Seksi parisuhteessa
Olen 44-vuotias nainen. Meillä on ollut seksielämässä hiljaista pari kuukautta ja nyt kyselin mieheltäni vähän varovasti että olisi kiva olla sillai ja vitsailin että syönkö pillereitä turhaan. Mies sanoi että etköhän voi ne pillerit lopettaa, että olet jo liian vanha sellaiseen ja keskustelu loppui siihen. Mieheni on 46 eikä hänellä minun tietojeni mukaan ole muita suhteita. Onko tämä normaalia että seksi loppuu suhteessa tässä iässä? Olemme olleet naimisissa 14 vuotta. En kehtaa kysyä sisaruksiltani eikä minulla ole sellaista ystävää jolta kysyä näin henkilökohtaista. En koe vielä olevani mikään pystyyn kuollut rusina ja kaipaisin seksiä ja läheisyyttä vielä vaikka mieheni kommentin jälkeen sellaiseksi itseni koenkin. Vai onko tämä vaan normaalia että se vain loppuu kun 44 tulee mittariin?
Kommentit (6)
No ei minun mielestäni ole normaalia. Minä ja vaimoni olemme 42-43-vuotiaita, olemme olleet yhdessä melkein 20 vuotta, ja olisi kyllä järkytys, jos seksi loppuisi ensi vuonna!
Itse olen ainakin ajatellut harrastavani seksiä vielä pitkään. Samoin vaimollani tuntuu halut vaan viime vuosina kasvaneen, mistä en ole ollenkaan pahoillani. ;) Se jää nyt vielä nähtäväksi, miten vaihdevuodet tulevat kohtelemaan vaimoani. Toisaalta, olen lukenut ja kuullut naisista, joiden tekee mieli vielä pitkälle kuusikymppisinäkin, joten toivossa on hyvä elää.
Teidän olisi varmasti syytä puhua enemmän asiasta. Ja jos asiasta muka ei voisi puhua, on sekin vakava paikka. Jos on säännölliseen seksiin tottunut, niin onhan se karua jättää yhtäkkiä toinen kuiville ilman mitään selityksiä. Lykkyä tykö tilanteen selvittelyyn!
Tarkoittiko, että voitte siirtyä muihin ehkäisykeinoihin?
Olette aikanaan muuttaneet yhteen, menneet naimisiin ja hankkineet ehkä lapsiakin.
On se kumma ellei näiden jälkeen kykene keskustelemaan kumppanin kanssa avoimesti ja oikeilla nimillä tällaisesta tärkeästä, kauniista, eroottisista aiheesta.
Jättäkää kaikenlaiset enemmän ja vähemmän selkeät vihjailut ja rivienvälistäviestintäyritykset vaikka sinne naisten keskinäiseen kommunikointiin ja puhukaa asioista kumppanin kanssa suoraan ja selkokieltä käyttäen niin että molemmat varmasti ymmärtävät. Se ei ole keltään pois. Kun kumpikin ihan oikeasti tietää mikä itseä ja toista kiinnostaa, kaipaa ja kumpikin arvostaa, olette jo paljon pidemmällä.
t. m58 joka ei kovista yrityksistä huolimatta ole oppinut ajatusten lukemisen jaloa taitoa mutta joka on keskustellut aiheesta vaimonsa kanssa lopputuloksena että molemmat nauttivat täysillä. ; )
Täällä n 55 ukko ja harva se aamu on pystys..eli ei tuo ole ikä eikä mikään..
Ite nauttisin seksistä harva se päivä mutt toinen osapuoli on sitt toinen tarina..
Keskustele suoraan..
Viettele se miehesi..eihän siihen paljon tarvita kun viisari herää ja tee jotain vähän poikkeavaa rutiinista..eiköhän se hymyilytä seuraavana päivänä molempia...
Annat suuseksiä miehellesi esileikissä ei sitä voi vastustaa..ja vuoroin..toisinpäin..6/9 on kumma jos ei tule uutta vipinää..
Tsemppiä..
Meillä loppu jo alle 40v ne hommat.
Tarkoitti varmaan, että tuskin tuut enää raskaaksi.