Miksi koet muiden ihmissuhteiden olevan sinulta pois?
Monet vastustavat ajatusta polyamoriasta tai homosuhteista. Miksi sinä koet että nämä suhteet ovat haitallisia sinulle, vaikket liity heidän suhteisiin mitenkään?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Monet vastustavat ajatusta polyamoriasta tai homosuhteista. Miksi sinä koet että nämä suhteet ovat haitallisia sinulle, vaikket liity heidän suhteisiin mitenkään?
Hyvä kysymys ja ikuinen. Joillekin kaikki, mikä poikkeaa mitenkään Matin ja Mirjan heteronormatiivisesta parisuhteesta, on henkilökohtainen uhka. Jotkut voivat pelätä, että heidät kaapataan väkivalloin mukaan tällaisiin kauheuksiin. Väkisin viedään homilua tai polyamoriaa harjoittamaan - pois omasta turvallisesta laatikosta. Hui.
Minua erilaiset suhteet eivät häiritse pätkääkään. En edes itse koe olevani uhka kenellekään, vaikka olen viiskymppinen sinkkunainen.
Ei minua muiden suhteet kiinnostakaan. Jos joku haluaa olla monen kanssa yhtä aikaa siitä vaan! Minä itse en sellaista parisuhdetta halua mutta ei todellakaan häiritse jos joku muu sellaisessa suhteessa haluaa olla 😊
Ei se olekaan. Polyamoria on noista kahdesta vaikeampi ymmärtää mutta eipä kaikkea tarvitsekaan.
Annas olla myös, kun palstalla puhutaan maksullisista seksisuhteista, niin mielenvikaisten ideologien lauma hyökkää kiviensä alta häiritsemään.
Sillä varauksella että "polyamoriaan" ei liity pettämistä tai painostusta. Pettäminen on anteeksiantamatonta enkä halua olla koskaan missään tekemisissä pettäjän kanssa. Painostamisella tarkoitan esim. sitä että yksi kiristää toista osapuolta hyväksymään useampia kumppaneita itselleen uhkaamalla muuten lähteä. Sen täytyy olla aidosti ja avoimesti valittu ratkaisu kaikille osapuolille.
Hyvä kysymys