähänkään useammin Euroopan ulkopuolella. Niistä kertyy aika paljon nopeammin.
Just just. Hopeaan tarvii 20 lentoa vuoden aikana. :D
Vierailija kirjoitti:
En käytä mitään lentofirman bonuskortteja. Maksan omalla rahalla. Lentämistä olen vähentänyt ympäristösyistä, en rahan takia. Missä tahansa tuputetaan jotain kanta-asiakaskortteja, en ota.
Tuo nyt on taas ihan hölmöä olla ottamatta korttia.
Vierailija kirjoitti:
Finnairin timanttikortti? Juupa juu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tai 30 000 pistettä. Yhdestä Aasian lennosta Business-luokassa saa jo 16 000. Ymmärrätkö nyt mitä kirjoitin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tai 30 000 pistettä. Yhdestä Aasian lennosta Business-luokassa saa jo 16 000. Ymmärrätkö nyt mitä kirjoitin?
Jees jees, ja jokainen tietenkin maksaa sen 3000 euroa omasta pussistaan, kun turistiluokassa selviäisi 500 eurolla. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jees jees, ja jokainen tietenkin maksaa sen 3000 euroa omasta pussistaan, kun turistiluokassa selviäisi 500 eurolla. :)
Ehkä ei sinun tuttavapiirissäsi.
En tunne ketään (edes yrittäjää) koka lentäisi busineksessa omalla rahalla. Ja firmoissa nykyään vasta VP-taso ja siitä ylöspäin.
Itse parissa firmassa viime vuosina matkustaneena; halvimmat lennot aina ja pelkän Finnairin hooeakortin säilyttäminen on lähes mahditonta kun Finnairin hinnoittelu on ihan posketonta. Halpoja lippuja jätetään enemmin käyttämättä kuin ostetaan edes vaihtokelpoisia lippuja ja siitäkin saa vääntää että oikeuttaako viikon reissu matkatavaroihin ruumassa vai onko pakko reissata pelkillä käsimatkatavaroilla. (Inhoan kosmetiikan pakkaamista pikkupulloihin ja jos reissuun haluaa enemmän kuin yhdet kengät ja läppärin + käsilaukun niin ei mahdu koneeseen sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei sinun tuttavapiirissäsi.
Tuttavapiirissä on YKSI pariskunta, joilla molemmilla on platinakortit, joista ehkä 25 % on firman maksamista reissuista ja loput omasta pussista.
Yleensä työmatkoilta kertyneitä lentopisteitä ei saisi käyttää omiin matkoihin. Verottaja voi muuten kiinnostua asiasta..
Vierailija kirjoitti:
Yleensä työmatkoilta kertyneitä lentopisteitä ei saisi käyttää omiin matkoihin. Verottaja voi muuten kiinnostua asiasta..
Ja todellisuudessahan ketään ei kiinnosta, ellei ole harvinaisen kateellinen naapuri, joka käräyttää.
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta vain jos lentää jollain muulla kuin finnairilla. Itse lennän paljon mutta valitettavan usein finskillä koska niiden lennot nyt ovat sattuneet sopimaan hyvin (Jenkkeihin, Singaporeen, Japaniin ja Kiinaan) ja ei niistä lennoista kyllä kerry lähes mitään. Sitten yksi vuosi tuli lennettyä Qatarilla ja Tamilla ja kappas, kyllähän sen tason sai sille vuodelle nousemaan!
Finnair on muutenkin paska, nykyisin silverillä ei enää pääse loungeen ja muutenkin lounge on surkea koska silloin täytyisi lentää finnairilla että sinne pääsisi. Ei jatkoon.
Mä en tunne muita kuin työmatkojen ansiosta kulta- tai platinakortin saaneita, itseni mukaan lukien. Toki pisteitä kertyy myös lomamatkoista mutta pelkillä lomamatkoilla en edes kultatasolle yltäisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei juurikaan kiinnosta mistä verottaja saattaa kiinnostua. Jos joku on niin lapanen että raportoi lentonsa verottajalle niin omapahan on häpeänsä.
Mitä väliä. Oma platinakorttini on ansaittu vähän hemmetin monella ankealla yöllä lentokoneessa ja tympeällä työmatkalla. Kyllä ne lentojen hinnat korkoineen on revitty minun selkänahasta.