Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ulkosuomalainen. Voinko tulla Suomeen opiskelemaan?

Vierailija
10.08.2018 |

Opiskelin aikoinani kahta tutkintoa ja tein vain toisen valmiiksi. Haluan nyt opuskella sen toisenkin loppuun mutta olen asunut jo useamman vuoden toisessa EU-maassa. Voinko tulla Suomeen tekemään sen tutkinnon valmiiksi? Onko se este, että asun vakituisesti ulkomailla.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy ei ole taloudellinen. Nykyisessä kotimaassani opiskelu ei maksa sen enempää kuin Suomessakaan (olen tavannut täällä paljon suomalaisia opiskelijoita enkä ole kodkaan ajatellut että he olisivat "verokukkarollani"). Opintotukea en tietenkään tarvitse enkä saisikaan. Kyse on vain siitä, voiko vakituisesti muualla asuva aloittaa opinnot yliopistossa.

Saat opintotukea jos sinulla on siteitä Suomeen. Esimerkiksi suomalaiset vanhemmat tai sisaruksia Suomessa. Tunnen useamman ulkosuomalaisen ja myös ulkomaalaisen jotka saavat opintotukea, ei tarvitse edes olla ulkosuomalainen.

Vierailija
22/27 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni asui Madridissa, suoritti Suomessa kauppatieteen maisterin tutkinnon. Ei tarvinnut tukiaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisareni asui Madridissa, suoritti Suomessa kauppatieteen maisterin tutkinnon. Ei tarvinnut tukiaisia.

Ps. Ei ollut kirjoilla Suomessa.

Vierailija
24/27 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi. Olen palstapersu ja haluan sulkea rajat. Olet saastunut siellä ulkomailla ja et varmaankaan tykkää minunlaisesta kaljamahaisesta, pienimunaisesta kunnon suomimiehestä. Pysy pois. Haluan maan, jossa lisäännymme serkkujemme kanssa ja luomme ainutlaatuisen geeniperimän, jonka keskimääräinen äö on 65.

Älä viitsi trollata antifantti. Sitä paitsi, sinä jo selvästikin olet serkusavioliiton tulos eikä äö:sikään ole lähimainkaan 65.

Vierailija
25/27 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Ei ollut kirjoilla Suomessa.

Tekikö paljon etänä? Miten järjesti asumisen? Kuten aiemmin kirjoitinkin, ei tulisi mieleenkään mitään tukia hakea ja haluaisin pysyä kirjoilla Saksassa.

Vierailija
26/27 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro enemmän! T. ap

Vierailija
27/27 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi. Olen palstapersu ja haluan sulkea rajat. Olet saastunut siellä ulkomailla ja et varmaankaan tykkää minunlaisesta kaljamahaisesta, pienimunaisesta kunnon suomimiehestä. Pysy pois. Haluan maan, jossa lisäännymme serkkujemme kanssa ja luomme ainutlaatuisen geeniperimän, jonka keskimääräinen äö on 65.

Niin kuin sompuilla?