Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko sinulla oli säästöjä muuttaessasi kotoa pois?

CV
10.08.2018 |

Paljonko sinulla oli säästöjä kotoasi lähdettyä?

Olitko itse säästänyt vai olivatko vanhempasi säästäneet?

Jos säästit itse, miten säästit?

:)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat oli säästäny kaikki lapsilisät mulle niin olihan sitä rahaa.

Vierailija
2/18 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Sillä mentiin mitä opintotuesta, opintolainasta ja asumislisästä tuli, kädestä suuhun.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädestä suuhun. Kaikki lapsilisät meni meillä niiden OIKEAAN TARKOITUKSEEN. Meillä ei mitään moraalitonta sijoittamista ole koskaan tehty.

Vierailija
4/18 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama sata markkaa kolmen viikon kesätyöstä. Onneksi silloin opiskelija-asuntoihin ei vaadittu takuuvuokria ja huonekalutkin oli soluhuoneessa valmiina.

Vierailija
5/18 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Vanhemmat eivät säästäneet tai antaneet mitään, kotoa sain vain repullisen vaatteita. Kun muutin kotoaa, olin 18, vanhemmat on sitä mieltä että siihen loppu vanhempien kaikki velvoitteet.

Vsnhemmat lopetti yhteydenpidon enkä ole muuton jälkeen saanut yhtä ainoaa kertaa lahjaa, apua, tukea tai välittämistä.

Mun lapsiani eivät ole edes nähneet, heitä ei kiinnosta isovanhemmuus.

Omia lapsia kohtelen todellakin toisin!

Vierailija
6/18 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on likemmäs viisi vuotta, ennen kuin ajattelin muuttaa pois kotoa, mutta sen verran perintörahoja on, että voisin ostaa samantien vaikka velattoman omakotitalon. 

Moni ei rahallisesti näin onnellisessa asemassa ole, ja hyvästä tilanteestani kiitollinen olenkin, mutta kuolleita läheisiä ei rahalla saa takaisin. 

Vierailija
7/18 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 000 €, josta 6 000 € vanhemmilta ja loput töistä. Muutin kotoa 19-vuotiaana lukion jälkeen.

Vierailija
8/18 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain säästettyä 2000€ kesätöistä, tosin kaikki meni huonekaluihin yms hankintoihin. Sen jälkeen opintotuki, asuntotuki, laina

Vierailija
9/18 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tonnia, säästetty omista töistä opiskelun ohella. Sain vuokratakuun maksettua ja ostettua jotain pientä kotiin, tyyliin leivänpaahtimen ja astioita. Tämä melkein 20v sitten, sittemmin on taloudellinen tilanne ollut parempi ja huonompi.

Vierailija
10/18 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e säästöä. Opintolainaa n. 25 000mk.

Eipä siinä paljoa ollut mistä säästellä.

Kotoa sain ruuan ja hygienia tarvikkeet.

Kaikki vaatteet, koulukirjat yms. Tarvikkeet piti ostaa itse joten siksi oli opintolainaa.

Olin 19v. Ja valmistuin ammattiin 2kk sen jälkeen, kun muutin kotoa.

Sain heti töitä, kun valmistuin. Tosin ei siitäkään palkasta hirveitä säästelty.

Minulla siis pienipalkkaiset vanhemmat, jotka halusivat monta lasta joten rahaa ei vain ollut mihinkään ylimääräiseen ikinä.

Tämän vuoksi, itse olen "tehnyt" vain kaksi lasta, että on vara niille lapsille ostaa muutakin kuin ruokaa ja välttämättömmimmät vaatteet kirpparilta.

Vierailija
11/18 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pennin pyörylää. Mukaani sain päiväkirjani ja yhden lastulevyhyllyn huoneestani.

9lk jälk.kesätyörahani menivät 2kpl Levi's-farkkuja, ainoat ns.merkkivaatteeni tuolloin, ja äidille, koska halusi ylläpitooni rahaa.

Vierailija
12/18 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista saaneeni muuta kuin hyvän talouden kasvatuksen ja kaiken henkisen tuen. Eivät tosin lainkaan pahalla katsoneet, kun tyhjäsin viikonloppuisin heidän jääkaappiaan. Ihanat vanhemmat.

Vierailija
13/18 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kai 5000e tms.sit sen jalkeen oon saanu n. 50 000e kai.

Vierailija
14/18 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan ollut noin 100000mk

Carrols tuloilla säästetty.

Vierailija
15/18 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20v kun muutin kotoa, säästöjä oli niin 23000eur ja vanhemmat osti minulle tämän asunnon missä vieläkin asun.

Vierailija
16/18 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 7000 e. Olin vuoden töissä kun asuin vielä kotona. En saanut apuja vanhemmiltani.

Vierailija
17/18 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kymppitonni euroja ja työstä merkittävä palkka päälle.

Vierailija
18/18 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapsilisät kun mun äiskä ja iskä aatteli et tartten ylimääräsex xD xD