Paljonko sinulla oli säästöjä muuttaessasi kotoa pois?
Paljonko sinulla oli säästöjä kotoasi lähdettyä?
Olitko itse säästänyt vai olivatko vanhempasi säästäneet?
Jos säästit itse, miten säästit?
:)
Kommentit (18)
Ei yhtään. Sillä mentiin mitä opintotuesta, opintolainasta ja asumislisästä tuli, kädestä suuhun..
Kädestä suuhun. Kaikki lapsilisät meni meillä niiden OIKEAAN TARKOITUKSEEN. Meillä ei mitään moraalitonta sijoittamista ole koskaan tehty.
Muutama sata markkaa kolmen viikon kesätyöstä. Onneksi silloin opiskelija-asuntoihin ei vaadittu takuuvuokria ja huonekalutkin oli soluhuoneessa valmiina.
Ei mitään. Vanhemmat eivät säästäneet tai antaneet mitään, kotoa sain vain repullisen vaatteita. Kun muutin kotoaa, olin 18, vanhemmat on sitä mieltä että siihen loppu vanhempien kaikki velvoitteet.
Vsnhemmat lopetti yhteydenpidon enkä ole muuton jälkeen saanut yhtä ainoaa kertaa lahjaa, apua, tukea tai välittämistä.
Mun lapsiani eivät ole edes nähneet, heitä ei kiinnosta isovanhemmuus.
Omia lapsia kohtelen todellakin toisin!
Minulla on likemmäs viisi vuotta, ennen kuin ajattelin muuttaa pois kotoa, mutta sen verran perintörahoja on, että voisin ostaa samantien vaikka velattoman omakotitalon.
Moni ei rahallisesti näin onnellisessa asemassa ole, ja hyvästä tilanteestani kiitollinen olenkin, mutta kuolleita läheisiä ei rahalla saa takaisin.
14 000 €, josta 6 000 € vanhemmilta ja loput töistä. Muutin kotoa 19-vuotiaana lukion jälkeen.
Sain säästettyä 2000€ kesätöistä, tosin kaikki meni huonekaluihin yms hankintoihin. Sen jälkeen opintotuki, asuntotuki, laina
Pari tonnia, säästetty omista töistä opiskelun ohella. Sain vuokratakuun maksettua ja ostettua jotain pientä kotiin, tyyliin leivänpaahtimen ja astioita. Tämä melkein 20v sitten, sittemmin on taloudellinen tilanne ollut parempi ja huonompi.
0e säästöä. Opintolainaa n. 25 000mk.
Eipä siinä paljoa ollut mistä säästellä.
Kotoa sain ruuan ja hygienia tarvikkeet.
Kaikki vaatteet, koulukirjat yms. Tarvikkeet piti ostaa itse joten siksi oli opintolainaa.
Olin 19v. Ja valmistuin ammattiin 2kk sen jälkeen, kun muutin kotoa.
Sain heti töitä, kun valmistuin. Tosin ei siitäkään palkasta hirveitä säästelty.
Minulla siis pienipalkkaiset vanhemmat, jotka halusivat monta lasta joten rahaa ei vain ollut mihinkään ylimääräiseen ikinä.
Tämän vuoksi, itse olen "tehnyt" vain kaksi lasta, että on vara niille lapsille ostaa muutakin kuin ruokaa ja välttämättömmimmät vaatteet kirpparilta.
Ei pennin pyörylää. Mukaani sain päiväkirjani ja yhden lastulevyhyllyn huoneestani.
9lk jälk.kesätyörahani menivät 2kpl Levi's-farkkuja, ainoat ns.merkkivaatteeni tuolloin, ja äidille, koska halusi ylläpitooni rahaa.
En muista saaneeni muuta kuin hyvän talouden kasvatuksen ja kaiken henkisen tuen. Eivät tosin lainkaan pahalla katsoneet, kun tyhjäsin viikonloppuisin heidän jääkaappiaan. Ihanat vanhemmat.
Sain kai 5000e tms.sit sen jalkeen oon saanu n. 50 000e kai.
Oliskohan ollut noin 100000mk
Carrols tuloilla säästetty.
Olin 20v kun muutin kotoa, säästöjä oli niin 23000eur ja vanhemmat osti minulle tämän asunnon missä vieläkin asun.
Joku 7000 e. Olin vuoden töissä kun asuin vielä kotona. En saanut apuja vanhemmiltani.
Muutama kymppitonni euroja ja työstä merkittävä palkka päälle.
Kaikki lapsilisät kun mun äiskä ja iskä aatteli et tartten ylimääräsex xD xD
Vanhemmat oli säästäny kaikki lapsilisät mulle niin olihan sitä rahaa.