Miksi ei selvitetä
Mistä on peräisin tämän hetken kuumimmassa huumejutussa käytetyt nesteytyspussit? Kuulustelukertomuksen mukaan managerilta, jonka työpaikka on lasten syöpäosasto. Ei niitä nesteytyspusseja noin vain laillisesti hankita kotikäyttöön, joten kyllä tässä aika rumia ajatuksia tulee mieleen. Miksi poliisi ei ole selvittänyt asiaa?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
No sulle ei vaan ole erikseen ilmoitettu onko tutkittu vai ei.
Ei ole tutkittu. Laillisesti niitä ei ole voitu saada tuohon tarkoitukseen, joten jotain seuraamuksia olisi pitänyt tulla. Vähintään pitäisi olla olemassa kuulustelupöytäkirja casen asiakirjoissa. Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla järkevä selitys, mistä nuo nesteytyspussit olisivat peräisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, ei se mulle kuulu.
Ilta-Sanomat:
Niemistä ei ole Sillanpään huumejutun yhteydessä epäilty mistään rikoksesta, eikä poliisi kuullut häntä esitutkinnassa muussakaan roolissa kuten todistajana.
Eilen perjantaina Nieminen ei kommentoinut Sillanpään esitutkintakertomuksia. Hän ei myöskään vastannut IS:n lähettämiin kysymyksiin, jotka koskivat muun muassa sitä, mistä ja miten Sillanpään nesteytyspussit oli hankittu.””
Niitähän voi ostaa apteekista kuka vaan, ei ne mitään reseptijuttuja ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle ei ole väliä, mutta yhteiskunnan jäsenenä muille kuuluu, että lakeja noudatetaan. Asian pitäisi kiinnostaa myös TAYSia ja erityisesti TAYSin lasten syöpäosastoa.
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Olen luullut, että suonensisäisen nesteytyksen saa tehdä vain koulutuksen saanut henkilö.
Miksi suolaliuoksen myynti pitäisi olla jotenkin erityisen säädeltyä? Sehän on ihan kirjaimellisesti vain vettä ja suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suolaliuoksen myynti pitäisi olla jotenkin erityisen säädeltyä? Sehän on ihan kirjaimellisesti vain vettä ja suolaa.
Pitääkö nesteytyksen tehdä koulutettu henkilö, vai vapaasti kuka tahansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle ei ole väliä, mutta yhteiskunnan jäsenenä muille kuuluu, että lakeja noudatetaan. Asian pitäisi kiinnostaa myös TAYSia ja erityisesti TAYSin lasten syöpäosastoa.
On eri asia, että onko asialla väliä ja kenelle se asia kuuluu. Minulle jonkun rikoksen tutkinta ei kuulu millään muotoa. Eikä kyllä sinullekaan, ellet ole osallisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Olen luullut, että suonensisäisen nesteytyksen saa tehdä vain koulutuksen saanut henkilö.
Se manageri joka ne hankki on ammatiltaan sairaanhoitaja. Eikö se nyt sinusta ole koulutuksen saanut henkilö?
Sitä paitsi jos joku haluaa itseään tökätä neulalla niin mikä rikos se on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on taas kokonaan toinen juttu.
Eikö AV:lla ole hoitsuja paikalla?
Vierailija kirjoitti:
On täällä ainakin yksi, minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eri asia, että onko asialla väliä ja kenelle se asia kuuluu. Minulle jonkun rikoksen tutkinta ei kuulu millään muotoa. Eikä kyllä sinullekaan, ellet ole osallisena.
Rikoksen tutkinta on poliisin tehtävä, ja jokaista pitäisi kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan meille, mitä sääntöjä ja määräyksiä suonensisäisestä nesteytyksestä on ja pitäisi noudattaa. Onko se täysin vapaata, kuka tahansa saa ostaa nestettä ja tehdä nesteytyksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan meille, mitä sääntöjä ja määräyksiä suonensisäisestä nesteytyksestä on ja pitäisi noudattaa. Onko se täysin vapaata, kuka tahansa saa ostaa nestettä ja tehdä nesteytyksen?
Mulla on vapaapäivä.
Vierailija kirjoitti:
Apteekkariliiton mielestä niitä saa vain reseptillä, mutta toki av-mamma tietää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, en tiedä. Jostain syystä näin kuitenkin on. Kukahan siitä päättää? Ehkä halutaan valvoa, että nesteytys annetaan oikein ja turvallisesti.
Jotenkin vähän tökkii koko asia eli huumeiden viihdekäytön jälkeen ”palaudutaan” nesteytyksellä. Manageri tuskin voi väittää olleensa tietämätön tästä showsta, vai mihinkähän tarkoitukseen hän uskoi näitä nestepusseja antaneensa?