Miten Seattlessa tapahtunut matkustajalentokoneen varastaminen on mahdollista ja miten tuollainen voitaisiin estää jatkossa
Pitäisikö lentomekaanikoille järjestää ulkopuolinen valvonta. Kuinka hyvin lentomekaanikkkojen mielenterveyttä valvotaan noin yleensäottaen. Uskaltaako lentokoneeseen enää mennä kun tuollaiset henkilöt huoltavat koneita?
Kommentit (23)
Ei uskalla. Etkä uskalla tehdä yhtään mitään muutakaan, bussikuskeja on pimahtanut, lääkäreitä, ohikulkijoita, automekaanikkoja, pappeja, perheellisiä, perheettömiä, vanhempia, lapsia, kultin johtajia. Ihan kuka vain voi pimahtaa, joten vältä heidän kanssaan tekemisissä olemista, kaiken varalta.
Taitava pilotti hän kyllä kieltämättä oli. Kovin moni ei saisi konetta edes käytiin, puhumattakaan ilmaan ja tässä tapauksessa teki vielä komean silmukan!
Kaksi mekaannikkoa aina yhtä aikaa koneeseen. Yksi on liian suuri riski kuten nähtiin
Vierailija kirjoitti:
Taitava pilotti hän kyllä kieltämättä oli. Kovin moni ei saisi konetta edes käytiin, puhumattakaan ilmaan ja tässä tapauksessa teki vielä komean silmukan!
Kyllä kai nyt mekaanikko koneen käyntiin saa. Paremmin kai se tuntee koneen tekniikan kuin lentäjät
Vierailija kirjoitti:
Ei uskalla. Etkä uskalla tehdä yhtään mitään muutakaan, bussikuskeja on pimahtanut, lääkäreitä, ohikulkijoita, automekaanikkoja, pappeja, perheellisiä, perheettömiä, vanhempia, lapsia, kultin johtajia. Ihan kuka vain voi pimahtaa, joten vältä heidän kanssaan tekemisissä olemista, kaiken varalta.
Kyllä iso lentokone on aika vaarallinen kapistus väärissä käsissä. Joukkotuhoase
Malmin lentokentän puolustajat ovat somessa niin sekaisin ja aggressiivisia että en ihmettelisi vaikka sieltä suunnasta jotain tällaista seuraavaksi.
Lentänyt Flight Simulatoria varmaan tuhansia tunteja ja rullauskelpparit sillä varmaan olikin, mekaanikkojen pitää voida siirrellä koneita tarvittaessa myös rullaten.
Sehän toimi koneen siirtäjänä kentällä. Ei tainnut olla suunniteltu juttu. Oli lentänyt vain videopelissä, ei edes simulaattorilla
Miksi jättivät virta-avaimet koneeseen! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskalla. Etkä uskalla tehdä yhtään mitään muutakaan, bussikuskeja on pimahtanut, lääkäreitä, ohikulkijoita, automekaanikkoja, pappeja, perheellisiä, perheettömiä, vanhempia, lapsia, kultin johtajia. Ihan kuka vain voi pimahtaa, joten vältä heidän kanssaan tekemisissä olemista, kaiken varalta.
Kyllä iso lentokone on aika vaarallinen kapistus väärissä käsissä. Joukkotuhoase
Niin on kuorma-autokin, esim Nizzassahan kuoli 85 ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskalla. Etkä uskalla tehdä yhtään mitään muutakaan, bussikuskeja on pimahtanut, lääkäreitä, ohikulkijoita, automekaanikkoja, pappeja, perheellisiä, perheettömiä, vanhempia, lapsia, kultin johtajia. Ihan kuka vain voi pimahtaa, joten vältä heidän kanssaan tekemisissä olemista, kaiken varalta.
Kyllä iso lentokone on aika vaarallinen kapistus väärissä käsissä. Joukkotuhoase
Niin on kuorma-autokin, esim Nizzassahan kuoli 85 ihmistä.
Montako ihmistä kuoli wtc-iskussa?
Vierailija kirjoitti:
Ei uskalla. Etkä uskalla tehdä yhtään mitään muutakaan, bussikuskeja on pimahtanut, lääkäreitä, ohikulkijoita, automekaanikkoja, pappeja, perheellisiä, perheettömiä, vanhempia, lapsia, kultin johtajia. Ihan kuka vain voi pimahtaa, joten vältä heidän kanssaan tekemisissä olemista, kaiken varalta.
Entä, jos pimahtaakin itse? Miten pystyy välttämään itsensä kanssa olemisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskalla. Etkä uskalla tehdä yhtään mitään muutakaan, bussikuskeja on pimahtanut, lääkäreitä, ohikulkijoita, automekaanikkoja, pappeja, perheellisiä, perheettömiä, vanhempia, lapsia, kultin johtajia. Ihan kuka vain voi pimahtaa, joten vältä heidän kanssaan tekemisissä olemista, kaiken varalta.
Kyllä iso lentokone on aika vaarallinen kapistus väärissä käsissä. Joukkotuhoase
Niin on kuorma-autokin, esim Nizzassahan kuoli 85 ihmistä.
Montako ihmistä kuoli wtc-iskussa?
Vähemmän kuin samana vuonna ja vuodesta toiseen esim. autojen toimesta maailmassa. Tai yksityisten käsiaseiden. Tai puukkojen. Kaikki nämä ja monet muut yhtälaisesti joukkotuhoonkin sopivat asiat ovat meitä kaikkia lähempänä jokapäiväisessä elämässä kuin lentokoneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskalla. Etkä uskalla tehdä yhtään mitään muutakaan, bussikuskeja on pimahtanut, lääkäreitä, ohikulkijoita, automekaanikkoja, pappeja, perheellisiä, perheettömiä, vanhempia, lapsia, kultin johtajia. Ihan kuka vain voi pimahtaa, joten vältä heidän kanssaan tekemisissä olemista, kaiken varalta.
Entä, jos pimahtaakin itse? Miten pystyy välttämään itsensä kanssa olemisen?
Helppoa, kehittää sivupersoonan, eikä suostu olemaan tekemisissä hänen kanssaan. Pim!
Kyllä tästä tulee harmaita hiuksia niille jotka miettivät miten tällainen olisi estettävissä niin kuin lentoonnettomuuksien jälkeen on aina tapana toimia Ei tällaista voida noin vain sivuuttaa ja vähätellä asiaa niin kuin täällä porukka tuntuu tekevän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskalla. Etkä uskalla tehdä yhtään mitään muutakaan, bussikuskeja on pimahtanut, lääkäreitä, ohikulkijoita, automekaanikkoja, pappeja, perheellisiä, perheettömiä, vanhempia, lapsia, kultin johtajia. Ihan kuka vain voi pimahtaa, joten vältä heidän kanssaan tekemisissä olemista, kaiken varalta.
Entä, jos pimahtaakin itse? Miten pystyy välttämään itsensä kanssa olemisen?
Helppoa, kehittää sivupersoonan, eikä suostu olemaan tekemisissä hänen kanssaan. Pim!
Ajattelusi ontuu. Tarkoitus oli välttää itseään, ei sivupersoonaansa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tästä tulee harmaita hiuksia niille jotka miettivät miten tällainen olisi estettävissä niin kuin lentoonnettomuuksien jälkeen on aina tapana toimia Ei tällaista voida noin vain sivuuttaa ja vähätellä asiaa niin kuin täällä porukka tuntuu tekevän.
Aluksi voisi lentokoneeseen laittaa virtalukon tai paremminkin kaksi.
Kone käynnistyy maassa vain, jos molemmat virtalukot aktivoidaan yhtä aikaa. Lukkojen välinen etäisyys niin pitkäksi, ettei yksi ihminen pysty molempia avaamaan.
Lentäjälle yksi avain, perämiehelle toinen.
Huollossa toinen avain on aina pomolla ja toinen työntekijällä.
Lisäksi huollon aikana koneen tankki pidetään niin tyhjänä, että sillä ei pääse ilmaan asti.
Sitä ihmettelen, että miksi sitä konetta ei ammuttu pistoolein? Amerikassa on kuitenkin paljon pistooleita.
Kyllä sama on mahdollista muillakinkentillä. Ensimmäisenä tulikin mieleen, kuinkahan turvatarkastuksia taas tämän jälkeen kiristetään ja kuinka paljon se maksaa eli nostaa lentolippujen hintoja.