Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki mun ystävät ovat olleet lapsina 1970-1980 luvuilla pioneereissä

Vierailija
11.08.2018 |

Tästä tuli puhetta eilen kun oltiin piknikillä Sinebrykoffin puistossa. Niin joku sanoi että kyllä me ollaan niin synnytty punavihreään kuplaan.

Onko totta että kaikki nuoret lapsiperheet ei olleet taistolaisia vielä 1980-luvulla?

Olen syntynyt 1979.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulut pieneen vähemmistöön.

Vierailija
2/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päässyt ;(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kavereista ei ainutkaan ollut pinohiirissä.Partiossa oli moni.

Vierailija
4/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan yksi mun kavereistani oli pioneeri. Elettiin 70-lukua Helsingissä.

Vierailija
5/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomelle tuhoisa aika, jolloin heitettiiin läntiset arvot, joiden varaan yhteiskunta rakennetaan, roskiin, ja josta Suomi ei ole vieläkään toipunut henkisesti.

Vierailija
6/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niitä pioneereita aika paljon 80-luvun puolivälissä. Marsseille osallistui parhaillaan useampi kymmenentuhatta nuorta.

Vierailija
7/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli niitä pioneereita aika paljon 80-luvun puolivälissä. Marsseille osallistui parhaillaan useampi kymmenentuhatta nuorta.

Hah hah älä juksaa!

Vierailija
8/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pioneerit on persereiästä.

Vierailija
9/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah älä juksaa!

Valitettavasti jouduin marssimaan, koska isäni oli vankkumaton kommunisti. Olin muistaakseni 6-vuotias ja todellakin Helsingin halki kulki pioneerien "rauhanmarssi" johon osallistui kymmeniätuhansia pioneereja ympäri Suomen. Mutta ei ne kaikki olleet nuoria tai lapsia, ainakin itse muistan, että suurin osa oli aikuisia.

Vierailija
10/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä ap!

Vierailija
11/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli puhetta eilen kun oltiin piknikillä Sinebrykoffin puistossa. Niin joku sanoi että kyllä me ollaan niin synnytty punavihreään kuplaan.

Onko totta että kaikki nuoret lapsiperheet ei olleet taistolaisia vielä 1980-luvulla?

Olen syntynyt 1979.

Kyllä se taistolaisuus alkoi jo  1980-luvulla olla menneen talven lumia.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Taistolaisuus

Vierailija
12/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pioneereista en tiedä, mutta rauhanmarsseja ja muita mielenilmauksia oli 80-luvun alkupuolella aika paljon, niitä ei jostain syystä vaan juuri muistella.

Vierailija
13/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pioneereista en tiedä, mutta rauhanmarsseja ja muita mielenilmauksia oli 80-luvun alkupuolella aika paljon, niitä ei jostain syystä vaan juuri muistella.

Ne oli kommunistipuolueiden yhdessä järjeatämiä ja pioneerit osallistuivat myös niihin.

Vierailija
14/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomelle tuhoisa aika, jolloin heitettiiin läntiset arvot, joiden varaan yhteiskunta rakennetaan, roskiin, ja josta Suomi ei ole vieläkään toipunut henkisesti.

Totta, Suomi ei ole arvoiltaan kovin länsimainen, vaikka toki esim.kuluttamisessa ja kultuurissa mieltymykset ovatkin samanlaisia. Tämä ei kuitenkaan tee länsimaata, vaan asenteet asioihin.

Suomessa esim. arvostetaan/luotetaan poliisia ja oikeuslaitosta poikkeuksellisen paljon, joka ei ole länsimaista. Suomes on myös hyvin erikoista se, että suomalausten enemmistö kaipaa vahvaa johtajaa, joka sanoo miten asiat ovat. Tämä on myös täysin epälänsimaista ja myös demokratian periaatteiden vastaista. Yleensäkin on tosi outoa länsimaaksi, että luottamuus mediaan on hyvin vahva tutkitusti. Suomessa ei myöskään herätä kummastusta, että perustuslakituomioistuinta ei ole, eikä kukaan sitä vaadi edes Suomes, vaikka sellainen on kaikissa muissa Euroopan maissa. Suomalaisia ei vaan kiinnosta meneekö perustuslain noudattaminen niin prikulleen, vaikka perustuslaki on nimenomaan säädetty ihmisten turvaksi valtiota kohtaan.

Suomen epälänsimaisuudesta kertoo myös muita maita huomattavastiu alhaisemmat ääänestysprosentit vaaleissa. Suomalaisia ei taaskaan kiinnosta.  Myös se kieltojen määrä ja niiden vaatiminen, sekä niiden kritiikitön hyväksyntä, sekä yleensä vankkumaton sääntöjen noudattaminen on poikkeuksellista Suomessa muihin Euroopan valtioihin verrattuna. Suomalaiset eivät oikein arvosta yksilönvapauksia tämän mukaan.

Valtion voidaan sanoa olevan suomalaistyen elämässä hyvin tärkeänä seikkana. (Koko sana valtio, on sekin muuten Suomen kielessä johdettu kantasanasta "valta". Muualla se on johdettu kantasanasta "tila". Suomalaisten suhde valtioon muuttuu jo tämän sanan erilaisen merkityksellisyyden vuoksikin.

Vierailija
15/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä kuullutkaan mistään pioneereista. Olen syntynyt 1977 eikä todellakaan kukaan mun kavereista kuulunut pioneereihin.

Vierailija
16/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"(Koko sana valtio, on sekin muuten Suomen kielessä johdettu kantasanasta "valta". Muualla se on johdettu kantasanasta "tila". Suomalaisten suhde valtioon muuttuu jo tämän sanan erilaisen merkityksellisyyden vuoksikin."

Toinen Suomessa poikkeavasti johdettu sana on "eduskunta". Muualla Euroopassa lähes kaikkialla puhutaan parlamentista. Sana parlamentti on johdettu latinan sanasta "parabolare" = puhua. Paikka jossa puhutaan. Suomessa mediassa sen sijaan pilkataan usein, että jokin toimielin on "keskustelukerho", vaikka parlamentarismi on juuri keskustelua alkuperäíseltä merkitykseltään.

Vierailija
17/17 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin pioneereissä 70-luvulla.

Kaikki se askartelu yms. puuha oli kivaa, mutta sitten, kun piti kuunnella tarinoita setä Leninistä, se oli siinä määrin mälsää, että lakkasin käymästä siellä aikani asioita  pienessä lapsen mielessäni punnittuani.

Olen kyllä edelleen aatteiltani punavihreä, mutta joku roti sentään siinä henkilöpalvonnakssakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi